شنبه 16 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پسرعيسی سحرخيز: روحيه پدرم عالی است، اما بيماری قلبی‌اش ممکن است به قيمت جانش تمام شود، کمپين بين‌المللی حقوق بشر

عيسی سحرخيز روزنامه نگار برجسته ای که بيش از ۲۷۵ در زندان به سربرده است به دليل اعتصاب غذا وشرايط نامساعد زندان از وضعيت نامناسب سلامتی رنج می برد. اين درحالی است که مقامات قضايی تا کنون هيچ اتهامی عليه وی اقامه نکرده اند ومشخص نيست تا چه زمان وی بايد اينچنين بلاتکليف در زندان باقی بماند.


کمپين/مصاحبه:مهدی سحرخيز پسر روزنامه نگاربرجسته وزندانی عقيدتی عيسی سحرخيز به کمپين بين المللی حقوق بشردرايران گفت که عليرغم وضعيت بدسلامتی پدرش وضع روحی وی بسيار عالی است.

او درخصوص نامه چندين تن از روزنامه نگاران در زندان رجايی شهر برای مناظره با محموداحمدی نژاد گفت: « بعد از اينکه آقای احمدی نژاد درخواست کردند با آقای اوباما دوباره صحبت کنند ودوباره اين درخواست رد شد گفتند برای اين که آبروريزی نشود ومردم ايران راسرافکنده نکنيد حداقل بگذاريد روزنامه نگارانی که الان هستند در يک جای آزاد به صورت زنده با او مناظره کنند. گفته اند که اگر می خواهيد دنيا را بگردانيد بياييد به صورت زنده وسانسور نشده اين مناظره را انجام بدهيد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی سحرخيز درخصوص حکمی که گفته می شود پدر وی اخيرا دريافت کرده است گفت: « ازيک سری منابع مطلع شدم که ۱۵ ماه حکم زندان گرفته اند که ۹ ماه برای براندازی و ۶ ماه برای توهين به رهبری است. به جز ۱۵ ماه يک ۵ سال از انفصال از خدمت هم گرفته اند.»

پسر اين زندانی عقيدتی به کمپين گفت: « مدتهاست که ايشان را به زندان رجايی شهر برده اند و از وضعيت جسمی بدی برخورداراست. همان طور که در عکسی که بعداز دادگاه ايشان منتشر شده می شود ديد که وزن زيادی را از دست داده اند وضعيف شده اند. از نظر روحی می شود گفت که خيلی وضعيت خوبی دارند اما به لحاظ دور بودن ز تهران وضعيت ديدن ايشان برای خانواده سخت است. اگر چه قاعدتا چون جرم مطبوعاتی داشتند نبايد اصلا او را در زندان رجايی شهر نگهداری می کردند.

وی تصريح کرد: « از نظر سلامتی خيلی ضعيف شدند وطی چند ماه گذشته در زندان زمين خوردند که به بهداری بردند. به تعداد زيادی قرص احتياج دارند وخيلی لاغر شدند. خيلی نگران حالشان هستيم به خاطر اينکه مشکل فشارقلبی دارند که بارها وبارها گفته اند که اين خبر ممکن است به قيمت جانشان تمام شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016