چهارشنبه 23 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير آموزش‌وپرورش: با اجرای طرح مدارس ‌قرآنی حضور روحانيون در مدارس پر‌رنگ‌تر می‌شود، ايلنا

- سعی داريم بيش از ۵۰ هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور طی سه سال ايجاد کنيم که به شکل فوق برنامه در حاشيه برنامه‌های اصلی مدارس فعاليت کند
- هنوز تعداد روحانيونی که به مدارس اعزام می‌شوند، مشخص نيست.


ايلنا: وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه قطعا همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه می‌تواند مفيد و مثمر ثمر واقع شود، گفت: همکاری آموزش و پرورش به عنوان نهادی تربيتی با حوزه‌های علميه که رويکرد آنها نيز تربيتی و دينی و مذهبی است، در شکل‌گيری هويت دينی، ملی و مذهبی دانش‌آموزان تاثير بسزايی را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حميد رضا حاجی‌بابايی وزير آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به اينکه نيم درصد از بودجه‌های عمرانی و جاری آموزش و پرورش صرف فعاليت‌های قرآنی در مدارس می‌شود،گفت: سعی داريم بيش از ۵۰ هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور طی سه سال ايجاد کنيم که به شکل فوق برنامه در حاشيه برنامه‌های اصلی مدارس فعاليت کند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا، مبنی بر اينکه با فعال‌ ساختن مدارس قرآنی آيا حضور روحانيون در مدارس افزايش می‌يابد؟، گفت: قطعا همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه می‌تواند مفيد و مثمر ثمر واقع شود و در طول چند سال اخير با توجه به اينکه هنوز اين همکاری به شکل محکم‌تری شکل نگرفته بود، خلاءها و مشکلاتی را در اين بين داشتيم.
وی افزود: همکاری آموزش و پرورش به عنوان نهادی تربيتی با حوزه‌های علميه که رويکرد آنها نيز تربيتی و دينی و مذهبی است، در شکل‌گيری هويت دينی، ملی و مذهبی دانش‌آموزان تاثير بسزايی را دارد و بر اين اساس در ۵۰ هزار مدرسه قرآنی که شکل می‌گيرد حضور روحانيون در مدارس پررنگ‌تر می‌شود.
حاجی‌بابايی در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا که تعداد روحانيونی که در قالب مدارس قرآنی به مدارس اعزام می‌شوند، چقدر است، تاکيد کرد: با توجه به اينکه هنوز اين طرح و جزئيات آن تکميل نشده است و کارگروهی در حال کار کردن بر روی آن هستند، هنوز تعداد روحانيونی که به مدارس اعزام می‌شوند، مشخص نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016