چهارشنبه 21 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: همه هنرمندان احضار شده را آزاد کرده‌ايم، شکوری‌راد به اتهام مسائل امنيتی بازداشت شد، ايسنا

ـ مهدی هاشمی به محض ورود دستگير خواهد شد

دادستان تهران از تلاش دشمنان برای نفوذ در ارکان اجرايی و بهره‌برداری از افراد برای خروج اطلاعات از کشور خبر داد.


مراقب افرادی باشيد که ممکن است امانت را رعايت نکنند

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسرای ناحيه ۲۵ (سرپرستی) در ارتباط با اين خبر اظهار کرد: اگر اسم آن را جاسوسی بگذاريم يا هر مورد ديگری، امروز آمريکايی‌ها تلاش زيادی را در اين خصوص شروع کرده‌اند و بايد به مسوولان کشور هشدار دهيم که مراقب افرادی باشيد که ممکن است امانت را رعايت نکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان تهران با بيان اين‌که « نمی‌توانم اسمی را در اين خصوص بياورم» گفت: به طور خلاصه به پنج پرونده در اين خصوص اشاره می‌کنم که همه آنها به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.


امروز دشمنان فقط در حوزه‌های نظامی و قضايی به دنبال جاسوسی نيستند

جعفری دولت‌آبادی با بيان اينکه مسوولان بدانند دشمنان ما آرام و بيکار ننشسته‌اند، اظهار کرد: در يک پرونده فردی متولد ۱۳۶۱ که سابقه همکاری در حوزه‌های هوايی – فضايی دارد اطلاعاتی را تهيه و جمع‌آوری کرده و در اختيار دولت‌های خارجی قرار داده است. در پرونده ديگری فرد فوق ليسانسی که بر روی مسائل تهران کار کرده اطلاعات ريزی را جمع‌آوری کرده و در اختيار دشمنان ما قرار داده است.

وی افزود: در يک پرونده ديگر فردی متولد ۱۳۵۶ و دارای مدرک فوق ليسانس است که در دستگاه اجرايی بوده و با سرويس‌های خارجی ارتباط برقرار کرده و چندين بار ملاقات داشته و وجوه بسياری را از آنها دريافت کرده و سعی کرده اطلاعات مهمی را از قوه قضاييه و مسائل رايانه‌ای را در اختيار ديگران قرار دهد.

دادستان تهران ادامه داد: در پرونده ديگری فرد متولد ۱۳۴۷ که متاسفانه بسيار جوان است، اطلاعات بسيار زيادی را به دشمن داده است. همچنين در پرونده ديگری فردی که در يکی از موسسات مالی فعاليت می‌کرده اطلاعات ريزی را در زمينه دفاعی در اختيار دشمنان قرار داده است.

جعفری دولت‌آبادی با تاکيد بر اينکه نمی‌توانم اسم و مشخصاتی از اين موارد را اعلام نمايم، تاکيد کرد: امروز دشمنان فقط در حوزه‌های نظامی و قضايی به دنبال جاسوسی نيستند بلکه به دنبال مسائل بسيار ريزی از کشور هستند. بنابراين نظارت ما بايد بر روی افراد زياد باشد. ما مکلف هستيم که وقتی فردی را بر سر کاری می‌گماريم بر او نظارت داشته باشيم.


هنرمندان در اجرای تئاترها موازين اخلاقی و اسلامی رعايت کنند

به گزارش ايسنا جعفری دولت‌آبادی هم‌چنين در بخش ديگری از سخنانش اظهار کرد: امروز بايد در حوزه‌ هنر تاکيد کنيم که انقلاب ما يک انقلاب فرهنگی بوده و پاسداری از آرمان‌های فرهنگی آن حرف اول را می‌زند؛ بنابراين هنرمندان کشور بايد با تلاش، به اين آرمان بزرگ خدمت کنند. بعضا حرف‌ها يا نقل‌هايی شنيده و يا آثاری ارايه می‌شود که تاثر مومنان و افراد جامعه را به دنبال دارد. برای نمونه اخيرا تئاتری در کشور اجرا شده که ما ناچار شديم افراد را به دادسرا احضار کنيم و برای آن‌ها پرونده تشکيل دهيم.

وی افزود: اميدواريم هنرمندانی که دغدغه‌ هنر، خلاقيت و حمايت از انقلاب را دارند به ياد داشته باشند که بزرگ‌ترين حمايت، حمايت از آرمان‌های انقلاب است و ما حق نداريم در قالب هنر، توهين کنيم.

وی ادامه داد: درخصوص تئاتری که در کشور به اجرا درآمده بسياری به ما گفتند که چگونه به آن‌ها چنين اجازه‌ای داده می‌شود که آن را به اجرا درآورند؟ به همه هنرمندان توصيه می‌کنيم که در اجرای برنامه‌های هنری دقت کنند؛ زيرا مدعی‌العموم؛ اگرچه امروز سرش شلوغ است، ولی به همه جا توجه دارد. اين‌طور نيست که چون درگير سياست هستيم از حوزه‌های ديگر غفلت کنيم.

دادستان تهران در جمع خبرنگاران با توضيح بيشتر در اين خصوص اظهار کرد: اين تئاتر بر اساس يک نوشته‌ خارجی در حال اجرا بوده و در سايت‌های خبری نيز انعکاس يافته است و موضوع آن مسائل اجتماعی بوده که رفتار بازيگران در تئاتر کاملا اشکال داشته است.

