چهارشنبه 6 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطع ناگهانی ارتباط زندانيان سياسی بخصوص محکومين به اعدام باعث نگرانی شديد خانواده ها شده است، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارش رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" ابراز نگرانی شديد خانواده های زندانيان سياسی محکوم به اعدام و ساير خانواده ها نسبت به قطع ناگهانی و غير معمول تماسهای زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين هستند.

به دستور بازجويان وزارت اطلاعات تماسهای زندانيان سياسی با خانواده های آنها بطور ناگهانی و غير معمول قطع گرديد.اين مسئله باعث نگرانی شديد خانواده ها زندانيان سياسی و بخصوص خانواده های که عزيزان آنها محکوم به اعدام هستند ايجاد کرده است. از آنجايی که در آستانه قتل عام زندانيان سياسی سال ۶۷ قرار داريم و آن زمان قتل عام با قطع تماسهای زندانيان سياسی آغاز و به قتل عام گسترده و بی سابقه تاريخ ايران تبديل گرديد که توسط سازمانهای حقوق بشری بين المللی جنايت عليه بشريت ناميده شد. در حال حاضر تعدادی از زندانيان سياسی محکوم به اعدام در بند ۳۵۰ زندان اوين زندانی هستند که اسامی تعدادی از آنها به قرار زير می باشد ؛ جعفر کاظمی ،محمد علی حاج آقايی،محسن دانشپور مقدم ،احمد دانشپور مقدم و ... می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه ۴ مردادماه پس از برخوردهای وحشيانه با بعضی از خانواده های زندانيان سياسی و حتی ضرب وشتم يکی از خانواده ها که از شهرستان برای ملاقات با عزيزانشان به بند ۳۵۰ زندان اوين مراجعه کرده بود. همچنين رفتارهای غير انسانی و توهين آميز با زندانيان سياسی در سالن ملاقات بند ۳۵۰ توسط پاسداربندهای ولی فقيه علی خامنه ای منجر به اعتراضات گسترده زندانيان سياسی و سر دادن شعارهای گرديد که باعث وحشت پاسداربندها و بخصوص بزرگ نيا شکنجه گر ورئيس بند ۳۵۰ گرديد.

اعتراضات گسترده زندانيان سياسی که خواستار رعايت حقوق اوليه خود بودند بازهم با سرکوب جنايتکار عليه بشريت مصطفی بزرگ نيا رئيس بند ۳۵۰ مواجه گرديد و تعدادی از زندانيان سياسی به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

سکوت و بی عملی خانم ناوانتم پيلای کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که وظيفه اصلی او حفظ و حراست از دست آوردهای بشری که برای آن ميليونها انسان جان خود را فدا کرده اند باعث شده است که مامورين ولی فقيه در جنايت عليه بشريت در زندانها ، خيابانها ،دانشگاه،منازل ابعاد غير قابل تصويری را ايجاد کنند. تا آنجايی که خانواده های بی گناه وکلاء (محمد مصطفايی) به گروگان گرفته می شوند. وکيل(اوليائی فرد) زندانی می شود.فعالين حقوق بشر(نرگس محمدی) در مقايل چشمان بهت زنده و گريان فرزندانشان شبانه وحشيانه دستگير و به شکنجه گاه ۲۰۹ زندان اوين برده می شوند و مورد شکنجه و تهديدات اخلاقی قرار می دهند. آقای تاجيک در مقابل بازجويانی که نام معاون دادستان و بازپرس بر خود نهاده اند مورد هتک حرمت قرار می گيرد. البته اينها افرادی شناخته شده جامعه هستند. حال بايد تصور کرد که در حق زندانيان سياسی گمنام چه جنايتهايی روا داشته می شود.

خانم ناوانتم پيلای کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، فرياد سازمانهای حقوق بشری بين المللی با نتشار بيانيه های اعمال جناتکارانه رژيم ولی فقيه علی خامنه ای عليه مردم ايران جهان را فرا گرفته است اگر ناتوان از جلوگيری از جنايت عليه بشريت در ايران هستيد. لذا به خواست ملت ايران تن در دهيد و پرونده جنايت عليه بشريت رژيم ولی فقيه عالی خامنه ای را به شورای امنيت سازمان ملل متحد ارجاع دهيد تا تصميمات لازم اجرا در اين باره گرفته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016