چهارشنبه 30 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: اطلاعات ارزشمندی از سازمان اطلاعات آمريکا توسط اميری به ايران منتقل شد

خبرگزاری فارس: يک منبع مطلع جزئياتی از اطلاعات منتقل شده از سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا توسط شهرام اميری به کشورمان را تشريح و ۲ شماره پلاک متعلق به خودروهای سيا را نيز اعلام کرد.

يک مقام آگاه در گفت‏وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس با اشاره به بازگرداندن شهرام اميری پژوهشگر ايرانی به کشور و شکست مفتضحانه دستگاههای اطلاعاتی و رسانه‌ای اين کشور در اين موضوع گفت: اين يک جنگ اطلاعاتی بين سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا و ما بود که طراحی و مديريت آن توسط ايران انجام شد.

وی يادآور شد: ما در طراحی اين جنگ هدف‌گذاری اطلاعاتی مختلفی را ديده بوديم و به فضل خدا به همه اهداف خود در اين جنگ دست يافتيم بدون آنکه حريف ما هيچ پيروزی واقعی را به دست بياورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام آگاه، يکی از اين پيروزی‌ها را همين اظهارات مسئولان امنيتی آمريکا دانست که گفته بودند " اطلاعات اميری نزد ماست و خود او در ايران ".

وی در تشريح اين موضوع گفت: ما در هدف‌گذاری خود به دنبال اين بوديم که از درون سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا اطلاعات خوبی را به‏دست بياوريم و در مقطعی که آقای شهرام اميری در آمريکا بود، توانستيم ارتباطی را با وی در سال ۸۸ برقرار کنيم و اطلاعات بسيار ارزشمندی از اين طريق به دست آمد و در عين حال ايشان مديريت و راهنمايی نيز شدند.

" به دليل آنکه اطلاعات شهرام اميری به خاطر فشردگی زمانی و ملاحظات خاص از طريق ارتباط از راه دور قابل دريافت نبود، در بازگشت به ميهن اسلامی اين اطلاعات منتقل شد و دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ايران هم اکنون جزئيات ارزشمندی از سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا در اختيار دارند که پيروزی بسيار بزرگی است. "

* کشف ليست مورد نظر سيا برای ربايش

وی در خصوص نوع اطلاعاتی که هم اکنون در اختيار نيروهای اطلاعاتی کشورمان است نيز گفت: ‌اين اطلاعات هدف‌گذاری شده در حوزه‌های مختلفی است؛ اولاً مشخص شد سيا در مقابل کلاهبرداران حرفه‌ای باز هم فريب اطلاعاتی خورده است و برخی سازمان‌هايی که برای سيا کار جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌دهند چون فهميده‌اند اين سازمان در مورد فعاليت صلح آميز هسته‌ای کشورمان جهت‌گيری مشخصی دارد و فقط بر گزينه انحرافی تاکيد می‌کند، با گرفتن پول‌های کلان، اطلاعات کاملا منحرف و غلطی به آنها منتقل کرده‌اند که اين اطلاعات هم اکنون در اختيار ما به طور کامل قرار گرفته است و آنها توانسته‌اند از اين طريق يک کلاهبرداری حرفه‌ای را انجام دهند که يکی از آنها، سازمان تروريستی منافقين است.

وی همچنين ادامه داد: ما توانستيم اين موضوع را بفهميم که آمريکائيها برای تکميل سناريوی فريبکارانه خود، در پی چه اقدامات ديگری بوده و به دنبال چه نفراتی برای ربايش و مستندسازی جعلی هستند.

به گفته اين کارشناس مسائل بين‌الملل، چون سيا اصرار داشته که همين جهت‌گيری را داشته باشد، با اتکا به اطلاعات غلط راه‌هايی را پيموده و ادعاهايی را مطرح کرده است و حتی به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی فشار وارد کرده بود اما برای اثبات اين ادعاهای واهی دنبال آدم‌ربايی و تکميل مستندات برای فريب‌کاری بودند و بر همين اساس به آقای اميری پيشنهاد دادند با به‏عهده گرفتن جزئيات و اسناد دروغين يک لپ‌تاپ موهوم از مواهب مادی کلانی برخوردار شود.

