پنجشنبه 29 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا رحيمی: امروز تحريم مرده است، ايسنا

معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر اينکه امروز ديگر تحريم مرده است، گفت: همه‌ی راههايی که غربی‌ها ما را تحريم کرده‌اند را شناسايی کرده و می‌توانيم آنها را دور بزنيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا رحيمی معاون اول رييس جمهور شب گذشته در همايش روز ملی صادرات و تجليل از صادرکنندگان نمونه کشور با اشاره به مباحث موجود در خصوص تحريم‌های اعمال شده عليه جمهوری اسلامی ايران، گفت: ارديبهشت‌ماه در نشست‌های متعددی که داشتيم همه راههايی که بتوانيم غربی‌ها را در اين بحث دور بزنيم شناسايی کرديم و امروز علی‌رغم اينکه بايد با توجه به تحريم‌ها مبادلاتمان کم می‌شد اما در مقايسه با مشابه شش ماه گذشته مبادلات ما با اروپا بيشتر نيز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اروپاييها خود شرکتهای واسطه ايجاد می‌کنند تا مبادله کنند. اينکه بنده بحث زمين خوردن فرانسه در صورت قطع واردات ايران را مطرح کردم رجزخوانی نبود، چراکه ۵۰ درصد صادرات خودروی فرانسه برای ماست که اگر ما ۲۰ درصد کاهش دهيم آنها به زمين می‌خورند.

وی همچنين بحث مقابله به مثل جمهوری اسلامی ايران با بخش اقدامات يکجانبه کشورهای اروپايی را مورد بحث قرار داد و گفت: بر اساس دستورات صادر شده با آنها مقابله به مثل کرديم و کار به جايی رسيد که يکی از سفرای آنها در ملاقاتی دستهای خود را بالا برد و گفت ما در چهار محل به شما سوخت هواپيما می‌توانيم بفروشيم که در واقع ناشی از اقدام ما در قبال عدم فروش سوخت آنها بود.

رحيمی اين برخورد را نوعی عزت برای کشور ارزيابی کرد و افزود: ما در برابر آنها گردن کج نکرديم و آنها (غربی‌ها) در واقع خود را تحريم کردند. هم‌چنين ما از اروپا ۲۱ ميليارد دلار کالا وارد می‌کرديم در حالی که صادرات ما ۳ تا ۴ ميليارد دلار بود.

معاون اول رييس جمهور با يادآوری اين نکته که کشوری که رييس جمهور شجاع و رهبری دارد که مردم در قم آنچنان از او استقبال می‌کنند، بايد به اوج برسد، خطاب به صادرکنندگان کشور گفت: اگر می‌خواهيد با دولت پيمان برادری ببنديد ما آماده‌ايم اعتلا و پيشرفت کشور اين مساله را طلب می‌کند تا مردم و صادرکنندگان پيشرفت کنند و ثروتمندتر شوند.

وی ادامه داد: ما راه را پيدا کرديم، همين که در شش ماه اول سال علی‌رغم تحريم‌ها ۳۰ درصد از پيش‌بينی خود آنها نيز جلوتريم به معنای اين است که راه را پيدا کرده‌ايم. اگر راه‌ها را هموار کنيم صادرات باز هم گسترش می‌يابد.

وی همچنين دولت را نوکر صادرکنندگان صادقی عنوان کرد که می‌خواهند کشور آباد شود و مملکت و خاک را با هيچ معامله‌ای سودا نمی‌کنند.

معاون اول رييس جمهور همچنين از وزير بازرگانی خواست تا نمايندگان صادرکنندگان بخشهای مختلف کشور را معرفی کند تا با برگزاری جلسات متعدد موانع موجود بر سر راه صادرات برداشته شود.

وی در اين زمينه اضافه کرد: ما بايد همه امکانات را مهيا کنيم و اگر کشوری می‌خواهد آباد شود و به قله مطلوب برسد بايد مسوولان در کنار صادرکنندگان حضور داشته باشند. امروز ما بايد هماهنگ باشيم و در قبال تحريم‌ها ايستادگی کنيم و خوشبختانه کار تحريم‌ها تمام شده است.

رحيمی با بيان اينکه کشوری که ۲۵ هزار ميليارد تومان برای خطوط مراسلاتی‌اش هزينه می‌کند تا ترانزيت را از ۱۰ ميليون به ۴۴ ميليون تن برساند قابل تحريم کردن نيست، خاطرنشان کرد: دولت تعهد می‌کند هر چه مانع در برابر راه صادرات است را حذف کند، چراکه هر چقدر صادرات داشته باشيم و ثروتمندتر شويم بهتر است.

رحيمی از عدم وجود نگرانی در قبال تحريم‌ها و اجرای قانون هدفمندسازی يارانه‌ها خبر داد و افزود: بايد صادرات غيرنفتی‌مان را به اوج برسانيم تا صادرات نفتی در آن گم شود. صادرکنندگان ما منابع عظيمی هستند که بايد راه را بر آنها هموار کنيم.

معاون اول رييس جمهور از صادرکنندگان خواست که درست معامله کنند تا عاملی برای فتنه‌گرانی که می‌خواهند به حيثيت صادرکنندگان کشور آسيب بزنند تبديل نشود.

رحيمی از لحاظ شدن معوقات صادرکنندگان در بودجه سال آينده کشور خبر داد.

به گزارش ايسنا، شب گذشته با حضور معاون اول رييس جمهور و وزير بازرگانی از ۵۶ تن از صادرکنندگان نمونه کشور تقدير شد و تنديس روز ملی صادرات و لوح تقديری به آنها اهداء گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016