سه شنبه 24 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين اظهار نظر محمد صادقی و حسن اسدی زيدآبادی، اعضای آزاد شده سازمان دانش آموختگان ايران، ادوارنيوز

ادوارنيوز: محمد صادقی و حسن اسدی زيدآبادی اعضای شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) که شنبه شب پس از چهل روز بازداشت آزاد شده‌اند، روز گذشته در ديدار با جمعی از اعضای سازمان ادوارتحکيم، ضمن تشکر از مواضع و حمايت‌‌های اعضای سازمان متبوع خود نسبت به ادامه حبس دکتر احمد زيدآبادی دبيرکل و عبدالله مومنی سخنگو و ساير اعضای اين سازمان ابراز تاسف کرده و خواستار ادامه تلاش‌ها برای آزادی اعضای زندانی ادوار تحکيم و همچنين ساير زندانيان سياسی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ادوارنيوز، جمعی از اعضای شورای مرکزی و شورای سياستگذاری سازمان دانش آموختگان ايران با حضور در منازل محمد صادقی و حسن اسدی زيدآبادی با آنها ديدار و در جريان وضعيت بازداشت آنها قرار گرفتند.

در اين ديدارها که به صورت جداگانه انجام شد "محمد صادقی"، مسئول کميته شعب سازمان ادوار تحکيم وحدت،

ضمن تشکر از حمايت همه فعالان سياسی، گروه‌ها و به ويژه جامعه دانشگاهی کشور که در مدت بازداشت پيگير وضعيت وی و ساير اعضای سازمان بوده‌اند، ‌گفت: "آزادی بزرگترين نعمت برای هر انسان است، اما طعم آزادی برای بنده خيلی زود تلخ شد و بسيار غمگين شدم وقتی فهميدم هنوز دوستانم در آنسوی ديوارها اوين دربند هستند و نا اميدانه در انتظار آزادی‌اند".

وی افزود:‌ "اطلاع ازاحکام سنگين و بی سابقه برای عبدالله مومنی و احمد زيدآبادی واقعا تاسف آور است و اميدوارم مسئولين قضايی در خصوص احکام صادر شده تجديد نظر کنند تا اين عزيزان پس از تحمل ماهها زندان به دامان خانواده‌های رنج کشيده خود برگردند".

همچنين "حسن اسدی زيدآبادی" در ديدار جمعی از اعضای سازمان متبوع‌اش گفت: "رويکرد انتخاباتی ما و مواضع سازمان ادوار تحکيم به ويژه در رابطه با وقايع پس از انتخابات و همچنين مسايلی که در رابطه با وضعيت زندانيان سياسی پيش از بازداشت عنوان کرده بودم، عمده ترين موارد مطرح در پرونده اينجانب است".

وی افزود: "از ديگر موضوعات و اتهامات مطرح شده انتشار گزارشی پيرامون طرح امنيت اجتماعی و وضعيت زندان کهريزک از سوی کميته حقوق بشر سازمان ادوار تحکيم در مردادماه ۸۷ بود که البته اگر در همان زمان به هشدارهای مکرری که در آن گزارش مفصل و تحليلی ارائه شده بود توجه می‌شد، حوادث تلخی که يکسال بعد اتفاق افتاد و باعث از دست رفتن جان تعدادی از هموطنانمان شد به وجود نمی‌آمد و حاکميت نيز چنين هزينه سنگينی متحمل نمی‌شد و همين نمونه به خوبی نشانگر آن است که گوش فرا دادن به هشدارهای مدافعان حقوق بشر که بدون هرگونه چشم‌داشتی فعاليت می‌کنند نسبت به برخورد با آنها چه امتيازاتی حتی برای حاکميت می‌تواند داشته باشد".

اين عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکيم وحدت همچنين احکام صادره برای احمد زيدآبادی و عبدالله مومنی را ناعادلانه خواند و با اشاره به محکوميت دکتر احمد زيدآبادی به محروميت دائم از فعاليت سياسی و اجتماعی گفت:‌ "دادگاه تجديد نظر بايستی برای حفظ اعتبار دستگاه قضا اين حکم را نقض کند چرا که هيچ انسانی را نمی‌توان برای ابد از آزادی بيان که موهبتی الهی است محروم کرد و چنين مجازاتی بی سابقه است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016