دوشنبه 24 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير کل زندان‌های استان گيلان: عدم تناسبی در ظرفيت‌های موجود با جمعيت رو به افزايش زندانيان وجود دارد، ايسنا

مديرکل زندان‌های استان گيلان، در گردهمائی اعضای ستاد کاهش آسيب با اشاره به شرايط ويژه زندان‌ها گفت: عدم تناسب ظرفيت‌های موجود با جمعيت رو به افزايش زندانيان، آثار زيانباری برای فرد، خانواده و زندان درپی خواهد داشت.

به گزارش ايسنا، "غفاريان طوسی" نقش تاثيرگذار اعضای ستاد کاهش آسيب را در برنامه‌ريزی برای رسيدن به وضعيت مطلوب مهم برشمرد و برهمسوئی زنجيره خدمات مددجو از لحظه ورود تا آزادی و پس ازآزادی وی، در فرايند کاهش آسيب تاکيد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی برنامه‌ريزی ظريف و هنرمندانه همه اجزای زندان را مهمترين وظيفه اين ستاد دانسته و مشخص شدن نقش هر يک از افراد و واحدها را در امر کاهش آسيب با اهميت خواند.

غفاريان طوسی، شرايط کنونی زندانها را ويژه دانسته و گفت: عدم تناسبی در ظرفيت‌های موجود با جمعيت رو به افزايش زندانيان وجود دارد که اين موضوع آثار زيانباری برای فرد، خانواده و زندان در پی خواهد داشت که نيازمند هوشياری و احساس مسئوليت همگانی در زندان‌ها بوده و ستاد کاهش آسيب بعنوان يک وجدان اجتماعی بايد انگيزه لازم برای مشارکت را در افراد ايجاد و آثار سوء بی‌تفاوتی را به آنان گوشزد کند.

بر اساس اين گزارش و به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، مدير کل زندان‌های گيلان، با اشاره به کمبود منابع و محدويت امکانات، کنترل رفتارهای نامطمئن و تهديد کننده سلامت افراد را نيازمند نگاه ظريف وهدايت‌گر دانست و گفت: مدارا با محدويت ها و حرکت برنامه ريزی شده به سمت نقطه مطلوب طراحی شده در سياست‌های سازمان توقعی است که نظام از ما دارد و عصاره اين تکليف چيزی نيست مگر پويا و همراه کردن روح و جسم مددجو، در هر شرايط با برنامه های اصلاحی و تربيتی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016