دوشنبه 11 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم ٣٠ ماه حبس تعزيری برای هنگامه سلوکی از بازداشت شدگان روز عاشورا، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب هنگامه سلوکی فعال مدنی و از بازداشت داشت شدگان روز عاشورا را به دوسال و نيم حبس تعزيری محکوم کرد.

هنگامه سلوکی فعال مدنی و از بازداشت داشت شدگان روز عاشورا که به دوسال و نيم حبس تعزيری محکوم شده است، مدتی را در بند ٢٠٩ زندان اوين گذرانده و پيش از سال ١٣٨٩ با تبديل قراربازداشت به وثيقه به صورت موقت آزاد شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، دوسال از ٣٠ ماه حبس تعزيری سلوکی به اتهام «تبانی و تجمع» ‬ و شش ماه از آن به اتهام «تبليغ عليه نظام‬» بوده است.

يکی از مستندات حکم او در دادگاه، «ارسال اس ام اس گسترده و فراخوان برای تجمعات» بوده‬ است. اين در حالی است که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی شرکت در تجمعات به شرطی که مخل مبانی اسلام و بدون حمله اسلحه باشد، آزاد است. اما سلوکی به اتهام اين مساله به حبس و زندن محکوم شده است.

در روز ششم دی ماه سال گذشته مصادف با روز عاشورا بسياری از معترضان به نتايج انتخابات سال گذشته رياست جمهوری به خيابان‌ها آمدند. در اين روز صدها نفر توسط ماموران امنيتی بازداشت و روانه زندان‌ها شدند.

بسياری از بازداشت شدگان در اين روز با اتهام‌های سنگينی همچون محاربه روبرو شده و بسياری نيز حکم‌های سنگين زندان دريافت کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016