دوشنبه 11 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديد تازه برای زندانيان اعتصاب‌کننده: به رجائی‌شهر تبعيد می‌شويد، کلمه

کلمه :مقامات زندان اوين ضمن ملاقات با زندانيان سياسی اوين که از دوشنبه هفته گذشته اعتصاب غذا کرده اند از آنها خواستند که به اعتصاب غذای شان پايان دهند و اگرنه به زندان رجايی شهر فرستاده می شوند .

به گزارش کلمه، تعدادی از مسوولان زندان اوين به همراه برخی از ماموران وزارت اطلاعات ، ضمن گفت و گو با هفده زندانی که به خاطر اعتراض به رفتارهای نامناسب ماموران زندان به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده اند ،به آنها گفتند:« اگر به اعتراض ادامه دهيد و اعتصاب غذای خود را نشکنيد به زندان رجايی شهر تبعيد خواهيد شد .»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانيان اعتصاب کننده در پاسخ به اين تهديد اعلام کردند که همگی آماده اعزام به زندان رجايی شهر هستند و تا رسيدن به خواسته هايشان هرگز دست از اعتصاب غذا بر نمی دارند .

زندانيان اعتصاب کننده اين پاسخ را در ديدار با معاون اجرايی دادستان تهران نيز که در روزهای اخير بازديدی از زندان اوين داشته و با اين زندانيان گفت و گو کرده است ،تکرار کردند .

ماموران وزارت اطلاعات و بند ۳۵۰ زندان اوين ضمن توهين و تهديد زندانيان درروز دوشنبه گذشته به آنها گفته بودند ، اوين را برای تان تبديل به کهريزيک ديگری می کنيم .

اين در حالی است که اين زندانيان سياسی فقط خواستار رعايت حقوق اوليه انسانی شان در زندان از جمله حق ملاقات و عدم توهين از سوی ماموران شده بودند . در پی اين اعتراض ها هفده زندانی سياسی اين بند به انفرادی های بند ۲۴۰ فرستاده شدند . زندانيان پس از انتقال به انفرادی در اعتراض به اين توهين ها و تحقيرها دست به اعتصاب غذا زدند .

تاکنون پنج نفر از اعتصاب کنندگان اوين به بيمارستان منتقل شده و چون يک هفته از اعتصاب غذای سايران نيز می گذرد حال عده ديگری هم به سرعت رو به وخامت است .

خانواده زندانيان سياسی اين بند به شدت نگران حال عزيزان شان هستند و اعلام کرده اند در صورت ادامه اين روند آنها نيز اعتصاب غذا خواهند کرد.

هفده زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين خواستار بازگشت به بند عمومی و همچنين عذر خواهی و تنبيه ماموران خاطی اوين هستند . آنها اعلام کرده اند تا رسيدن به خواسته های شان دست از اعتصاب غذا بر نخواهند داشت.

علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، بهمن احمدی امويی روزنامه نگار، حسين نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجويی و سخنگوی ادوار تجکيم، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، ابراهيم (نادر) بابايی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ايران و عراق، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجيد دری فعال دانشجويی، مجيد توکلی فعال دانشجويی، کيوان صميمی روزنامه نگار، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی راد از جمله زندانيان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که در اعتصاب غذا به سر می برند.

همچنين پيمان کريمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا که به بيماری ديابت مبتلا است پس از دو روز اعتصاب غذا به بيمارستان منتقل شده و از حال وی تاکنون خبری در دست نيست .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016