سه شنبه 12 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز اعتصاب غذای ۱۷ خانواده زندانی سياسی اوين، کلمه

خانواده اين هفده زندانی ديروز پس از مراجعه به زندان اوين برای ملاقات با عزيزان شان پاسخ شنيدند که اين زندانی ها حق ملاقات ندارند . همچنين ماموران زندان از آنها خواستند هر چه زودتر سالن ملاقات را ترک کنند . آنها همچنين از قول مقامات بالاتر زندان به خانواده زندانيان گفتند که احتمالا زندانيان معترض به زندان رجايی شهر فرستاده خواهند شد و يا با اضافه کردن حبس و جريمه نقدی اين زندانيان تنبيه می شوند.


کلمه :خانواده های زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين ديروز دوشنبه، پس از لغو ملاقات با عزيزان شان در همبستگی با اين هفده نفر که هشت روز از اعتصاب غذای شان در سلول انفرادی می گذرد اعتصاب غذای خود را آغاز کردند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه ، اين خانواده ها پيش از اين اعلام کرده بودند که خواهان ملاقات هرچه سريعتر با عزيزان شان هستند تا از سلامت آنها مطمئن شوند .هفده نفری که هشت روز است از سلامت آنها بی خبرند . آنها پيش از اين در بيانيه ای اعلام کرده بودند در صورت خارج نشدن عزيران شان از سلول انفرادی به اعتصاب غذای آنها خواهند پيوست .

خانواده اين هفده زندانی امروز پس از مراجعه به زندان اوين برای ملاقات با عزيزان شان پاسخ شنيدند که اين زندانی ها حق ملاقات ندارند . همچنين ماموران زندان از آنها خواستند هر چه زودتر سالن ملاقات را ترک کنند . آنها همچنين از قول مقامات بالاتر زندان به خانواده زندانيان گفتند که احتمالا زندانيان معترض به زندان رجايی شهر فرستاده خواهند شد و يا با اضافه کردن حبس و جريمه نقدی اين زندانيان تنبيه می شوند.

خانواده ها که از اين برخورد ماموران زندان تعجب کرده بودند گفتند :« به جای حل مساله و خارج کردن هفده زندانی که هشت روز است در اعتصاب غذا به سر می برند چرا خانواده هايشان را تهديد می کنيد . آنها به ماموران زندان اعلام کردند که آنها نيز اعتصاب غذای خود را از همين لحظه آغاز می کنند .»

خانواده اين هفده زندانی پس از شنيدن اين سخنان به در اصلی زندان اوين مراجعه کرده و اعتصاب غذای خود را همراه با تحصن در سکوت آغاز کردند . آنها به ماموران زندان هم گفتند که خواهان رسيدگی هر چه زودتر به وضعيت عزيزان شان هستند . زندانيان دربندی که هم اکنون جان شان در خطر است .

ماموران زندان اوين به خانواده ها اعلام کردند که بايد برای پی گيری اين موضوع به” سليمانی”، مسوول سازمان زندانهای استان تهران مراجعه کنند .

پس از اين خانواده ها به مقابل دفتر امور کل زندان های استان تهران در کوی فراز رفتند و ساعتها در انتظار ملاقات با اين مقام مسوول منتظر ماندند . اما در نهايت جانشين وی “درويشی” به ميان خانواده ها آمد و دقايقی با آنها گفت گو کرد .

خانواده های زندانيان اعلام کردند که به شدت نگران حال عزيزان شان هستند زندانيانی که بعد از هشت روز اعتصاب غذا اکنون ممنوع الملاقات هم شده اند اما اين مقام اعلام کرد :« آقای سليمانی در محل کارش حضور ندارد و اين دفتر نيز فقط مسووليت نگهداری زندانيان را بر عهده دارد و نمی تواند درباره انفرادی رفتن اين افراد و اعتصاب غذايشان نظری بدهد .»

درويشی در عين حال به خانواده های هفده زندانی قول مساعد داد که موضوع زندانيان اعتصاب کننده را از طريق سليمانی و ديگر مسوولان پيگيری کند.وی اظهار اميدواری کرد که با حل هرچه سريع تر مشکلات ،اين خانواده ها از نگرانی خارج شوند.

خانواده ها توضيح دادند :” عزيزان شان در اعتراض به وضعيت نامناسب بهداشتی ، رفاهی و برخوردهای نامناسب زندانيان به سلول انفرادی فرستاده شده اند و جوابی که در پاسخ به اعتراض های خود گرفته اند کهريزکی شدن بوده است .”

خانواده زندانيان سياسی دربند همچنين گفتند :«تاکنون به همه مقامهای قضايی از جمله دادستانی و ستاد حقوق بشر اسلامی و… هم برای پی گيری وضعيت عزيزان شان مراجعه کرده اند. اما پاسخی دريافت نکرده اند .»
آنها طبق معمول اين روزها در خواستهای خود را به صورت کتبی به دفتر امور کل زندان های استان تهران تحويل دادند و ساعتهای طولانی نيز در مقابل اين محل به اعتصاب و تجمع خود ادامه دادند .

در زمان تنظيم اين گزارش دوباره خانواده اين هفده زندانی که جان عزيزان شان در خطر است به در اصلی زندان اوين مراجعه کرده اند و با تحصن در آنجا خواستار رسيدگی هر چه سريع تر مسوولان به وضعيت اين هفده زندانی هستند.

علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، بهمن احمدی امويی روزنامه نگار، حسين نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجويی و سخنگوی ادوار تجکيم، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، ابراهيم (نادر) بابايی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ايران و عراق، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجيد دری فعال دانشجويی، مجيد توکلی فعال دانشجويی، کيوان صميمی روزنامه نگار، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی راد از جمله زندانيان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که از هشت روز گذشته در اعتصاب غذا به سر می برند.

همچنين پيمان کريمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا که به بيماری ديابت مبتلا است پس از دو روز اعتصاب غذا به بيمارستان منتقل شده و از حال وی تاکنون خبری در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016