یکشنبه 3 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: برنامه‌هايی برای مديريت جهانی داريم، بنزين تحريم شود ظرف دو روز ۱۷ ميليون ليتر جايگزين می‌کنيم، ايسنا

ـ هر تصميمی مثل بازرسی کشتی‌ها با واکنش ما روبرو می‌شود

رييس‌جمهور تاکيد کرد: ايران هرکس در سناريوی آمريکايی‌ها عليه ايران شرکت کند، عمل او را دشمنی تلقی کرده و پاسخ او را می‌دهد.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد پيش از ظهر امروز در پنجمين جشنواره ملی کارآفرينان برتر خطاب به کشورهای اروپايی با تاکيد بر اين‌که ما اهل دعوا نيستيم و از بگو مگو و تحريم استقبال نمی‌کنيم، خاطرنشان کرد: ما اهل دوستی و منطقيم و هرکس با ما دوستی کرده سودش را برده است و بايد بدانيد که اين بداخلاقی‌ها جز اين‌که آبروی شما را ببرد اثری ندارد.

احمدی‌نژاد با هشدار نسبت به بازرسی کشتی‌های ايرانی، خاطرنشان کرد: هرکس تصميم بگيرد عليه ملت ايران اقدامی کند و کشتی‌های ايرانی را بازرسی کند بلافاصله عکس‌العمل ملت ايران را دريافت خواهد کرد که تجربه نشان داده اين عکس‌العمل پشيمان کننده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ احمدی‌نژاد با توجه به چند سال همکاری با سازمان‌های بين‌المللی در مورد بحث هسته‌يی، هم‌اکنون ايران مطمئن شده است که اين قبيل اقدامات آن‌ها در جهت دشمنی است و هرکس در سناريوی آمريکا عليه ايران شرکت کند دشمنی تلقی شده و پاسخ آن داده می‌شود.

وی بار ديگر خطاب به اين قدرت‌ها گفت: ملت ايران صدها مورد نظير شماها را دفن کرده و چيزی باقی نمانده است که اين مساله با تدبير و منطق و مديريت بوده است.

رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به احتمال حمله به چند کشور خاورميانه تصريح کرد: زورتان به ايران نمی‌رسد و می‌خواهيد چند فقير بيچاره را در منطقه مورد هدف قرار دهيد که به نتيجه‌ای نمی‌رسيد. بدانيد که هر تهديد دشمن مانند گذشته در کارخانه فرهنگ‌سازی ملت ايران تبديل به فرصت می‌شود.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشورمان در ادامه برخی ادعاهای اين کشورها در مورد تحريم بنزين را مورد اشاره قرار داد و گفت: می‌گويند که بنزين را تحريم می‌کنيم. اين از آرزوهای من است که بنزين تحريم شود. ظرف دو روز ۱۷ ميليون ليتر جايگزين می‌کنيم. همه‌ کارها را انجام داده‌ايم و کليدش آماده و در دست ماست. هر چيزی را که می‌خواهند تحريم کنند ببينند ظرف چند ماه کارآفرينان ما بهترينش را جای آن می‌گذارند. می‌خواهيد ايمان، اراده، همت، عشق و يک ملت بزرگ را تحريم کنيد؟

احمدی‌نژاد افزود: همه‌ قدرتشان همين است. افرادی بدوی و ابتدايی که تنها دندان نشان می‌دهند. نمی‌دانند که با چه کسی حرف می‌زنند و دقيقا همان کاری را می‌کنند که ما می‌خواهيم.

وی گفت: نه اين‌که ما بخواهيم و يا اين‌که دوست داشته باشيم بلکه برنامه‌هايی برای مديريت جهانی داريم که آنها دقيقا همان کار را انجام می‌دهند.

رييس‌جمهور مثال اين مساله را معرفی رژيم صهيونيستی به عنوان رژيمی برای فريب ملت‌ها توسط ايران عنوان کرد که عملکرد اين قدرت‌ها دقيقا اين حرف را ثابت می‌کند. ما بدون هزينه به جلو می‌رويم و بزرگ‌ترين دشمنان تاريخی ملت ايران را با کمترين هزينه‌ها به زير می‌کشيم.

احمدی‌نژاد هم‌چنين با ابراز تاسف برای اين قدرت‌ها که تا اين حد سقوط کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اميدواريم اين حرف‌ها را بشنوند و خودشان را اصلاح کنند. ما خواهان عدالت و احترام در روابط هستيم که هرکس رعايت نکند خودش را به دره سقوط و نيستی رهنمون شده است.

