یکشنبه 28 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه خانواده آيت الله کاظمينی بروجردی به دبيرکل سازمان ملل متحد، هرانا

خبرگزاری هرانا - خانواده آقای کاظمينی بروجردی در شصت و پنجمين اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در نامه ای به دبير کل اين سازمان خواستار رسيدگی به نقض حقوق بشر و وضعيت زندانيان سياسی در ايران شدند.
متن اين نامه که در اختيار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای بان کی مون، دبير کل محترم سازمان ملل متحد،
با سلام و احترام،

اين شکوائيه در آستانه پنجمين سال از حبس غير قانونی آقای سيد حسين کاظمينی بروجردی، زندانی عقيدتی سياسی در ايران، به شما ارسال می گردد. دگرانديشی که صرفا به خاطر حمايت مستمر از ايده جدائی دين از سياست، در ۱۶ مهرماه ۱۳۸۵ (۸ اکتبر ۲۰۰۶) بازداشت گرديده و سالهای سخت و شکننده ای را در بندهای عمومی و انفرادی زندانهای ايران گذرانده است.

وی بر اثر شکنجه های روحی و جسمی، به امراض قلبی، کليوی و تنفسی مبتلا گرديده، همچنين ۸۰ درصد از بينائی خود را به علت پارگی شبکيه چشم از دست داده و طی ماه های اخير نيز علائم مشکوک به تومور مغزی در ايشان آشکار شده است. بنابر گفته پزشکان درمانگاه زندان اوين، اين زندانی ۵۲ ساله که به شدت کاهش وزن پيدا کرده، در وضعيت اورژانسی به سر می برد و در معرض سکته مغزی قرار دارد. ولی مسئولين قضائی، ايشان را به جرم ادامه فعاليت و پافشاری بر روی عقايد خويش در زندان، از حق درمان در بيمارستانی مجهز محروم نگه داشته اند و حتی پرونده پزشکی ايشان را به ما نيز تحويل نمی دهند.

آقای بروجردی بارها به شما مقام مسئول و ديگر شخصت ها و نهادهای بين المللی، نامه نوشت ولی هيچ واکنشی صورت نگرفت. متاسفانه بی اعتنائی به اين شکوائيه ها، شرايطی را فراهم کرد که بعد از انتشار هر کدام، مورد ضرب و شتم و آزار بيشتر در زندان قرار گرفت و رسانه ها و جرايد دولتی نيز او را آماج اتهامات و ترور شخصيت قرار دادند.

عاليجناب،

آنچه بر ما وارد شد به ويژه قتل پدر و مادر آقای بروجردی و آزار خانواده و هوادارانش گويای آن است که گردانندگان حکومت به خاطر اختلاف اعتقادی با اين دگرانديش نمی توانند فعاليت های وی را در ايران تحمل کنند. سال گذشته آقای بروجردی از رهبر و رئيس جمهور ايران درخواست اجازه مهاجرت از ايران را مطرح نمود ولی هيچ پاسخی دريافت نشد.

ما به همراه خانواده های زندانيان عقيدتی سياسی در ايران که اعدام شدند و يا به علت فقدان امکانات بهداشتی و درمانی در زندانها، در معرض مرگ تدريجی قرار دارند، ايامی مصيبت بار را می گذرانيم. مصرانه از شما می خواهيم در شصت و پنجمين اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، موضوع رسيدگی به نقض روز افزون حقوق بشر در ايران و نجات جان زندانيان را در اولويت کامل قرار دهيد. تاريخ در برابر سکوت و هرگونه کوتاهی نسبت به فجايع انسانی در ايران، قضاوت خواهد کرد.

با سپاس ، خانواده سيد حسين کاظمينی بروجردی
تهران ، شهريور ۱۳۸۹ ، سپتامبر ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016