اين مقام مطلع با تاکيد بر اينکه اگرچه آمريکائيها بعدها فهميدند فريب خورده‌اند اما به خاطر تکرار ادعاهای کذب، راهی جز ادامه همين مسير را نداشتند، اضافه کرد: اطلاعات و جزئيات فراوانی در خصوص اين فريب خوردگی آمريکا موجود است که در صورت نياز جزئيات آن مطرح می‌شود.

* راه‌های نفوذ و ضربه پذيری سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا را تکميل کرديم

وی در خصوص ديگر اطلاعات هدف‌گذاری شده که توسط شهرام اميری در اختيار جمهوری اسلامی ايران قرار گرفته است نيز گفت: ما همچنين راه‌های نفوذ و ضربه پذيری سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا را تکميل کرديم و برخی مکان‌ها، افراد و مرتبطين آنها نيز شناسايی شد.

اين منبع آگاه تصريح کرد: علاوه بر آنکه شيوه‌ها و روش‌های فعاليت‌های آنها در صحنه مشخص شد، موضوعات جزئی‌تر مانند خودروهای آنها نيز مورد شناسايی قرار گرفت که در صورت نياز جزئيات بيشتر آن اعلام می شود.

* اعلام شماره‌های ۲ خودرو متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی امريکا

وی افزود: برای تنوير افکار عمومی جهان و رسانه‌های علاقمند به پيگيری ربايش شهروند ايرانی، شماره پلاک دو خودروی متعلق به سازمان اطلاعاتی آمريکا را اعلام می‌کنيم تا خبرنگاران آزاد تمام دنيا بتوانند اين موضوع را پيگيری کنند. دولت آمريکا نيز بايد شرايط تحقيق را فراهم کند تا نتيجه اين موضوع کاملا مشخص شود.

"يکی از اين خودروها تويوتا کرم‌رنگ به شماره XXE۶۰۰۰۶ و ديگری شورولت مدل SUV آبی تيره به شماره XUK۶۹۳۹ که اسم رمز آن SPIT FIRE است؛ هر دوی اين خودروها متعلق به ايالت ويرجينيا هستند. "

* گفت‏وگوی صميمانه اميری با خانواده؛ شکست سناريوی امريکائی‌ها

اين مقام آگاه در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس در خصوص اظهار نظر برخی مقامات آمريکايی در خصوص تحت فشار گذاشتن اميری از طريق تهديد خانواده وی نيز گفت: اگر مواضع مختلف مقامات امنيتی، وزير خارجه و سخنگوی آمريکا مورد بررسی قرار بگيرد، نوعی آشفتگی و بيان حرف‌های متناقض مشهود خواهد بود که يکی از آخرين موضوعات همين مسئله تهديد خانواده آقای اميری است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ارتباطی که در سال ۸۸ با روش‌های مختلف اطلاعاتی بين ما و شهرام اميری برقرار شد، وی گفت‌وگويی نيز با همسر خود داشتند و در همين فيلم که هم اکنون نيز موجود است، آقای اميری و همسرشان در يک گفت‌وگوی صميمانه با همديگر در خصوص موضوعات مختلف سخن می‌گويند و همسر ايشان به وی اعلام می‌کند که در سلامت و وضعيت خوبی به سر می‌برند و از وی می‌خواهد مقاومت کرده و با آرامش برای بازگشت به ميهن تلاش کند.

اين منبع مطلع در پايان اعلام کرد: همانطور که به طور گسترده در محافل آمريکايی و ساير کشورهای غربی نيز گفته شده، ربايش آقای اميری و بازگرداندن ايشان به ايران، شکست فاحشی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا در جنگ با ايران بوده و بهتر است آنها اين شکست را بپذيرند وگرنه اطلاعات فراوانی در اختيار ايران است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016