وی هم‌چنين اين قدرت‌ها را نصيحت کرد تا دست از اين کارهای خود بردارند و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند و اگر می‌خواهند در آينده‌ جهان حضور داشته باشند بايد خود را اصلاح کنند.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشورمان در بخش ديگری از اظهارات خود با طرح اين سوال که چرا تا اين حد قدرت‌های فاسد جهانی از دست ملت ايران عصبانی‌اند؟ با اشاره به صدور قطعنامه چهارم عليه کشورمان در شرايطی که رژيم صهيونيستی کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را مورد هجوم قرار داده بود، خاطرنشان کرد: چرا امروز تنها حرف رسانه‌های دنيا ايران است؟ آيا واقعا از ايران می‌ترسند؟ می‌گويند ايران خطری برای امنيت جهانی است و اين حرفی است که خودشان درست کرده، تکرار و باور می‌کنند. ايرانی که در طول تاريخ آزارش به کسی نرسيده و مورد هجوم سنگين‌ترين تجاوز قرار گرفته است همواره پيام دوستی برای صلح و بشريت داشته است.

رييس‌جمهور ادامه داد: آن‌ها از بيدار شدن روح تمدن‌ساز و فرهنگ‌آفرين ملت ايران به شدت نگرانند. می‌دانند که چه پتانسيل و توانمندی‌ای در ايران خوابيده است و اگر بيدار شود حنای آن‌ها رنگی نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين‌که آنها در همه موارد احساس خطر می‌کنند، گفت: وقتی در عرصه‌ هسته‌يی به پيش می‌رويم نگرانند، وقتی در عرصه بيوتکنولوژی به پيش می‌رويم باز هم نگرانند، حتی می‌گوييم که می‌خواهيم هدفمند کردن يارانه‌ها را اجرا کنيم باز هم نگرانند. امروز هم سازهايشان را کوک کرده‌اند و دست در دست هم داده و خيال می‌کنند که با راه انداختن سر و صدا و جنگ روانی می‌توانند ملت ايران را به عقب‌نشينی وادار کنند.

وی با بيان اين‌که آن‌ها می‌دانند ما اهل جنگ و تجاوز نبوده و نيستيم اما اگر کسی دست‌درازی کند ملت ايران دستش را از بازو قطع می‌کند، افزود: ملت ايران در گذشته سرزمين‌ها و ملت‌ها را با لشکرکشی فتح نکرد بلکه با تدبير و سياست‌ورزی آن‌ها را به زير کشيد. ما امروز نيز برای مقابله با آمريکا نياز به جنگ نداريم. تدبير، فرهنگ و وحدت ايرانی آن‌ها را به زير می‌کشد و آنها اين مساله را می‌دانند اما جرأت گفتن ندارند.

رييس‌جمهور دعوای ما با اين قدرت‌های فاسد را دعوای فرهنگ و نوع مديريت جهان معرفی کرد که ايران اين مديريت يکجانبه را قبول ندارد.

رييس شورای عالی اقتصاد کشورمان در ادامه با اشاره به کسری بودجه‌ ۱۴۸۰ ميليارد دلاری آمريکا خاطرنشان کرد: کسری بودجه آمريکا به خاطر تسلط دلار به بازارهای جهانی به معنای برداشتن اين رقم از جيب ملت‌های دنياست. آن‌ها می‌دانند که اگر فرهنگ و تمدن ايران شکوفا شود جايی برای غارت‌های گسترده‌ آن‌ها باقی نمی‌ماند. لذا برای مقابله با ما بازی تبليغاتی درست کرده‌اند که در اين راستا بخشی از روسيه و کشورهای اروپايی و رسانه‌ها را با خود همراه کرده‌اند که البته کار آن‌ها را خداوند برای ما افشا کرد.

احمدی‌نژاد اين سناريو را ايجاد جنگ روانی با اين مضمون که ايران قصد ساخت بمب هسته‌يی دارد مطرح کرد و خطاب به اين قدرت‌ها گفت: بيچاره‌ها شما از يک بمب اتمی ايران می‌ترسيد؟ شما که چند هزار بمب داريد. اين نشان می‌دهد شما دروغگو، ترسو و فريبکاريد.

