دوشنبه 24 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدجواد لاريجانی در نيويورک: قطعنامه عليه ايران جايگاه شورای حقوق بشر را زير سوال می برد، حقوق بشر مسئله‌ای است کاملا فرهنگی، ايسنا

حقوق بشر نبايد ميدانی برای سوء‌ استفاده سياسی غربی‌ها شود
مطرح شدن پيش‌نويس قطعنامه عليه ايران اقدامی غيرحقوقی و فاقد وجاهت است
دکتر محمدجواد لاريجانی در بدو ورود به نيويورک برای شرکت در شصت و پنجمين اجلاس عمومی سازمان ملل، مطرح کردن پيش نويس قطعنامه عليه ايران از سوی کشورهای غربی را اقدامی اساسا غير حقوقی و فاقد وجاهت دانست.

به گزارش ايسنا، درحالی که اجلاس شصت و پنجمين مجمع عمومی سازمان ملل متحد از اوايل ماه جاری در نيويورک آغاز به کار کرده و قطعنامه‌های ديگری را نيز در دستور کار قرار دارد، کشورهای غربی پيش نويس قطعنامه ای را تحت عنوان موارد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی مطرح کرده اند که سوء استفاده سياسی از آن کاملا آشکار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد جواد لاريجانی در اين باره گفت: با توجه به تاسيس شورای حقوق بشر سازمان ملل به جای کميسيون حقوق بشر سابق و تعريف ساز و کار نظارت دوره‌ای جهانی موسوم به UPR بر وضعيت حقوق بشر در همه کشورهای عضو سازمان ملل، اين اقدام کشورهای غربی را بايد سوء استفاده سياسی و به منظور انحراف تعامل و همکاری سازنده با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دانست چرا که ايران در بهمن ماه سال گذشته با تعاملی سازنده با شورای حقوق بشر توانست در خردادماه با موفقيت، گزارش خود را با اجماع به تصويب برساند.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه در ادامه تاکيد کرد: اين موضع گيری‌ها عليه ايران در حالی است که مدعيان دفاع از حقوق بشر امروز بيش از هر زمان ديگری در برابر ملت‌های خود و مردم جهان رسوا شده‌اند چرا که هريک از آنها خود دارای کارنامه ای بسيار ننگين از موارد نقض اشکار نسبت به حقوق شهروندان خود و ساير کشورهای دنيا هستند.

لاريجانی با اشاره به اينکه اين اقدام کشورهای غربی نوعی زير سوال بردن جايگاه شورای حقوق بشر محسوب می شود، افزود: امروز جوامع غربی مملو از تبعيض، اسلام هراسی و مجازات‌ها و دستگيری‌های غيرقانونی و بازجويی‌های همراه با شکنجه هستند که همه را به بهانه حفظ امنيت و مبارزه با تروريسم سرپوش می گذارند.

لاريجانی با تاکيد براينکه مردم دنيا طبيعتا حق دارند سوال کنند که اين مدعيان دفاع از حقوق بشر چه صلاحيتی برای اين امر دارند، گفت: جمهوری اسلامی ايران معتقد است که حقوق بشر يک مسئله‌ای است کاملا فرهنگی و همه کشورهای دنيا با فرهنگ‌های مختلف خود بايد در اين فرايند حضور فعال داشته باشند و از آنجا که مسلمانان از جمعيت بالايی برخورداند بايد فرهنگ اصيل و عميق اسلامی در اين زمينه نقش افرينی جدی داشته باشد.

مشاورارشد امور بين‌الملل رياست قوه قضائيه با اشاره به اينکه حقوق بشر و نهادهای مربوط به آن نبايد به ميدانی برای سوء استفاده سياسی و تحميل و فشار بر کشورهای ديگر از سوی غربی‌ها تبديل شود، گفت: کشورهای غربی نسبت به يک روند عادلانه و بدون تبعيض در رسيدگی به کارنامه حقوق بشر کشورها موضع بسيار منفی دارند و اين ناشی از خود محوری و خود بزرگ بينی برخی از اين کشورها و نگاه تحقير آميزشان به ديگران است.

بر اساس اين گزارش و به نقل از پايگاه اطلاع رسانی ستادحقوق بشر، هيات عاليرتبه جمهوری اسلامی ايران به سرپرستی دبير ستاد حقوق بشر و مشاور ارشد امور بين‌الملل رياست قوه قضائيه به منظور دفاع از مواضع اصولی خود در برابر بانيان پيش‌نويس قطعنامه پيشنهادی از سوی کشورهای غربی وارد نيويورک شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016