جمعه 15 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله به ايران به سود هيچکس نيست، نامه جبهه ملی ايران – اروپا و آمريکا به رئيس جمهور آمريکا

عاليجناب باراک اوباما ٬ رئيس جمهورايالات متحده آمريکا

جبهه ملی ايران سازمانی است که شصت و يک سال پيش به کوشش دکتر محمد مصدق با هدف ايجاد يک نظام دموکراتيک و متعهد به منشور جهانی حقوق بشر که ايران نيز از امضا کنندگان آن ميباشد در ايران تاسيس شده است. در طول اين مدت جبهه ملی ايران همواره به واسطه ثبات قدم و تعهد بی قيد و شرط خود به دموکراسی و حقوق بشر، از ديد مردم ايران به عنوان صادق ترين و متعهد ترين سازمان سياسی است که برای رسيدن به دموکراسی فعاليت نموده.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بعد از استقرار جمهوری اسلامی در ايران با توجه به عملکرد دولت حاکم، جبهه ملی ايران فعاليت خود را در چهارچوب اپوزيسيون با توجه به ارزشها و معيارهايی که نشانگر پايبندی به اصول منشور جهانی حقوق بشر و سنت های ديرين ملت ايران ميباشند، در پی گيری حقوق مردم ايران و همآهنگی با روابط و اصول حاکم بر جامعه بين المللی در نهايت صداقت و شفافيت سياسی در ايران و در خارج از ايران در راه رسيدن به دموکراسی و تعامل با جامعه بين المللی تلاش کرده است.

آقای رئيس جمهور ٬
اخبار و گزارشاتی که اين روزها در رسانه های جهان به چشم ميخورد ما رابه شدت نگران تکرار تجربه تلخ عراق و افعانستان در ايران کرده است. افزايش نيروهای آمريکا در خليج فارس همراه با تدارکات جنگی و سخنان جنگ طلبانه حکام ايران و بخشی از مقامات امريکا اين نگرانی را افزايش داده است.

بدون شک آن جناب آگاه ميباشيد که کودتای مشترک سازمان سيا و سرويس اطلاعاتی انگلستان عليه دولت دموکرات و منتخب مردم ايران دکتر مصدق در سال ۱۹۵۳ نه تنها موجب توقف روند دمکراسی در ايران و خاور ميانه گرديد بلکه پيآمد تاسف بار آن انقلابی بود که در سال ۱۹۷۹ در ايران رخ داد که عامل گسترش بی ثباتی در خاور ميانه و ساير نقاط جهان گرديده است.

ما ترديدی نداريم که دولت اسلامی ايران با اتحاذ سياستهای نابخردانه و غير شفاف وبا هزينه کردن ثروت ملی در پشتيبانی از مرتجع ترين نيروهای افراطی در خاورميانه، بزرگترين سهم را در ايجاد اين وضعيت بحرانی ايفا ميکند. ما به عنوان بخشی از اپوزيسيون ايران، سياستهای تنش آفرين و تقويت تروريسم بين المللی دولت جمهوری اسلامی را شديدا محکوم می کنيم .

طی ۳۰ سال گذشته، مردم ايران ناچار به تحمل رژيمی بوده اند که چيزی بجز سرکوب، جنگ ،بی کفايتی و فقر برای عرضه نداشته است. جمهوری اسلامی جنگ را نعمت الهی ميشمارد، خصوصا در شرايط کنونی که مردم به جان آمده ايران به طور جدی درگير مبارزه با نظام اسلامی هستند و برای رسيدن به دمکراسی نياز به حمايت مدنی دارند نه نابودی کشور خود.
حمله به ايران علاوه بر اينکه جبهه سومی را در کنار عراق و افغانستان می گشايد و جان مليونها ايرانی را در معرض خطرات ناشی از جنگ قرار ميدهد , درصورت بروز اين فاجعه ٬ايرانيان چاره ای نخواهند داشت که به ناچار از ميهن خود دفاع کنند که اين خواسته و آرزوی رژيم اسلامی ميباشد.
ايران کشوری با تمدن بزرگ ٬ منابع غنی و ۷۵ ميليون جمعيت که ۶۰ درصد از آنها جوانانی با تحصيلات عالی و کافی هستند٬ ميباشد . اگر به جای تخريب کشور آنها با جنگی خانمانسوز که پايانی نامشخص و دردناک نه تنها برای ايران بلکه برای دنيا دارد، به استقرار دمکراسی کمک شود ٬ايران می تواند به نيرويی برای ثبات و پيشرفت در خاور ميانه تبديل گردد.

تجربه آن جناب و مردم ايالات متحده در عراق نشان داده است که جنگ و خشونت وسيله مناسبی برای برقراری دموکراسی محسوب نمی شود، بلکه به تقويت نيروهای افراطی و تروريست می انجامد. از جنابعالی به عنوان رئيس جمهور کشوری دارای دموکراسی انتظار ميرود که با شهامت از خطر اين جنگ بی حاصل جلوگيری کنيد ودر دام جنگ طلبی جمهوری اسلامی و ديگر عناصر جنگ طلب قرار نگيريد.

ما انتظار داريم در چنين موقعيت حساس و تاريخی به مسؤليت انسانی واخلاقی خود عمل کنيد و درجهت فرآيند دمکراسی در ايران ودوستی ملتها اجازه ندهيد ايران تبديل به عراق يا افغانستان ديگری شود ، دورنمايی که به سود ايران ، ايالات متحده آمريکا و جهان نخواهد بود .

با احترام و سپاس از توجه شما به اين مسئله حياتی.

از طرف
جبهه ملی ايران – اروپا, امريکا
حسن لباسچی

۱۳۸۹ مرداد ۱۵
www.jebhe.net
www.jebhemelli.info


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016