وی ادامه داد: البته ما اين افراد را بازداشت نکرده و همه را آزاد کرديم و خود آن‌ها نيز پذيرفتند که بايد دقت بيشتری در اجرای تئاتر می‌کردند و ما اين‌جا به همه هنرمندان تاکيد می‌کنيم که در اجرای تئاترها حتما موازين اخلاقی و اسلامی را در رفتار بازيگران رعايت کنند؛ زيرا امروز همه‌ مردم ايران ناظر اين انقلاب بزرگ هستند و همه به نحوی در حوزه‌ امر به معروف و نهی از منکر موارد را مشاهده و به ما يادآوری می‌کنند.

وی با اعلام اين‌که « اين پرونده در يکی از شعب دادسرای مرکز مفتوح شده است» اظهار کرد: افراد در دو سه روز گذشته در دادسرا حاضر شدند و از آن‌ها تحقيقات به عمل آمد. آن‌ها قبول کردند که نبايد به اين نحو تئاتر اجرا می‌شد و اميدواريم اين امر مقدمه‌ای باشد که همه هنرمندان به رسالت نهايی خود که هنر فاخر و متعهد برای دفاع از انقلاب و اسلام است عمل کنند و برای اين پرونده پس از تکميل تحقيقات، تصميم‌گيری نهايی خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی تعداد اين افراد را حدود ۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: با آزادسازی آن‌ها ـ که اکثرا جوان بودند ـ نشان داديم حرکت از برخورد، برخورد تخريبی و صرف قضايی نيست و قصد داشتيم يادآوری کنيم که بايد مراقب باشند تا از مسيرهای فعلی خارج نشوند.


در حوزه‌ مسائل جاسوسی پرونده‌هايی وجود دارد

به گزارش ايسنا، دادستان تهران هم‌چنين درباره پنج پرونده که در آن افرادی اقدام به خروج اطلاعات از کشور می‌کردند نيز گفت: تحقيقات اين پرونده‌ها تکميل شده و به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.

از دادستان تهران سوال شد که آيا پرونده‌های ديگری نيز در اين خصوص وجود دارد؟

وی پاسخ داد: بله، در حوزه‌ مسائل جاسوسی و اخذ اطلاعات، دعاوی را در دادسرای مرکز متمرکز کرديم که تحت مديريت خود دادستان تحقيقات انجام شود. پرونده‌های ديگری نيز وجود دارد و به محض اين‌که پرونده‌ها به نتيجه برسد اعلام می‌کنيم.


مسوولان نظارت بيشتری بر افراد دارای اطلاعات سری داشته باشند

وی يادآور شد: هشدار امروز نيز از اين جهت بود که دشمنان ما به‌ويژه آمريکا و اسراييل به نحوی به نيروهای داخلی ما نزديک می‌شوند و در همه‌ عرصه‌ها اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند. امروزه اطلاعات در حوزه‌های قضايی، نظامی، دفاعی، شهری و اقتصادی است و شايد در گذشته بيشتر اطلاعات، نظامی بوده است و به دليل گستردگی حوزه‌ها طبيعی است که دشمنان تلاش کنند تا از همه‌ حوزه‌ها سر در بياورند و حتی در موردی سعی کرده بودند که ساختارهای دستگاه قضايی را شناسايی و رديابی کنند.

دادستان تهران تاکيد کرد: از مسوولان توقع داريم که از افرادی که اسرار و تصميمات سری و محرمانه‌ کشور در اختيارشان قرار می‌گيرد يا اوراق و مدارکی که به نحوی متضمن اسرار کشور است، نظارت بر آن‌ها صورت گيرد و مراقبت داشته باشند که به دام نيفتند. کما اين‌که بالغ بر ۱۰ نفر در زندان در حال تحمل حبس هستند و احکام‌شان در حال اجراست.

وی درباره پنج پرونده‌ای که به تشريح آن‌ها پرداخت، گفت: روز گذشته اقدامات نهايی اين پنج پرونده انجام شد و به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.


با هر تحريکی عليه نظام، مقابله خواهد شد

خبرنگاری پرسيد: برخورد قوه قضاييه با عده‌ای از افراد که درصدد اخلال در اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها هستند، چيست؟

به گزارش ايسنا، جعفری دولت‌آبادی پاسخ داد: اخلال تعبير عامی است و آن‌چه سخنگوی دستگاه قضايی گفته‌اند اين است که ما همکاری می‌کنيم. در هر کشوری که بخواهد اين کار صورت گيرد، به طور طبيعی تنش‌هايی قابل پيش‌بينی است. وقتی افزايش قيمت رخ دهد ممکن است افرادی را تحريک به تجمع و اعتراضاتی کنند که البته مردم ما هوشيار هستند و اگر اعتراضی دارند از مجاری قانونی انجام خواهند داد.

وی در عين حال يادآور شد: اگر کسی در مسيری حرکت کند که بخواهد افرادی را به منظور مقابله با نظام تحريک کند، به طور طبيعی قابل اقدام خواهد بود.


شکوری‌راد به اتهام مسائل امنيتی بازداشت شد


مهدی هاشمی به محض ورود دستگير خواهد شد

دادستان تهران درباره‌ اظهارات روز سه‌شنبه فرمانده نيروی انتظامی مبنی بر برخورد با فتنه‌گران اقتصادی گفت: دخالت‌های ما سياسی نيست بلکه در حوزه‌ قضايی صورت می‌گيرد.

يکی از خبرنگاران پرسيد: اخيرا يکی از اقوام مهدی هاشمی بيان کرده که وی با افتخار به کشور بازمی‌گردد. آيا اين‌چنين است يا دستگير می‌شود؟

دادستان تهران گفت: به محض ورود دستگير خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران نيز اعلام کرد: شکوری‌راد به اتهام مسائل امنيتی بازداشت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016