شنبه 30 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: شورای نظارت بر صداوسيما پيشنهاد حضور همه جريانات فکری را در مناظره‌ها داده است، ايلنا

ـ سخنان رهبری درباره جذب حداکثری و دفع حداقلی فرصت دعوت از اصلاح‌طلبان را در صداوسيما فراهم کرده است
ـ مديريت سازمان صداوسيما، محذوراتی دارد و برخی اصلاح‌طلبان هم دعوت به مناظره را نمی‌پذيرند.


ايلنا: به گفته عضو شورای نظارت بر صداوسيما، شرايط برای حضور اصلاح‌طلبان در مناظره‌های انتخاباتی فراهم است اما مديريت اين سازمان محذوريت‌هايی دارد و برخی اصلاح‌طلبان نيز حاضر به پذيرش دعوت به مناظره نيستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالی در مورد مناظره‌های اخير تلويزيونی، اظهار داشت: اين مناظره‌ها بايد جدی‌تر برگزار شود و ميان دو بينش متفاوت صورت گيرد تا حالت مصنوعی و صوری پيدا نکند. البته در مناظره اخير مواضع آقای رسايی نسبت به خودش قابل تقدير بود و مواضع آقای جوانفکر فاجعه‌بار بود.
به گفته وی، مناظره‌های اخير که در تلويزيون برگزار می‌شود، مناظره واقعی نيست، زيرا دو طرف بايد در نقطه مقابل هم باشند.
مطهری در پاسخ به اينکه آيا برگزاری مناظره‌های سياسی بدون حضور اصلاح‌طلبان امکان‌پذير است يا خير؟، گفت: البته بدون حضور اصلاح‌طلبان هم اين امر ممکن است. زيرا در درون جناح اصولگرا نيز دو ديدگاه متقاوت وجود دارد. اما طبيعی است که اگر اصلاح‌طلبان نيز در اين مناظره‌ها حضور داشته باشند، موجب پرشورتر شدن آن می‌شود.
عضو شورای نظارت بر صداوسيما با بيان اينکه چندبار پيشنهاد داده‌اند تا از همه جريانات فکری برای حضور در تلويزيون دعوت شود، تصريح کرد: با وجود اين، فکر می‌کنم مديريت سازمان صداوسيما، محذوراتی در اين زمينه دارد. اما از سوی ديگر برخی اصلاح‌طلبان هم دعوت‌ها را نمی‌پذيرند. دليل اين مساله هم می‌تواند فرد طرف مقابل آنها باشد که نمی‌خواهند با او مناظره کنند و ديگر اينکه محاسبات آنها چنين حکم می‌کند، زيرا اگر بخواهند برخی از واقعيات را بيان کنند، برايشان مشکلاتی به وجود می‌آيد و اگر نگويند، متهم به کتمان حقيقت و بی‌صداقتی می‌شوند.
نماينده تهران در پايان توصيه کرد: با توجه به سخنان اخير مقام معظم رهبری در مورد جذب حداکثری و دفع حداقلی، فرصت خوبی فراهم شده است تا صداوسيما از اصلاح‌طلبان دعوت کند.
وی در ارتباط با اين سخن اخير مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بازگشت برخی افراد که بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند و نشان دادن راه به آنها با نصيحت و دلالت، گفت: در اين خصوص مشکل متوجه گروهی از حاميان دولت است که به دنبال حذف شخصيت‌های مخالف خود در عرصه انقلاب هستند و در اين زمينه بی‌رحمانه عمل می‌کند و از هر وسيله‌ای استفاده می‌کنند. آنها اگر واقعا مطيع رهبری هستند بايد روش خود را عوض کنند. از طرفی ظلم‌هايی را که به برخی شخصيت‌ها در بحران اخير شد، جبران کنند و از طرف ديگر انتقادها را به معنی دشمن و توهين تلقی نکنند و الا بقيه گروهها معمولا به دنبال وحدت بوده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016