پنجشنبه 24 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای زندانی سياسی ارژنگ داودی در اعتراض به شرايط و محدوديت های زندان، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی ارژنگ داودی در اعتراض به شرايط قرون وسطائی و فشارهای طاقت فرسای و محدوديتهای حاکم بر بند۳ دست به اعتصاب غذای زد.

روز چهارشنبه ۲۳ تيرماه در اعتراض به شرايط قرون وسطايی طاقت فرسا و غير انسانی که بر زندانيان سياسی وارد می شود زندانی سياسی ارژنگ داودی وادار به اعتصاب غذا شد.از زمان انتقال زندانيان سياسی از بندهای مختلف به بند ۳ معروف به بند کارگری محدويت ها فشارها عليه زندانيان سياسی اين بند به نحو بی سابقه ای ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانيان سياسی از داشتن ارتباط تلفنی محدود شده اند و آنها فقط با حضور پاسداربندها در کنارشان با خانواده های خود و بخصوص با همسران خود قادر به صحبت کردند هستند. پاسداربندها با وقاحت و بيشرمی به صحبتهای خصوصی زندانيان سياسی با خانواده هايشان گوش فرا می دهند. از زمان اعمال چنين رفتارهای توهين آميز با زندانيان سياسی ،زندانی سياسی ارژنگ داودی از تماس با خانواده اش منع شد و بيش از يک ماه است که از داشتن تماس تلفنی با خانواده اش باز داشته شده است.

زندانی سياسی ارژنگ داودی مدتها است که انگشت او شکسته شده است و در حدود ۳ ماه است که متورم و درد آن را تحمل می کند و در انتظار نوبت ويزيت پزشک بسر ميبرد.پس از ۳ ماه در نوبت بودن وقتی که به فردی که خود را پزشک می نامد مراجعه می کند بدون معاينه و کنترل به او گفته می شود: که مشکل خاصی نيست و نياز به درمان ندارد. فردی که تحت نام پزشک کار می کند همزمان تعداد زيادی را با هم معاينه می کند.

از طرفی ديگر در يک عمل ضد انسای منزل شخصی او را که تنها سرپناه خانواده اش می باشد توسط بازجويان وزارت اطلاعات و بخصوص حسن زارع دهنوی که از متهمان اردوگاه مرگ کهريزک است به همدستان خوددر حالی که پلمپ بوده است می فروشد و همسر آقای داودی را آوره و در شرايط سختی قرار داده اند.

زندانی سياسی ارژنگ داودی عليه علی حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت کرج که مجری فشارهای طاقت فرسا و غير انسانی عليه زندانيان سياسی است که از جمله آنها شکنجه،انتقال به سلولهای انفرادی و محدوديتهای متعدد می باشد شکايتی ارائه داده بود. شکايت آقای ارژنگ داودی عليه علی حاج کاظم بدليل انتقال غير موجه و بی دليل به سلولهای انفرادی در چند ماه اخير می باشد که هنوز از به جريان انداختن اين شکايت خوداری می کنند و همانند ساير موارد سعی در بی توجهی نسبت به آن دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016