سه شنبه 6 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برابری اجاره‌بها با قيمت مسکن در برخی مناطق تهران، فرارو

قيمت فروش برخی از واحدهای مسکونی در تعدادی از محله‌های مختلف تهران به اندازه‌ای پايين است که مستاجران ترجيح می‌دهند در ازای اينکه واحدی را اجاره کنند با همان مبلغ اجاره، مالک يک آپارتمان مسکونی شوند.

اما موضوع به همين سادگی نيست، چراکه شايد به ذهن هر کسی اين مساله خطور کند که چرا مستاجری که با مبلغ رهن می‌تواند واحدی را خريداری کند، به دنبال واحد اجاره‌ای می‌رود؟

يکی از فعالان بازار مسکن در منطقه تهرانپارس درباره اين مساله به دنيای‌اقتصاد گفت: در حوالی تهرانپارس برخی از واحدهای مسکونی بدون سند هستند به همين خاطر قيمت فروش آنها تقريبا نصف قيمت يک واحد مشابه سنددار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحمتی در ادامه اظهار کرد حدود ۱۰ سال گذشته برخی از افراد در ساخت و سازهای خود دچار خلاف‌های ساختمانی طبق قانون ماده ۱۰۰ شهرداری شده‌اند که از رفع خلافی خودداری کردند و به همين خاطر نتوانستند برای ساختمان خود سند دريافت کنند و امروزه چنين واحدهايی به علت عدم سند با ارزشی بسيار کمتر از قيمت واقعی بازار برای فروش به بازار مسکن عرضه می‌شوند.

وی در رابطه با ميزان استقبال متقاضيان از خريد اين دسته از واحدها تصريح کرد معمولا متقاضيانی از خريد واحدهای بدون سند استقبال می‌کنند که از قدرت مالی ضعيفی برخوردار هستند و هميشه در بازار مسکن به عنوان يک مستاجر حضور دارند.

اين بنگاهدار عنوان کرد اين دسته از مستاجران که به خريد چنين واحدهايی روی می‌آورند براين باورند که نرخ فروش اين واحدها با اجاره بهای واحد مورد نظرشان برابر است پس با اين حساب آنها ترجيح می‌دهند ملکی را خريداری کنند تا اينکه اجاره کنند و از سوی ديگر به دليل آنکه خود را در موقعيتی نمی‌بينند که بتوانند به زودی واحد خريداری شده را بفروشند و واحد ديگری را جايگزين کنند در نتيجه به بی سند بودن واحد وسواس نشان نمی‌دهند زيرا معمولا طرفداران اين دسته از واحدها تنها به دنبال يک سرپناه هميشگی هستند.

در حال حاضر تعدادی واحد ۳۸ و ۴۰ متر مربعی ، ۷ سال ساخت در منطقه تهرانپارس بدون سند با قيمتی بين ۳۲ تا ۳۳ ميليون برای فروش تعيين شده است که اگر اين واحدها از سند بهره‌مند بودند نرخ شان به ۵۵ تا ۶۰ ميليون تومان تجاوز می‌کرد.

اکنون قيمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در بلوار پروين از يک ميليون و ۲۰۰ هزار تا يک ميليون و ۶۰۰ هزار تومان پيشنهاد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016