چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس‌قوه قضائيه: حقوق بشر در کشور ما است که برخی ظالمانه ملت ما را مورد تحريم و حمله قرار داده‌اند، ايلنا

- زمانی در کشور افرادی به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌ها بودند و چشم و گوش آنها در برابر حقيقت کر و کور شده بود
- آمريکا يک عمر نان همين حقوق بشر را خورده است ، حالا چگونه حقوق بشر مسئله داخلی شده است؟


ايلنا : رئيس‌قوه قضائيه به نقش اصناف در اجرای قانون هدفمند‌کردن يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اصناف می‌توانند در تسهيل اجرای اين قانون کمک کنند اگرچه می‌دانيم ممکن است صنوف محترم مورد شوک قضيه قرار بگيرند، اما بايد توجه داشته باشند که افراد ناسالم از اين کار سوءاستفاده نکنند.
به گزارش خبرنگاراعزامی ايلنا به ياسوج ، آيت‌الله صادق لاريجانی در ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران ياسوج ، به دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ايران اشاره کرد و گفت: اين نظام از همان ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی مورد دشمنی برخی کشورها قرار گرفته و آنها مشکلات عديده‌ای را از جمله تحريم و جنگ را بوجود آوردند اما ملت ايران با اراده‌ مستحکم خود در مقابل آنها ايستاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه‌قضاييه به شرايط فعلی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود اينکه کشور در بهترين وضعيت در طول بعد از انقلاب اسلامی قرار دارد ،دشمنان نظام که با يکديگر همکاری کرده و حتی به نام حقوق بشر ما را مورد تهديد قرار می‌دهند، بدانند که اقدامات آنها چيزی جز حق‌کشی نبوده و ملت ايران هيچ‌گاه مقابل حق‌کشی کوتاه نخواهد آمد.
وی به ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر نقض حقوق بشر اشاره کرد و گفت: کسانی که ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، خود بزرگترين ناقض حقوق بشر هستند که نمونه آن را می‌توان در کشور آمريکا و در زندان‌های گوانتانامو ديد.
وی با بيان اينکه آمريکايی‌ها با تبعيضاتی که در کشور خود انجام داده‌اند ديگر حرفی برای دفاع از حقوق بشر ندارند، به اظهارات اخير معاون وزير‌خارجه آمريکا مبنی براينکه حقوق بشر يک امر داخلی است اشاره کرد و گفت: يک عمر نان همين حقوق بشر را خورده‌اند و هرکاری را خواسته‌اند انجام داده‌اند، حالا چگونه حقوق بشر مسئله داخلی شده و کسی نمی‌تواند درباره آن سخن بگويد؟
آيت‌الله لاريجانی بحث حقوق بشر را از سوی آمريکا و کشورهای غربی بهانه‌‌ای برای حمله و تهديد ساير کشورها دانست و گفت: حقوق بشر در کشور ما است که برخی ظالمانه ملت ما را مورد تحريم و حمله قرار داده‌اند و بسياری از مردمان ما را به شهادت رسانده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: خود آمريکايی‌ها در ابتدای جنگ به عراق کمک کرده و آنها را برای حمله به ايران تشويق می‌کردند و اکنون از اينکه با معيارهای دوگانه جهان را پرکرده‌اند متاسفيم ، اما مطمئن هستيم که ملت ما در برابر آنها ايستاده و ذره‌ای از اراده و مقاومت آنها کم نشده است.
رئيس قوه‌قضاييه اجرای قانون هدفمند‌کردن يارانه‌ها را يک جراحی بزرگ اقتصادی در کشور دانست و اظهار داشت: دولت کار بزرگی را آغاز کرده و عزم در اجرای آن دارد و طبعا اجرای اين قانون تبعاتی را در پی خواهد داشت. به همين دليل از مردم می‌خواهيم در اجرای اين طرح همراهی کنند.
وی به نقش اصناف در اجرای اين قانون و گفت: اصناف می‌توانند در تسهيل اجرای اين قانون کمک کنند اگرچه می‌دانيم ممکن است صنوف محترم مورد شوک قضيه قرار بگيرند، اما بايد توجه داشته باشند که افراد ناسالم از اين کار سوءاستفاده نکنند.
رئيس قوه‌قضاييه خطاب به اصناف گفت: نبايد با احتکار و انباشتن مواد مورد نياز مردم موجب آزار و اذيت مردم شوند و اصناف اجاره ندهند برخی اشخاص موجب برهم زدن اين جريان، ايجاد مشکل کنند.
آيت الله لاريجانی همچنين در ابتدای سخنان خود با بيان اينکه نحوه زندگی انسان‌ها بسيار مهم است، اظهار داشت : نحوه حيات انسان‌ها رفتار ما در دنيا مسير را برای حرکت به ‌سوی قله‌های کمال و يا به سوی زندگی‌ پست تعيين می‌کند.
وی با بيان اينکه ظاهر زندگی يکی است اما باطن آن بسيار متفاوت است به آياتی از سوره نحل و ابراهيم اشاره کرد و گفت: بسياری از افراد در اين دنيا حيات طيبه پيدا می‌کنند اما عده‌ای در مسيری هستند که زندگی‌ آنها ظاهراً زندگی است ولی در باطن هلاکت و نيستی است.
رئيس قوه‌قضاييه خاطرنشان کرد: زندگی برای شهدا به بهترين وجه معنا و تفسير شده است، اما ممکن است افرادی ادعا می‌کنند که درحال زندگی‌ کردن هستند،حال آنکه غرق در شهوات و ماديت شده و هيچ‌گاه معنای حقيقی زندگی را درک نخواهند کرد.
رئيس قوه‌قضاييه زندگی شهدا را بالاترين ارزش‌ها دانست و گفت: ما موظف به پاس داشت اين امر هستيم، اما متاسفانه در زمانی در همين کشور افرادی به دنبال کمرنگ کردن اين ارزش‌ها بوده‌اند و چشم و گوش آنها در برابر حقيقت کر و کور شده بود.
وی ادامه داد: در سوره توبه عنوان شده که خداوند افرادی را که در راه او به شهادت می‌رسند اموال وانفس آنها را به بهشت خريده‌ است. اين حرفها برای کسی که چشمش را زرق و برق دنيا پرکرده معنا ندارد و آنها همان کسانی هستند که به دنبال کمرنگ کردن شهدا بوده‌اند.
لاريجانی خاطرنشان کرد: شهدا و شهيدان با پای گذاشتن بر اميال خود و دنيا آنچه را که ملاحظه می‌کردند و می‌ديده‌اند حق بوده است که بايد اين مقام به درستی درک شود.
وی ابراز اميدواری کرد؛ که ايران که کشوری برپايه‌ ايمان، اسلام و يک نظام دينی ولايی است در مسيری گام بردارد که احيا کننده اين ارزش‌ها باشد
رئيس قوه‌قضاييه افزود: ما در دنيايی زندگی می‌کنيم که ظواهر آن چشم و گوش همه را پرکرده است که به همين دليل دفاع از اين ارزشها خود يک ارزش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016