سه شنبه 29 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دراویش گنابادی در نامه به آیت الله خامنه ای: فرماندهی واحدی عملیات سرکوب دراویش را انجام داده است، سحام نيوز

دراویش گنابادی: قابل قبول نیست که رهبران حکومت از حمله ها بی خبر باشند چرا که پس از هر حمله درویشان احضار و بازداشت و زندانی شده اند.

دراویش نعمت اللهی در نامه‌ای به آیت الله خامنه ای گفتند آنچه در سالهای اخیر بر ایشان رفته با هیچ عقل و منطقی توجیه پذیر نیست.

در این نامه که در پایگاه خبری درویشان نعمت اللهی گنابادی منتشر شده، تاکید شده که این نامه نه از سر درخواست یاری و تظلم، “بلکه از سر تاثر و مشفقانه” نوشته شده است.

دراویش در این نامه به این مسائل اشاره و به آن اعتراض کرده اند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تخریب حسینیه های دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی در شهرهای قم ، بروجرد و اصفهان، پلمپ مراکز عبادی و ممانعت از انعقاد مجالس درویشی در بسیاری از مناطق کشور، جلوگیری از مسافرت مجذوبعلیشاه قطب این طریقه به بیدخت، دستگیری ، بازداشت و مجازات حبس ، شلاق ، تبعید و ضرب و شتم قریب به سه هزار نفر از آنان طی ۵ سال گذشته، اخراج دراویش ازادارات و دوایر دولتی و مراکز فرهنگی، ممانعت از چاپ کتب عرفانی و دینی به بهانه های واهی و بایکوت خبری و عدم انتشار اخبار مربوط به این طریقه در رسانه ها، محکومیت غیر قانونی دراویش در محاکم قضایی و ابطال پروانه وکالت وکلای آنها.

درویشان می گویند این “اندکی از بسیار ستم و مشقات رفته بر پیروان این طریقت عرفانی” در جمهوری اسلامی است و قابل قبول نیست که رهبران حکومت از این اتفاقات بی خبر باشند چرا که هماهنگی مراکز مختلف، این ذهنیت را ایجاد می کند که فرماندهی واحدی عملیات سرکوب دراویش را انجام داده است چون در ادامه هر واقعه، مهاجمان، دراویش را به میز محاکمه کشیده و به زندان و تبعید محکوم کرده اند و مسببین و آمرین حوادث مورد تشویق قرار گرفته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016