سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض حشمت طبرزدی به حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - حشمت‌الله طبرزدی، دبيرکل جبهه دموکراتيک ايران، پس از انتقال از زندان رجايی‌شهر به دادگاه انقلاب جهت ابلاغ حکم، متن اعتراضی خود نسبت به حکم صادره را به رياست شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب، ارائه داد.

به گزارش منابع آگاه، صبح روز گذشته، مهندس حشمت‌الله طبرزدی سخنگوی شورای همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ايران، از زندان رجايی‌شهر به دادگاه انقلاب، جهت ابلاغ حکم ۹ سال و نيم حبس تعزيری منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذکر است در جلسه دادگاه اين فعال سياسی، هيچ‌يک از وکلای ايشان، نسرين ستوده و محمد اوليايی‌فر حضور نداشتند چرا که هر دو در بازداشت به‌ سر می‌برند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به قضاوت پيرعباسی، حشمت طبرزدی را به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» يک سال، «توهين به رهبری» دو سال، «برهم زدن نظم از طريق شرکت در تجمعات به قصد تخريب اموال عمومی» يک سال و ۷۴ ضربه شلاق و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام عليه امنيت ملی» به پنج سال حبس محکوم کرد که مجموعا اين فعال سياسی شناخته‌شده به ۹ سال و نيم حبس تعزيری محکوم گرديد.

اين حکم به استناد مواد ۵۰۰، ۵۱۴، ۶۱۰ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی صادر شده است.

حشمت‌الله طبرزدی متن اعتراضی خود را در پايان جلسه دادگاه به قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست پيرعباس تحويل داد.

موارد مهم اين متن اعتراضی را در زير مشاهده می‌کنيد:

«۱- از روز اول اين دادگاه را قبول نداشتم و فشار دستگاه اطلاعات برای صدور اشد مجازات را يکی از دلايل بی‌اعتباری اين دادگاه اعلام کرده بودم.

۲- از دادگاه امنيتی انتظار اين حکم می‌رفت.

۳- اين چوب الف در وحله اول عدالت و بعد متهم و بعد قاضی را قربانی می‌کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016