پنجشنبه 24 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايجاد شرايط طافت فرسا برای زندانيان در زندان گوهردشت کرج، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"چند روزی است که مسير فاضلاب بند ۶ بسته شده است وآب فاضلاب کريدور بند ۶ را فرا گرفته است. اين مسئله باعث شده است که جان زندانيان را در معرض خطر جدی بيماريهای مختلف قراردهد.

از روز شنبه ۲۱ تيرماه مسير فاضلاب سالن ۱۸ (طبقه همکف) بند ۶ مسدود شده است و آب فاضلاب بند در کريدور اين سالن جاری است و نزديگ به ۱۰ سانت آب فضلاب تمامی کريدور را فرا گرفته است.در طی اين چند روز آب فاضلاب سالن های ۱۶ (طبقه دوم) و ۱۷ (طبقه اول) به درون سالن ۱۸ يا طبقه همکف جريان می يابد.عليرغم گذشت چند روز از بوجود آمدن چنين شرايط غير انسانی که با اعتراضات مستمر زندانيان مواجه بوده است ولی تا به حال برای حل اين مشکل هيچ اقدامی صورت نگرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بند نزديگ به ۳ برابر ظرفيتش زندانی جای داده اند و در حدود ۸۰۰ زندانی در آن بسر می برد.جاری شدن آب فاضلاب و پوشاندن تمامی کريدورها و حتی جاری شدن به درون سلولها عليرغم ايجاد موانع توسط خود زندانيان مسئلی سلامتی زندانيان را در معرض خطر جدی قرار داده است.بوی تعفن و گرمای زياد شرايط را برای زندانيان اسير و بی دفاع طاقت فرسا کرده است و امکان آرامش نسبی زندان را از آنها گرفته است. زندانيان در طی اين مدت امکان استفاده از سرويسهای بهداشتی ، استحمام و غيره از آنها سلب شده است.

آنها با خطر جدی بروز بيماری مختلف ناشی از آب فاضلاب مواجه هستند و تمرکز تعداد زيادی از زندانيان در يک محل می تواند يک فاجعه را در اين زندان رقم بزند.

رئيس بند ۶ فردی بنام شکری است که چند روزی است در اين بند حاضر نشده است و اکثرا در مرخصی و مشغول معاملات شخصی خود می باشد. او علاوه بر اين شغل فرش فروش می باشد و اکثر مواقع به فرش فروشی اشتغال دارد.اين فرد همان کسی است که در يورش اخير و شکنجه معلم زندانی رسول بداقی مستقيما نقش داشت.

از طرفی ديگر حسنيه اين بند مملو از زندانی است و زندانيان بصورت کتابی شبها در کنار هم استراحت می کنند.در حال حاضر نزديک به ۲۱۰ زندانی در اين حسنيه زندانی هستند.شپش و بيماريهای پوستی و ساير بيماريها در آنجا بی داد می کند. بدليل نبود فضای کافی زندانيان ناچار هستند که در کريدورهای بند ۶ زندان گوهردشت استراحت کنند و در هر کريدور نزديک به ۵۰ نفر شبانه در آن استراحت می کنند.

زندانيان بی دفاع و اسير از داشتن امکانات خنک کننده محروم هستند. آنها همچنين از آب سرد و سالم محروم می باشند و بايد آب گرم شير را مصرف کنند آن هم در گرمای بيش از ۴۰ درجه حرارت است.

زندانيان از امکانات اوليه محروم هستند وشرايط بهداشتی ، غذايی،درمانی آنها فاجعه بار است.شرايط حاکم بر اين زندان يادآور اردوگاههای مرگ هيتلری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016