سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده انتظامی تهران: تعطيلی تمام صنوف پخت و پز تا افطار، نصب دوربين های کنترل مجرمان در محل های عمومی، مهر

سردار ساجدی نيا با اعلام اينکه فعاليت تمامی صنفهای پخت و پز در ماه رمضان در ساعات قبل از افطار ممنوع است گفت: شب گذشته مرحله جديدی از برخورد با معتادان پرخطر و کارتن‌خوابها اجرا شد که طی آن هزار و ۵۰۰ نفر دستگير و به مراجع مربوطه تحويل داده شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسين ساجدی‌نيا صبح سه‌شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ماه رمضان پليس پايتخت گفت: در رابطه با بحث اصناف پليس تلاش کرد تا ضمن رعايت مسايل دينی خدمات رسانی را نيز برای آنها فراهم کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ريز‌يهای انجام شده تمام صنوف پزنده در تهران و تمامی فست‌فودها تا قبل از افطار تعطيل هستند.

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ گفت: اين صنوف می‌توانند از ساعت افطار تا ساعت ۱ بامداد به ارايه خدمات بپردازند و تنها صنوفی مانند کله پزها مجاز هستند تا ساعاتی بيشتر باز باشند.

سردار ساجدی‌نيا با اشاره به برخورد با روزه‌خواری گفت: پليس اگر موردی مبنی بر روزه خواری در سطح شهر مشاهده کند اقدام به تذکر و نهايتاً برخورد با افراد می‌کند و همچنين خودروی افرادی که اقدام به روزه خواری در داخل خودرو کنند توقيف می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: در ايام ماه رمضان هيچ نوع ممنوعيت ترافيکی در تهران نداريم بلکه تسهيلاتی را نيز برای مردم قائل می شويم.

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: ساعات محدوده طرح ترافيک در طول اين ايام به قوت خود باقی است و هيچ تغييری نمی‌کند.

وی با اشاره به حضور تيم‌های ويژه پليس در شبهای قدر افزود: تيم‌های ويژه‌ای در حوزه پليس راه، انتظامی و امنيتی فعال شده و به صورت ويژه به تامين امنيت در اين شبها می‌پردازند.

سردار ساجدی‌نيا گفت: تيم‌های پليس در نقاط حساس و جرم‌خيز شهر مستقر می‌شوند تا مشکلی برای مردم در ماه رمضان پيش نيايد.

سينماها تا اذان صبح باز هستند

وی در ادامه تصريح کرد: طبق مذاکراتی که با مسئولان وزارت ارشاد انجام شده پليس با فعاليت سينماها از اذان مغرب تا اذان صبح موافقت کرد.

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ گفت: بيشتر سينماهای تهران در ماه رمضان در ساعات بعد از افطار باز هستند و گشت‌های ويژه‌ای مسئول تامين امنيت در محل‌های اطراف اين سينماها می‌شوند.

وی با اشاره به برخورد با بدپوششی و بدحجابی در ماه رمضان گفت: ماموريتهای پليس در قبل، بعد و حتی خود ماه رمضان نيز اجرا می‌شود و پليس ماموريت خود را هيچوقت تعطيل نمی‌کند.

جمع‌آوری ۱۵۰۰ معتاد پرخطر و کارتن خواب

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مرحله جديد طرح‌ امنيت اجتماعی گفت: شب گذشته مرحله جديدی از برخورد با معتادان پرخطر و کارتن‌خوابها در تهران اجرا شد که طی آن نزديک به هزار و ۵۰۰ نفر از اين افراد دستگير و به مراجع مربوطه تحويل داده شدند.

وی گفت: تعداد کارتن‌خوابها و معتادان پرخطر تهران حدود دو هزار نفر است که طی اقدام شب گذشته بيشتر آنان در حوزه کلانتری‌ها شناسايی و دستگير شدند.