به گفته وی، اين قدرت‌ها از اين‌که روح ملت ايران بزرگ شده و بيدار می‌شود ناراحت و نگرانند و با اين قبيل داستان‌پردازی‌ها و سناريوی حمله به برخی کشورهای خاورميانه و شلوغ کردن اين منطقه می‌خواهند فلش را به سمت ايران نشانه بگيرند که ايران قصد ساخت بمب دارد.

رييس‌جمهور هم‌چنين هدف اصلی آن‌ها را جلوگيری از آبادانی و ساختن ايران عنوان کرد و برخلاف ادعاهای آن‌ها هدف از اعمال تحريم‌ها را مقابله با پيشرفت جمهوری اسلامی ايران و مقابله با رسيدن به جايگاه شايسته ملت ايران دانست.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از اظهارات خود با اشاره به سرگذشت تاريخی ملت ايران که از يک درخشش ويژه و استثنايی برخوردار است، گفت: اگر مفاخر و انديشه‌های بلند ايران و فرهنگ و تمدن ايران را از تاريخ و تمدن بشر کنار بگذاريم چيزی از تاريخ بشر باقی نمی‌ماند. دستاوردها و هدايای ملت ايران به بشريت بی‌شمار و شگفت‌انگيز است. در دوره‌ای که بسياری در توحش مطلق زندگی می‌کردند ملت ايران در اوج تمدن انسانی بود و بخش وسيعی از جهان را مديريت می‌کرد.

وی ادامه داد: ۴۲ مليت با طيب خاطر و رضايت‌مندی و به صورت داوطلبانه تحت مديريت فرهنگی و انسانی ايران زمين قرار داشتند و امروز اين ارزش‌های اصلی حاکم بر سرزمين ما همه انسان‌ها را به هم گره زده و آثاری را خلق کرده که امروز هم افتخار همه بشريت است. اگر بنا باشد بخواهيم فقط فهرست عناوين دستاوردهای علمی و فرهنگی و تمدنی ايرانيان را بخوانيم بايد حداقل ۲۴ ساعت به صورت پيوسته صحبت کنيم.

احمدی‌نژاد با يادآوری اين نکته که امروز وقتی به تاريخ ملت ايران و قدرت‌های مدعی نگاه می‌کنيم می‌بينيم که در برابر ملت ايران درخششی ندارند، با اشاره به توحش برخی تمدن‌ها گفت: کسانی که اساس تاسيسشان کشتار ملت‌ها و مردم بومی يک سرزمين بوده و به بردگی کشيدن صدها ميليون انسان بی‌گناه و غارت ثروت ملت‌ها و غرور و آدم‌کشی را در کارنامه‌ خود دارند در برابر فرهنگ ملت ايران چه دارند که بگويند؟

رييس‌جمهور تبليغات ۲۰۰ ساله استعمار و روباه پير و پس از آن مواليد او را در جهت اين مساله عنوان کرد که ملت ايران را ملتی راحت‌طلب و تن‌پرور معرفی کنند، در حالی که اين همه آثار با تن‌پروری و راحت‌طلبی به دست نمی‌آيد.

وی گفت: چطور ممکن است سرزمينی با وسعت چند ده ميليون کيلومتر مربع توسط ملت ايران مديريت عالی شود و در همه موارد علمی و انسانی بالاترين حرف و دقيق‌ترين کارها را انجام دهد. اگر همه تمدن عظيم دنيا را کنار تنها صنايع دستی ايران بگذاريم در دنيا کسی جرأت برابری ندارد.

احمدی‌نژاد هم‌چنين اين مساله را مورد تاکيد قرار داد که اگر از ايران صحبت می‌کنيم به معنای نژادپرستی و ناسيوناليسم نيست، چراکه ايرانيان هيچ‌گاه ناسيونال نبوده‌اند و همه دستاوردهايشان متعلق به همه بشريت بوده و در اختيار دنيا قرار داشته است.

رييس‌جمهور افزود: اين تمدن درخشان در ۲۰۰ سال اخير و سير کمال ملت ايران دچار آسيب شد و انقطاعی در آن پيدا شد که ما نقش خود را از دست داديم اما به لطف حرکت عظيم ملت ايران دوباره خود را پيدا کرديم.

رييس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهارات خود در تشريح عوامل اين تمدن با يادآوری اين نکته که ايمان، عشق و کار از دلايل ايجاد اين تمدن است، گفت: اگر اين عوامل را بشناسيم و اجرا و جاری نماييم اين تمدن مجددا در طراز امروز بشريت قابل بازيابی است.

