شنبه 24 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه دسته جمعی ۱۸۹ درويش گنابادی در دادگاه بروجرد، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
۱۸۹ نفر از دراويش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی که در جريان تخريب حسينيه دراويش در شهرستان بروجرد متهم شناخته شده‌اند، از يک تا ۹ آبان در شعبه اول دادگاه انقلاب آن شهرستان محاکمه می‌شوند.

اتهام اين دراويش که به دليل حمله نيروهای افراطی مذهبی و بسيجی به حسينيه ياد شده، آماج سنگ، گاز اشک‌آور و سلاح‌های سرد قرار گرفته بودند، اجتماع و تبانی برای بر هم زدن امنيت داخلی کشور، اخلال در نظم عمومی، شرکت در ايراد ضرب و جرح و اهانت به مراجع عظام و رهبر انقلاب اسلامی عنوان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش تارنمای مجذوبان نور قاضی موسوی رياست دادگاه و فرشيد يداللهی فارسی، غلامرضا هرسينی، مريم مشفق، سعيد غلاميان و عباس صالحيار، وکالت متهمان اين پرونده را عهده‌دار هستند.

حسينيه دراويش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی در بروجرد که تا ساعت دو بامداد يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۶ شاهد درگيری نيروهای افراطی مذهبی با دراويش محصور در حسينيه بود، سرانجام ساعت ۵ بامداد همان روز زير تيغ بولدوزرهای دولتی رفت و به طور کامل تخريب شد.

زمينه‌های اين حادثه با پخش طوماری در سطح شهر و نماز جمعه آن شهرستان که در آن اظهار شده بود: “هرکس می خواهد بی‌سؤال وجواب به بهشت برود اين طوماررا امضاء کند” فراهم شد و به اين ترتيب، با تحريک نيروهای تندروی مذهبی و بسيجی، آنها را از مجسدالنبی بروجرد به سمت حسينيه دراويش گسيل داده و واقعه مورد نظر را رقم زدند.

دراويش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی با وجود تاکيد بر عدم ممنوعيت فعاليت هايشان در قانون اساسی، همچنان از سوی دستگاه حاکم بر ايران متهم شناخته شده و مورد تهديد جانی و مالی قرار می‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016