سردار ساجدی‌نيا تصريح کرد: اين طرح از ۴ بامداد روز گذشته تا ساعت ۱۲ اجرا شد و اين روند تا زمان پاکسازی چهره شهر از اين افراد همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: افراد دستگير شده به مجموعه شفق فرستاده شدند تا در طول دو ماه سم‌زدايی شوند.

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ گفت: کارتن‌خوابهای دستگير شده با همکاری شهرداری به گرمخانه‌های شهرداری فرستاده شدند.

وی با اشاره به کارگران فصلی گفت: از آنجايی که اين اين افراد هيچ جايی را ندارند و اطلاعی از گرمخانه‌های شهرداری ندارند هميشه در سطح شهر مشاهده می‌شوند. بر همين اساس بايد طی يک تصميم‌گيری نهايی اقدام به ساماندهی آنان کرد.

کاهش مزاحمت نواميس در تهران

سردار ساجدی‌نيا افزود: اقدامات پليس برای برخورد با مزاحمان نواميس کاهش نيافته و همچنان تيم‌های پليس برای شناسايی اين افراد در سطح شهر حضور دارند اما طبق گزارشات ارسال شده مزاحمت نواميس در سطح شهر کاهش يافته است.

وی با اشاره به شناسايی نقاط جرم‌خيز در تهران گفت: با اقدامات پليس اکثر نقاط جرم‌خيز تهران با همکاری مردم شناسايی شده و برای ساماندهی اين نقاط طرح‌های پليس آغاز شده است که از جمله آن اجرای طرح روز گذشته بود.

برخورد شديد با حاملان سلاحهای سرد

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضائی از اين پس هر کس اقدام به حمل سلاح سرد از جمله چاقو، شمشير و خنجر کنند از سوی پليس دستگير و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی گفت: از اين پس حمل اين سلاح‌های سرد جرم محسوب شده و حکم آنان نيز مشخص شده است.

نصب دوربينهای کنترل مجرمان در محلهای عمومی

سردار ساجدی‌نيا افزود: در حال حاضر تعدادی دوربين در سطح شهر برای کنترل مجرمان نصب شده اما هنوز تعداد آنان به اندازه کافی نيست بر همين اساس پليس از تجهيزات ساير دستگاه‌ها استفاده کرده و به شناسايی مجرمان می‌پردازد.

وی گفت: در حال حاضر اکثر مجتمع‌های تجاری، طلا فروشی‌ها و ... به دوربين‌های مداربسته مجهز هستند که می‌توان از آنها در جهت کنترل مجرمان استفاده کرد.

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ گفت: در برخی از موارد از دوربين‌های کنترل ترافيک به منظور شناسايی مجرمان استفاده شده اما پليس تلاش دارد تا در محل‌های عمومی از دوربين‌های بيشتری برای کنترل مجرمان استفاده کند تا از اين طريق حضور پليس در سطح جامعه کاهش يافته و از فناوری برای کنترل مجرمان استفاده کند.

پلمپ ۱۰۰ مغازه خريد و فروش اموال مسروقه

وی گفت: طی طرح‌هايی که پليس تهران در رابطه با برخورد با سارقان اجرا کرده بيش از ۱۰۰ مورد از اماکنی که به عنوان مال‌خر فعاليت داشته و به خريد و فروش اموال مسروقه می پرداختند شناسايی و پلمپ شدند.

سردار ساجدی‌نيا گفت: در حال حاضر برخورد با باندهای سرقت در دستور کار پليس تهران است.

وی افزود: بيش از ۵۰ درصد سرقت‌های به وقوع پيوسته در حوزه سرقت‌های خرد است که اکثر اين سارقان را معتادان و کارتن‌خواب‌ها تشکيل می‌دهند بر همين اساس با اجرای طرح روز گذشته پليس و جمع‌آوری سارقان اميدواريم اين سرقتها کاهش يابد.

فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به سرقت‌ مجسمه‌های تهران گفت: اکنون پاسخی ندارم که به اين سئوال بدهم اما زمانی که تحقيقات پليس در اين زمينه کامل شود نتيجه نهايی را به رسانه‌ها اعلام می کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016