یکشنبه 23 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر حسن اسدی زيدآبادی: دستگاه قضا خانواده زندانيان را تنبيه می‌کند، ادوارنيوز

ادوار نيوز: حکم ۵ سال حبس و يک ميليون ريال جزای نقدی حسن اسدی زيدآبادی عضو شورای مرکزی و دبير کميته حقوق بشر سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی در شعبه ۵۴ دادگاه تجديد نظر تاييد شد . حسن اسدی برای دومين بار پس از انتخابات دستگير و روانه زندان اوين شده است.عاطفه خلفی همسر حسن اسدی زيد آبادی در گفت و گويی با ادوار نيوز در رابطه با شرايط پرونده و مشکلاتی که برای خانواده های زندانيان سياسی عقيدتی وجود دارد می گوييد متاسفانه تمام اميد ما به بررسی مجدد حکم سختگيرانه و ناعادلانه ۵ سال حبس برای آقای اسدی ناکام ماند ، عدم وجود امکانات مناسب بهداشتی و عدم برخورداری زندانيان و خانوادها از ابتدايی ترين حقوق خود، شرايط دشوار و نگران کننده ی برای همه ما ايجاد کرده و ظاهرا دستگاههای قضايی علاوه بر عزيزان ما، خانوادها را نيز تنبيه می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر حسن اسدی با اشاره به اشکالات حقوقی حکم صادره گفت: متاسفانه عليرغم تلاش وکلا و همچنين خانواده ظاهرا قرار نبود که بتوانيم صدای خود را به گوش مسئولان برسانيم و بر طبق قوانين موجود همين کشور عدم انطباق حکم با فعاليتهای همسرم را منعکس کنيم. و دادگاه تجديد نظر هم چشم بر اشکالات حقوقی متعدد پرونده و حکم صادره برای آقای اسدی بست.
وی ادامه داد: دادگاه تجديد نظر هم مانند دادگاه بدوی تنها با توجه به نظرات کارشناسان پرونده و بدون توجه به دفاعيات همسرم در خصوص اينکه فعاليت در يک حزب قانونی اصولا نمی تواند موضوع جرم ماده ۶۱۰قرار بگيرد و نمی توان جرم اجتماع و تبانی را بر آن بار کرد نسبت به پرونده نظر داده و اين حکم سختگيرانه را برای يک فعال سياسی و حقوق بشری تاييدکرد. آنچه امروز در قوه قضاييه در خصوص پرونده ی فعالان سياسی می بينيم، نه روند عادلانه دادرسی و برخورداری از حقوق قانونی و مصرح در قانون، بلکه اراده کارشناسان دستگاههای اطلاعاتی و امنيتی است، که آينده و زندگی فعالان سياسی و خانواده های آنان را رغم می زند است.
خانم خلفی ادامه داد : مطمئنما اگر اين پرونده و حکم صادره در فضايی بدون هياهوهای سياسی و با توجه به قوانين موجود کشور مورد بررسی مجدد قرار بگيرد بسياری از موارد نقض آشکار قانون در خصوص اين پرونده روشن خواهد شد.
همسر دبير کميته حقوق بشر ادوار گفت : با تاييد اين حکم زندگی خانوادگی من و همسرم که کارشناس ارشد حقوق بشر از دانشگاه های همين کشور است و دغدغه اصلاح وضع موجود و پيشرفت و توسعه کشورخود را داشته متلاطم خواهد شد تنها به اين دليل که همسر من انتخاب کرد که تحصيل بکند و در يک حزب قانونی فعاليت بکند تا از اين راه بتواند حداقل نکاتی را ياد آوری کند که به بهبود وضع حقوق بشر کمک کند . اما اکنون بايد ۵ سال از بهترين سالهای عمرش را پشت ميله های زندان بگذراند.
خانم خلفی با اشاره به قطع تلفن های بند ۳۵۰ نيز گفت تنها تماس ما با هم هفته ای نيم ساعت ملاقات کابينی است که در اين مدت کوتاه بايد تمام موارد مربوط به همسرم و زندگيمان را مطرح و با ايشان مشورت کنم که اين تنبيه زندانی نيست بلکه زجر و عذاب مضاعف برای خانواده ها به خصوص زوج ها می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016