پنجشنبه 1 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض کاظمينی بروجردی به وضعيت نامناسب بند ويژه روحانيت، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - در پی «قطع ملاقات‌ها، فقدان امکانات اوليه و برخوردهای توهين آميز مامورين با زندانيان» بند ويژه روحانيت زندان اوين، سيد حسين کاظمينی بروجردی، طی نامه‌ای به قديانی، دادستان ويژه روحانيت، خواستار رسيدگی به وضعيت زندانيان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخشی از اين نامه که روز سه‌شنبه ۳۰ شهريور نوشته شده، آمده است: «آيا چنين رفتارهای مغاير با اصول بشردوستانه، به امر ولی فقيه است؟ آيا دادستانی ويژه روحانيت، خودسرانه عمل می‌کند؟ آيا برخوردهای ضد انسانی با يک زندانی بيمار که سال‌های مشقت باری را در بندهای انفرادی و عمومی سپری کرده، بنابر خواست ولی فقيه بوده؟ آيا سزاوار است کسی که صرفا به دليل عقيده‌اش در زندان به سر می‌برد اين چنين مورد آزار و اذيت قرار گيرد؟ آيا قوانين دين سياسی، اينگونه حکم می‌کند؟»

پيش از اين، مسئولين دادگاه ويژه روحانيت تهديد کرده‌ بودند که آيت‌الله بروجردی را به محلی دور افتاده و متروکه که فاقد هرگونه امکان ارتباطی باشد، تبعيد می‌کنند. اين تهديد به علت دو نامه‌ای است که به تازگی آيت‌الله بروجردی در زندان اوين نوشته و به انتقاد از وضعيت کنونی کشور، خواهان «جدايی دين از سياست» شده است.

سيد حسين کاظمينی بروجردی به دليل مخالفت علنی با تداخل دين در حکومت، در سحرگاه شانزدهم مهر ۸۵ بازداشت شد و به خاطر تداوم افشاگری و پافشاری روی عقايد خود، تاکنون از حقوق اوليه در زندان محروم بوده و «بارها مورد ضرب و شتم و سوء قصد» قرار گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016