دوشنبه 15 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله سبحانی: فرزند کم تر زندگی بهتر، شعاری يهودی و برخلاف اسلام است، ايرنا

قم - حضرت آيت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقليد گفت: شعار 'فرزند کمتر، زندگی بهتر' ، شعاری يهودی و برخلاف آموزه های قرآن کريم ودين مبين اسلام است.


به گزارش شامگاه يکشنبه ايرنا به نقل ازخبرگزاری حوزی رسانيوز، اين مراجع تقليد ز درادامه سلسله مباحث تفسير قرآن کريم خود در مدرسه حجتيه قم افزود: شعار ،'فرزند کمتر زندگی بهتر'، شعاری است که از يهود آمده و در مغز مسؤولان رژيم طاغوت نيز وارد شد و به همين ترتيب در جامعه رايج شد.
آيت الله سبحانی، با اشاره به آيه شريفه' و يمددکم باموال و بنين' تاکيد کرد: دشمنان می خواهند عده مسلمانان کم باشد، عده خود نوعی قدرت به حساب می آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ابراز داشت: خانه ای که در آن اولاد بيشتر باشد، از نشاط بيشتری نيز برخوردار است، والدين چنين خانواده ای در هنگام پيری با نشاط تر هستند و فرزندان به والدين خود کمک می کنند؛ اما اگر تنها يک فرزند داشته باشند، او به دنبال کارها و زندگی خود می رود و پدر و مادر نيز تنها می شوند.
اين مرجع تقليد در بخش ديگری از سخنانش با بيان آيه شريفه 'ان يثقفوکم يکونوا لکم اعداء و يبسطوا اليکم ايديهم و السنتهم بالسوء و ودوا لو تکفرون' تصريح کرد: خداوند می خواهد در اين آيه عاقبت رابطه با کفار و مشرکان را شرح دهد و بيان کند.
آيت الله سبحانی تاکيد کرد: رابطه مشرکان و کفار با مسلمانان، همچون رابطه گرگ و ميش است و رابطه آنها با امت اسلام به هيچ وجه انسانی نيست؛ رابطه گرگ و ميش، عداوت و دشمنی است.
وی با اشاره به فرازهايی از بيانات امام راحل در اين خصوص تصريح کرد: امام راحل تاکيد داشتند که رابطه با قوای کفار، رابطه گرگ و ميش است،ملل و جوامع اسلامی در نظر کفار همچون ميش هستند.
آيت الله سبحانی گفت: برقراری چنين رابطه ای خطرناک است و اگر کفار و مشرکان بر مسلمانان غالب شوند، تالی فاسدهای فراوانی را به دنبال خواهد داشت.
اين مرجع تقليد، وقايع تلخ کشور عراق و افغانستان و جنايات آمريکا در اين دو کشور مسلمان را تاييدی بر اين موضوع خواند و بيان داشت: از روزی که آمريکا به اين دو کشور حمله کرده است، صدها هزار نفر به خاک و خون کشيده شده اند و نبايد تصور کرد که آنها آمده اند اين دو کشور را درست کنند.
آيت الله سبحانی ادامه داد: اگر وحی الهی و آموزه های دينی و اسلامی می گويد با اينها رابطه برقرار نکنيدمگر در موارد خاص؛ اين موضوع دليل دارد و به خاطر پيامدها و آثار سويی است که رابطه با کفار و مشرکان به دنبال دارد.
اين مفسر قرآن کريم، با تبيين پيامدهای رابطه مسلمانان با کفار و مشرکان، نمونه های تاريخی دراين خصوص بيان کرد و ابراز داشت:کفار و مشرکان،دشمن مسلمانان هستند و اگر بر کشورهای مسلمان مسلط شوند کشتار و جنايت می کنند.
آيت الله سبحانی، برگرداندن کشور اسلامی به کشور کفر را پيامد سوء ديگر رابطه با کفار دانست و اظهار داشت:ملت های مسلمان بايد تاريخ اسپانيا و اندلس را مطالعه و در آن تدبر و تامل کنند که چه شد آنها به اين روز افتادند.
اين مرجع تقليد تاکيد کرد: اين دو کشور با کفار و مشرکان رابطه برقرار کردند و نتيجه آن را نيز همه مشاهده کردند و در نتيجه يک کشور اسلامی، تبديل به کشوری مسيحی شد، مسلمانان بايد به اين مساله توجه کنند.
آيت الله سبحانی تصريح کرد: الان در مساله آمريکا و اسرائيل بايد به قرآن کريم و آموزه های دينی نگاه کرد و حکمشان را از اين کتاب آسمانی استخراج کرد که آيا اين آيات رابطه با آنها را اجازه می دهد يا خير؛ در اين خصوص شعاری و با احساسات نمی توان سخن گفت، بايد از روی آيات و متون دينی و اهل بيت(ع) نظر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016