سه شنبه 12 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه زندانيان سياسی زندان رجايی شهر به اعتصاب کنندگان: به اعتصاب غذای خود پايان دهيد، ايران آزاد به شما نيازمند است، جرس

جرس: هشت تن از زندانيان سياسی زندان گوهردشت با انتشار بيانيه ای ضمن اعلام حمايت از خواسته های بحق اعتصاب کنندگان بند ۳۵۰، از آنان درخواست کردند که هر چه سريعتر به اعتصاب غذای خويش پايان دهند.

در اين بيانيه که در اختيار منابع خبری جرس قرار گرفت، آمده است: ما امضا کنندگان اين بيانيه، زندانيان سبز در زندان رجايی شهر، در وهله نخست از مقامهای سياسی،قضايی و مسوولان زندان اوين می خواهيم تا ضمن توجه به درخواست ها، نيازها و مطالبات قانونی، شرعی و صنفی زندانيان بند ۳۵۰ اوين هر چه سريعتر نسبت به بازگرداندن آن دسته از زندانيان سياسی که در سلول انفرادی نگهداری می شوند به بند عمومی اقدام کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين بيانيه به امضای عيسی سحرخيز، مسعود باستانی، داوودسليمانی، رسول بداغی، مهدی محموديان، حشمت الله طبرزدی، رضا رفيعی فروشانی و منصور اسانلو رسيده است.

در حال حاضر تعدادی از زندانيان پس از انتخابات رياست جمهوری سال پيش در زندان رجايی شهر بسر می برند. امکانات رفاهی اين زندان در حد بسيار پايينی است و از اين زندان بعنوان تبعيد گاه زندانيان سياسی استفاده می شود.

متن کامل اين نامه که در اختيار جرس قرار گرفت به اين شرح است:

طی هفته ای که گذشت حوادث و رويداد های ناگواری باعث شد تادوستان و ياران ما در جنبش سبز اعم از فعالان سياسی، روزنامه نگاران و دانشجويان دربند ۳۵۰ زندان اوين در اعتراض به شرايط نامناسب خود دست به اعتصاب غذا بزنند و پس از آن در پی اقدامات تنبيهی به سلول های انفرادی منتقل شوند.

بدون شک بی توجهی به شان و کرامت انسانی زندانيان سياسی بند ۳۵۰ و عدم رعايت قوانين موجبات نارضايتيزندانيان اين بند شده است. قطع تماس های تلفنی روزانه زندانيان با خانواده هايشان،اعمال محدوديت در ملاقات با آنان و سختگيريهای گسترده ای که براين زندانيان در طول دوران بازداشت اعمال شده است،از عوامل اصلی چنين اقداماتی است.

ما امضا کنندگان اين بيانيه، زندانيان سبز در زندان رجايی شهر، در وهله نخست از مقامهای سياسی،قضايی و مسوولان زندان اوين می خواهيم تا ضمن توجه به درخواست ها، نيازها و مطالبات قانونی، شرعی و صنفی زندانيان بند ۳۵۰ اوين هر چه سريعتر نسبت به بازگرداندن آندسته از زندانيان سياسی که در سلول انفرادی نگهداری می شوند به بند عمومی اقدام کنند.

از سوی ديگر خطاب به هم فکران و دوستان سبزانديش خود که در حال اعتصاب غذاهستند اعلام می کنيم که به اعتقاد ما زندانيان سياسی جنبش سبز در زندان رجايی شهرجنبش سبز دموکراسی خواهی، برای ساختن ايرانی آزاد به وجود نيروهايی توانمند وجوانان برومندی همچون شما نياز دارد.

لذا ضمن حمايت از زندانيان بند ۳۵۰ و ابرازهمدردی با خانواده های دردمندشان که چند روز است نگران سلامتی عزيزانشان هستند ازايشان می خواهيم که هر چه سريعتر به اعتصاب غذای خويش پايان داده تا بيش از اين موجبات صدمه ديدن جان و روح خود و تشديد نگرانی خانواده های خود نشوند.

زندانيان سياسی زندان رجايی شهر
۱۲ مرداد ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016