وی افزود: اولين عامل در اين زمينه ايمان است که به انسان انگيزه، اراده و همت می‌دهد. در طول تاريخ ملت ايران همواره ملتی موحد بوده و به لحاظ دريافت‌های انسانی در سطح بالاتری قرار داشته است و عشق و محبت نيز به عنوان عامل دوم همواره در فرهنگ و جامعه ايرانی حرف اول را زده است.

احمدی‌نژاد در همين زمينه بحث بروز برخی حوادث طبيعی را مورد بحث قرار داد که برای حل اين قبيل معضلات همه ايران بسيج می‌شود، در حالی که در توفان کاترينای آمريکا در پنج سال پيش ماه‌ها جنازه‌ها در خيابان‌ها بود.

وی افزود: عشق و محبت شيرازه‌ پيوستگی ملت ايران در طول تاريخ بوده است و اين ملت همواره ارزش‌های انسانی را با ديگران تقسيم کرده‌اند.

به گفته رييس‌جمهور، ايرانی‌ها در هر جا حاضر شده‌اند رد پای عشق و محبت را به جا گذاشته‌اند و عشق به ايران در طول تاريخ در دل تک تک ايرانی‌ها شعله کشيده که اگر نبود اين همه تمدن اتفاق نمی‌افتاد.

احمدی‌نژاد داستان آرش را به عنوان نماد عشق به ايران عنوان کرد که در واقع عشق به همه خوبی‌هاست.

رييس‌جمهور در تشريح عامل کار که باعث ساختن تمدن ايرانی شده است، گفت: اگر ايمان و عشق باشد اما کاری انجام نگيرد اتفاقی در کشور نمی‌افتد و تمام ارزش‌ها و افتخارات به خاطر اين کار است. امروز نيز کارآفرينی نه يک افتخار بلکه مجاهدتی بزرگ است و کسی که در گوشه‌ای کار انجام می‌دهد در واقع به تمام بشريت خدمت می‌کند.

وی گفت: امروز ايران يک جغرافيا و يک نژاد در برابر نژادهای ديگر نيست و امروز ايران يک پيام، راه، فرهنگ و افق روشن در برابر بشريت است و به معنای عدالت‌طلبی، سرزندگی و نشاط، عشق و محبت و برادری و راه نجات بشريت می‌باشد؛ بشريتی که از ظلم‌ها، تحقيرها و فشارها به تنگ آمده است.

احمدی‌نژاد با بيان اين‌که برخی قدرت‌های غربی در ۲۰۰ سال گذشته ايرانی‌ها را از تمدن جهان کنار زدند و گفتند که ما می‌خواهيم دنيا را درست کنيم چه اقدامی انجام دادند؟ گفت: امروز کدام زن و مرد اروپايی آرامش دارد؟ احترام و عزت کجاست؟ و اصلا کدام زن و مرد در دنيا آرامش دارند؟ آن‌ها همه موجوديت بشر را خرج خودخواهی‌ها، زياده‌طلبی‌ها و توسعه‌طلبی‌هايشان کردند. کشوری که حدود ۵ ميليون جمعيت دارد با لشکرکشی به کشور ۲۰۰ ميليونی آن را به استثمار کشيد و غارت کرد. اين روند امروز شکست خورده و اميد تمام ملت‌ها به حرکت ملت ايران است که در اين راستا بايد ايران ساخته و به قله‌ها رسانده شود.

رييس‌جمهور اين مساله را نيازمند فداکاری دانست و با اشاره به اين‌که کسانی که در اوج هستند حتما از خود گذشته‌اند، گفت: امروز کار اصلی ما ساختن ايران و الگوسازی برای همه‌ بشريت است. بايد از تمام گردنه‌های سخت ساختن ايران عبور کنيم و پرافتخارترين اقدام در اين راستا ايجاد کار مثبت و سازنده است که عبادت و مجاهدت بزرگی است.

وی خواستار پاسخگويی به نيازهای ملت ايران و الگودهی به جهان توسط کارآفرينان ايرانی شد و گفت: تقاضا برای کالا و ابتکار ايرانی در دنيا روزافزون شده و ما بايد سريع‌تر خودمان را جمع و جور کنيم و با همکاری از اين گردنه که به معنای عبور از سرازيری و پيروزی‌های پرافتخار برای همه بشريت است تلاش نماييم.

احمدی‌نژاد در پايان گفت: بايد ايران را با ايمان و عشق و کار بسازيم که فردای درخشان ايران زمين در اختيار ماست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016