چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيمی، معاون اول احمدی نژاد: قيمت طلا و ارز کنترل شد، ايسنا

معاون اول و سخنگوی سياسی دولت، ظهر امروز بعد از برگزاری جلسه‌ هيات دولت در جمع خبرنگاران حضور پيدا کرد و به تشريح مصوبات دولت پرداخت و هم‌چنين به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) رحيمی با اشاره به اين‌که يکی از بحث‌های عمده‌ای که امروز در جلسه‌ هيات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت گزارشی بود که وزارت نيرو در مورد ورودی و خروجی آب به داخل کشور ارايه کرد، افزود: بررسی‌های لازم در باره ين گزارش صورت گرفت، تصميمات لازم اخذ شد و از طريق مطبوعات اين تصميمات به اطلاع عموم خواهد رسيد.

وی ادامه داد: هم‌چنين در اين جلسه نماينده ويژه دولت که به پاکستان اعزام شده بود گزارشی در مورد سيل پاکستان و وضعيت مردم آن منطقه ارايه داد و در اين جلسه تصميم گرفته شد که اعضای دولت ۱۵ روز از حقوقشان را جهت کمک به سيل‌زدگان پاکستان اختصاص دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحيمی هم‌چنين گفت: در اين رابطه به ديگر همکارانمان در ادارات و وزارتخانه‌ها توصيه می‌کنيم در صورتی که مايل باشند چند روزی از حقوق خود را جهت کمک به سيل‌زدگان پاکستان اختصاص دهند تا بخشی از آلام اين سيل‌زدگان جبران شود.

وی هم‌چنين در پاسخ به سوالی در مورد عزم دولت جهت اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز گفت: همه‌ موانع در اين ارتباط رفع شده و ان‌شاءالله قانون را اجرا می‌کنيم. البته اجرای اين قانون يک بار به تاخير افتاد تا پرداخت کنندگان ماليات در اين جهت خود را آماده کنند. گفت‌وگوی زيادی بين سازمان ماليات و اصناف انجام شد و به لطف خداوند طبق توافقات صورت گرفته اين قانون اجرا می‌شود.

سخنگوی سياسی دولت هم‌چنين در مورد انفجار مهاباد و اين‌که اين انفجار توسط چه گروهی صورت گرفته و ارايه‌ توضيحات بيشتر در اين زمينه گفت: اجازه بدهيد توضيحات بيشتر در اين زمينه را مسوولان امنيتی ارايه دهند. در دولت به همان اندازه که شما اطلاع داريد گزارش داده شد و اين‌که عوامل حادثه به دست صهيونيست‌ها شکل گرفته بود و کسانی که اين انفجار را انجام داده بودند به هلاکت رسيدند و مناسب است که اطلاعات بيشتر در اين زمينه را از وزارت اطلاعات و وزارت کشور جويا شويد.

رحيمی هم‌چنين درباره تدابير دولت در مورد افزايش قيمت طلا و ارز گفت: اين موضوع مديريت شده و بانک مرکزی از فردا مطابق با قيمت جهانی، هر اندازه که مردم نياز داشته باشند طلا به مردم ارايه می‌دهد و ارز نيز به مانند طلا به آن اندازه‌ای که مردم احتياج خواهند داشت در اختيار مردم خواهد بود و از طريق بانک مرکزی، طلا و ارز در اختيار مردم قرار می‌گيرد.

وی هم‌چنين در مورد عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از زمان تشکيل دولت دهم هر هفته تشکيل جلسه می‌دهد.

رحيمی ادامه داد: تاکنون بحث زمين‌خواری بيشترين وقت اين ستاد را به خود اختصاص داده بود و البته پرونده اين موضوع بسته شد و مجموعه‌ بررسی‌ها به قوه‌ قضاييه جهت پی‌گيری ارسال شد. بخش ديگر فعاليت‌های اين ستاد در ارتباط با معوقات بانک‌های دولتی کشور بود که بررسی اين موضوع نيز به اتمام رسيد، تصميمات لازم نيز در اين ارتباط گرفته شد. از جمله اين تصميمات اين بود که کسانی که بدحساب هستند و معوقه‌های خود را به بانک‌ها نپرداخته‌اند از خدمات بانکی محروم شوند و بخشی نيز جهت پی‌گيری به دادگستری ارسال شد.

وی گفت: بخش قابل توجهی از زمين‌ها بازگشت داده شده است. سير صعودی معوقات بانکی نيز متوقف شده و سير نزولی را طی می‌کند. افرادی نيز که خوش‌حساب بوده‌اند در مورد بازگشت معوقاتشان با بانک‌ها به توافق رسيدند.

سخنگوی دولت ادامه داد: نظرسنجی نيز از نحوه جلوگيری از فساد اداری توسط معاونت نيروی انسانی رييس‌جمهور انجام شده که اين نظرسنجی در بين ۳۰۰ هزار نفر صورت گرفته و نشان می‌دهد که فساد اداری به صورت عمومی از ابتدای دولت نهم کاهش پيدا کرده و سلامت اداری ارتقا پيدا کرده است. البته نتايج اين نظرسنجی در اختيار مطبوعات قرار داده خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور گفت: مصميم تا کسب نتيجه مورد قبول، اين ستاد کارش را ادامه دهد و گزارش نهايی را در اختيار مردم قرار دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016