جمعه 4 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حملات پرسنل معاونت اطلاعات سپاه به دراويش گنابادی در کرج، ميزان

ميزان: نيروهای لباس شخصی که خود را از پرسنل معاونت اطلاعات سپاه معرفی می نمودند روز گذشته اقدام به بازرسی حسينيه دراويش کرج و همچنين احضار شش تن از دروايش به معاونت اطلاعات سپاه کرج نمودند.
در ساعات پايانی روز چهارشنبه حدود ۲۰ نفر از نيروهای لباس شخصی مجهز به بی سيم و ... که خود را ماموران معاونت اطلاعات سپاه معرفی می کردند بدون مجوز قضايی وارد حسينيه دراويش گنانبادی در کرج و منزل برخی دراويش شده و انجا را مورد بازرسی و تفتيش قرار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين افراد علت حضور خود در حسينيه دراويش را تحقيق و بازجويی پيرامون ضرب و شتم يکی از مأمورين خود در شهرستان کرج و شناسايی ضارب اعلام نمودند .
همچنين شش درويش گنابادی به اسامی سعيد کريمايی، پوريابراتی، محمد ساکی، کميل رحيم زاده، احسان دشتی وسعيد دشتی ،شب گذشته از سوی بخش اطلاعات سپاه پاسداران شهرکرج به صورت غيرقانونی احضار شدند .
احضاريه اين افراد بر روی سربرگ نيروی مقاومت بسيج و از سوی مقامی فاقد هويت و بدون رعايت تشريفات دادرسی تنظيم گرديده و برای روز يکشنبه ۶ تيرماه ، به معاونت اطلاعات سپاه احضار شدند .
بنابرگزارشهای پايگاه خبری مجذوبان وابسته به دراويش گنابادی ؛ بدون مجوز مقام قضايی منازل شخصی دو تن از دراويش به نامهای رحيم زاده و دشتی نيز مورد تفتيش و بازرسی مأمورين قرار گرفته است .
بنابراين گزارش ؛ مأمورين پس از بازجويی و استنطاق چند تن از حاضرين در حسينيه ، تهديد نموده اند در صورت عدم شناسايی و معرفی ضاربين ، نسبت به برخورد با دراويش اقدام خواهند کرد .
همچنين براساس اين گزارش ؛ دراويش در نامه ای خطاب به دادستان نظامی شهرستان کرج ، نسبت به تحرکات گروهی آشوب طلب و مغرض که با سوء استفاده از عناوين برخی مراکز نظامی ، قصد بلوا ، جوسازی و درگيری با دراويش را دارند و اهداف و مقاصد شومی را دنبال می کنند ، اعتراض کردند . دراويش در اين شکايت نامه ، به برخی رفتارهای ناشايست و ضد انسانی اين گروه اشاره و می نويسند : اين جماعت هر از چندی با اجتماع مقابل حسينيه دراويش و سردادن شعار و اهانت به بزرگان اين سلسله ، قصد حمله به اين مکان عبادی را دارند که خوشبختانه تاکنون با درايت و خويشتنداری دراويش ، از هرگونه درگيری و مقابله به مثل ممانعت به عمل آمده است . حتی در زمان برگزاری مجالس درويشی نيز سوار بر موتورسيکلت با حضوردر مقابل حسينيه و تردد درکوچه های اطراف با ايجاد سروصداهای مهيب و آزار دهنده ، علاوه بر اخلال در آسايش اهالی ، با فحاشی و بعضاً هتک نواميس عابرين ، دراويش و مردم را تحريک به درگيری می کنند.

[تصاوير را با کليک اينجا ببينيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016