سه شنبه 22 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هيلاری کلينتون: اميری آزادانه به آمريکا آمد و آزاد است به ايران بازگردد، راديو فردا

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، روز سه‌شنبه با تأکيد بر اينکه شهرام اميری، آزادانه به آمريکا سفر کرده است و آزاد است که از آمريکا بازگردد، افزوده است که تصميم به سفر به آمريکا و بازگشت به ايران توسط خود آقای اميری و به تنهايی اتخاذ شده است.

خانم کلينتون در گفت‌وگو با خبرنگاران اضافه کرد که در واقع آقای اميری روز گذشته (دوشنبه ۲۱ تيرماه) برنامه سفر به ايران را تنظيم کرد اما قادر نبود که همه مقدمات لازم برای سفر به ايران از طريق يک کشور ثالث را فراهم کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير خارجه آمريکا همچنين بار ديگر از ايران خواست که سه کوهنورد آمريکايی را که از يک سال پيش در ايران زندانی هستند، آزاد کند و اطلاعات بيشتر در مورد رابرت لوينسون که در سال ۲۰۰۷ در قالب يک سفر کاری در ايران ناپديد شده است، فراهم نمايد.

رسانه‌های دولتی ايران روز سه‌شنبه از پناه بردن شهرام اميری، «کارشناس هسته‌ای»، به دفتر حافظ منافع ايران واقع در سفارت پاکستان در واشينگتن خبر داده بودند.

در حالی که سخنگويان وزارت خارجه پاکستان، حضور آقای اميری را در دفتر حفاظت از منافع ايران در واشينگتن تأييد کردند، فيليپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايالات متحده، نيز روز سه شنبه، موضع وزارت خارجه اين کشور را در مورد که نحوه حضور شهرام اميری در ايالات متحده را با خبرنگاران در ميان گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فيليپ کرولی، در اين مورد گفت که «شهرام اميری به ميل خود به اينجا آمده است و بديهی است که آزاد است به ايران باز گردد».

در همين حال يک مقام ديگر وزارت خارجه ايالات متحده در گفت‌وگو با راديو فردا ضمن تأييد موضع اين وزارتخانه در مورد شهرام اميری گفت اين مسئله با حضور سه کوهنورد ايرانی که بدون ميل شخصی و بدون هيچ اتهامی در ايران به سر می‌برند، در تناقض است.

وی همچنين اضافه کرد که آقای اميری اکنون در انتظار آماده شدن مدارک لازم برای بازگشت به ايران است.

پيش از اين، منوچهر متکی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی، در يک کنفرانس خبری در مادريد، ضمن اشاره به پناه بردن شهرام اميری به دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن، اعلام کرده بود که شهرام اميری خواستار بازگشت به تهران شده است و ابراز اميدواری کرده بود که شهرام اميری بدون هيچ مشکلی به کشور خود باز گردد و ايالات متحده، مانع بازگشت وی به وطنش نشود.

واحد مرکزی خبر، وابسته به راديو و تلويزيون دولتی ايران، نيز گزارش کرد که شهرام اميری طی تماس با خبرنگار صدا و سيما در نيويورک گفته است که پس از انتشار ويدئو‌های وی در اينترنت، آمريکايی‌ها سعی داشتند برای «سرپوش گذاشتن» بر اين آدم ربايی او را به صورت مخفيانه به ايران بفرستند، اما موفق نشدند.

وی در ادامه افزوده است: «زمانی که ويدئوی من در اينترنت منتشر شد، آمريکايی‌ها متوجه شدند که بازنده اين ماجرا هستند».

جمهوری اسلامی مدعی است که آقای اميری در خرداد ماه سال گذشته در عربستان سعودی توسط مأموران سيا ربوده شده است.

مقامات ايرانی در يک سال گذشته همواره بر موضع خود مبنی بر ربوده شدن شهرام اميری توسط ايالات متحده آمريکا پافشاری کرده‌اند و اين در حالی است که آمريکا می‌‌گويد شهرام اميری خود خواستار پناهندگی در اين کشور بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016