یکشنبه 16 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: زمينه انتقال سه ميليون نفر از پايتخت فراهم شود، ايرنا

احمدی نژاد با تاكيد بر ضرورت تحول در نگاه‌هاي مديريتي به مسايل شهر تهران به مديران اين استان توصيه كرد كه براي انتقال سه ميليون نفر جمعيت از پايتخت زمينه سازي كنند و چهل درصد كاركنان خود را در قالب طرح دوركاري به كار گيرند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، محمود احمدي نژاد روز يكشنبه در ادامه برنامه دور سوم سفر استاني و در نشستي با مديران استان تهران افزود: دستگاه هاي اجرايي بيشترين سرانه كارمند را در تهران به خود اختصاص داده اند و لازم است مديران استان با اعطاي تشويقي و پيگيري كار امور انتقال كاركنان در استان مقصد حركتي را شكل دهند كه قطعا اين حركت به ساير بخش‌ها هم تسري خواهد يافت.

وي افزود: از كل استان تهران بايد 5 ميليون نفر به ساير نقاط كشور منتقل شود و حداقل سه ميليون نفر از اين تعداد بايد از شهر تهران باشد.

احمدی نژاد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: استان تهران به عنوان مركز كشور بايد الهام بخش و پرچمدار باشد و همه ملت ايران علاقه مند هستند كه تهران و استان تهران از هر جهت به لحاظ عمراني، آبادي ، اقتصادي، سياسي، چهره ظاهري، معماري و شهرسازي بهترين ها را داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اين كه مركز كشور موجب افتخار ملت است تصريح كرد:‌اين گونه نيست كه كسي از آبادي تهران ناراحت شود بلكه بايد با مديريت بهينه، به گونه اي حركت كنيم تا مهاجرت كنترل و جابجايي كاهش يابد تا منابع كمتري هزينه شود و در عين حال منابعي كه هزينه مي شود در خدمت ملت و در مسير پيشرفت قرار گيرد.

احمدي نژاد در ادامه از جمعيت، ترافيك، بافت زلزله خيز زمين ، تامين آب و هزينه بالاي زندگي در تهران به عنوان مشكلات اساسي پايتخت نام برد و گفت: بايد با نگاه به اين مسايل اساسي برنامه ها براي كاهش مشكلات را طراحي كرد.

وي با اشاره به جمعيت بيش از هشت ميليون نفري شهر تهران و جمعيت بيش از 12 ميليون و 300 هزار نفري استان تهران اظهار داشت:‌ طبيعي است كه زندگي هشت ميليون نفر در يك شهر، فشار عصبي، اتلاف وقت، ترافيك، آلودگي هوا ، زندگي در قفس‌هايي به نام برج و آپارتمان، كاهش توليد و افزايش مصرف را به همراه داشته باشد.

رييس قوه مجريه علت اصلي شكل گيري مشكلاتي نظير ترافيك، اتلاف وقت در حمل و نقل و آلودگي هوا را در بالا بودن جمعيت شهر تهران عنوان كرد.

وي در ادامه با اشاره به قرار گرفتن كشور روي خط زلزله و وجود گسل هاي مهم در تهران و اطراف اين شهر گفت: اگر اين گسل ها وسط كوير قرار داشت نگران نبوديم و اگر جاي كم جمعيت بود اين قدر نگران نبوديم كه در ارتباط با يك جمعيت 12 تا 13 ميليوني و يك شهر 8 ميليون نفري نگران هستيم.

احمدي نژاد افزود: گسل هاي تهران كه به تدريج در حال فعال شدن هستند نگراني زيادي را ايجاد مي كند كه اگر خداي نكرده اتفاقي در تهران بيفتد بخش عظيمي از مردم در معرض خطر قطعي هستند.

وي با تاكيد بر اهميت تحول در زمينه مديريت مسايل شهر تهران خاطرنشان كرد: تا به امروز با ساخت مسكن، احداث بزرگراهها، ايجاد تاسيسات حمل و نقل ، گازسوزكردن خودروها ، اختصاص يارانه به منظور كاهش هزينه هاي زندگي و بالابردن هزينه هاي دولت از اين طريق سعي در حل مشكلات داشته ايم اما قطعا نتيجه رضايت بخشي حاصل نشده است.

رييس جمهور با تاكيد بر اين كه بايد با يك نوع نگاه ديگر به مسايل تهران نظر كنيم و براي حل آنها برنامه ريزي كنيم خاطرنشان كرد:‌ با توجه به نقش جمعيت تهران در ايجاد اين مشكلات، بايد گسترش جمعيت پايتخت مهار و سير مهاجرت كاهش يابد و از اين رو بايد برنامه انتقال شهروندان از تهران را جدي گرفت و اگر چه اين كار سخت و ناشدني به نظر مي رسد اما قطعا قابل تحقق است.

وي با تاكيد بر ضرورت كاهش سفرهاي شهري از مديران استان تهران خواست كه با استفاده از امكانات سخت افزاري و نرم افزاري موجود و ظرفيتهايي نظير شبكه داخلي دولت و امكان امضاي الكترونيك ، حداقل 40 درصد كاركنان دستگاهها را در قالب طرح دوركاري به كارگيرند تا كارها در خانه آنها انجام شود.

رييس جمهور با بيان اين كه طرح دوركاري به تقويت آرامش خانواده ها نيز منجر خواهد شد گفت: برخي شياطين مي گويند كه اي خانم ها ! به خانه نرويد چرا كه مي خواهند با اين كار شما را كنار بگذارند و يا به آقايان مي گويند كه نرويد چرا كه فلان و فلان مي شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016