جمعه 16 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات ذخيره‌سازی گسترده کالاها در آستانه هدفمندی يارانه‌ها اعلام شد، مهر

مديرکل تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت بازرگانی از آغاز ذخيره سازی سيب و پرتغال شب عيد خبر داد و گفت: در راستای اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها، ذخيره سازی مطلوب کالاها انجام شده است.
يدالله صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مطابق هماهنگی های به عمل آمده از سوی وزارت بازرگانی با توليدکنندگان و تشکلهای بخش خصوصی، کار ذخيره سازی ميوه شب عيد برنامه ريزی شده و هماهنگی های لازم با استانهای توليدکننده در حال انجام است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آغاز ذخيره سازی ميوه شب عيد

مديرکل تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت بازرگانی افزود: برای تامين ميوه شب عيد، ارزيابی نياز در هر يک از استانهای کشور صورت گرفته است.

وی تصريح کرد: همچنين وزارت بازرگانی برای تامين کالاها و نيازمندی های مردم که ممکن است در اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها نياز به عرضه آنها بيش از گذشته برای تنظيم بازار و جلوگيری از افزايش بی رويه قيمت ها باشد، طرح ذخيره سازی کالاهای حساس و ضروری را تدارک ديده که هم اکنون در مرحله اجرايی است.

ذخيره مطلوب برای بازار بعد از هدفمندی

به گفته صادقی، در اين راستا، با تامين کنندگان کالا و بانکها مذاکراتی انجام گرفته است تا تسهيلات مورد نياز بخش خصوصی برای انجام کار ذخيره سازی را در اختيار قرار دهند.

وی ميزان ذخيره کالاهای اساسی را هم اکنون مطلوب ارزيابی و خاطرنشان کرد: هم اکنون برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز و مرغ به اندازه کافی از سوی بخش خصوصی و با هماهنگی وزارت بازرگانی ذخيره سازی شده است و کار ذخيره سازی مابقی کالاها از جمله چند قلم حبوبات نيز در حال انجام است.

مديرکل تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت بازرگانی ادامه داد: در اين راستا هفته ای دو جلسه به طور فعال با مسئولان بانکی، توليدکنندگان و دستگاههای ذيربط در امر ذخيره سازی کالا برگزار می شود تا تامين مالی در اسرع وقت صورت گيرد.

به گزارش مهر، ذخيره سازی بيش از يک ميليون تن کالای اساسی شامل ۱۳ قلم اصلی گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شيرخشک صنعتی، پنير، کره، برنج، عدس، لوبيا، نخود، ماکارانی، روغن نباتی، قند و شکر با همکاری ۱۲ مباشر از بخش خصوصی در کشور در حال انجام است

کالابرگ برنج و قند و شکر در راه است

صادقی يکی از برنامه های مهم وزارت بازرگانی برای جلوگيری از افزايش قيمت کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و قند و شکر را اعلام کالابرگ تا پايان سال در مورد اين اقلام ذکر و تصريح کرد: کالابرگ روغن در ۲۹ استان به همراه تهران اعلام شد.

وی از اعلام کالابرگ شکر در آبانماه و برنج بعد از پايان فصل برداشت اين محصول در استانهای توليدکننده خبرداد و گفت: احتمالا اواخر بهمن و يا اوايل اسفند، اين کالابرگها اعلام می شود تا تاثير مناسبی بر بازار و تامين بخشی از نيازهای مردم داشته باشد. ضمن اينکه از افزايش کاذب قيمت ها نيز جلوگيری به عمل آيد.

مديرکل تامين، توزيع و تنظيم بازار وزارت بازرگانی همچنين از برگزاری نمايشگاههای بهاره و فروش های فوق العاده به مناسب ايام پايانی سال خبر داد و گفت: در اين ميان در حال انجام هماهنگی های لازم با اصناف و سازمانهای بازرگانی

وی تصريح کرد: به هرحال، برنامه های تنظيم بازار وزارت بازرگانی در قالب هماهنگی با توليدکنندگان و شبکه های توزيع پايه ريزی و برخی از آنها در قالب پروژه هايی تدوين و تنظيم شده است. در اين ميان برای کالاهای پرمصرف، هماهنگی های لازم با توليدکنندگان و تشکل های بخش خصوصی صورت گرفته تا کالاهای ضروری و اساسی مردم تامين و عرضه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016