سه شنبه 12 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وعده های معاون دادستان تهران به خانواده های ۱۷ زندانی اعتصاب کننده، کلمه

کلمه : معاون دادستان تهران ديروز در ديدار با خانواده هفده زندانی که در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده اند وعده داد که به اين زندانيان اجازه می دهد که روزسه شنبه (امروز ) با خانواده های خود تماس بگيرند .اين در حالی است که تا لجظه تنظيم اين خبر (ساعت پانزده و سی دقيقه سه شنبه) هيچ يک از اين هفده زندانی که هشت روز از اعتصاب غذای شان در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ می گذرد با خانواده شان تماسی نگرفته اند و از وضعيت آنها خبری در دست نيست .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه به نقل از خانواده های تعدادی از اين زندانيان ،همچنين نوروزی معاون دادستان تهران به خانواده اين زندانيان که ساعتها در مقابل زندان اوين تجمع کرده و اعتصاب غذای حود را شروع کرده بودند ، وعده داد که موضوع اعتصاب غذای زندانيان تا روز پنج شنبه حل شود .وی از احتمال تحقق تعدادی از خواسته های زندانيان نيز خبر داد و اظهار اميدواری کرد که زندانيان اعتصاب کننده نيز در مقابل به اعتصاب غذای شان پايان دهند .

نوروزی ،معاون دادستان تهران در اين ديدار به خانواده اين هفده زندانی گفته است برخی خواسته های زندانيان برای پايان اعتصاب غذای شان نامعقول است .

به گفته خانواده های ۱۷ زندانی اعتصاب کننده ، خواسته های زندانيان سياسی اين بند مشخص می کند که آنها هيچگونه خواسته غير معقولی از مسوولان زندان ندارند و تنها خواهان اجرای حقوق اوليه و انسانی شان هستند . آنها از ماموران زندان خواسته اند :به توهين و تحقير زندانيان پايان دهند . شرايط بهداشتی و رفاهی بند ۳۵۰ بهبود يابد . با ماموران خاطی که رفتارهای توهين آميز دارند برخورد شود . به بند عمومی منتقل شوند و همچنين ضوابط آيين نامه سازمان زندانها درباره زندانيان اجرا شود .آزادی بابک بردبار نيز که با وجود صدور حکم آزادی اش همچنان در سلول انفرادی و اعتصاب غذا به سر می برد از ديگر خواسته های اين زندانيان عنوان شده است .

علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، بهمن احمدی امويی روزنامه نگار، حسين نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجويی و سخنگوی ادوار تجکيم، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، ابراهيم (نادر) بابايی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ايران و عراق، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجيد دری فعال دانشجويی، مجيد توکلی فعال دانشجويی، کيوان صميمی روزنامه نگار، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی راد از جمله زندانيان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که از نه روز گذشته در اعتصاب غذا به سر می برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016