سه شنبه 25 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز رزمايش مدافعان آسمان ولايت ۳ از شب گذشته، تست موشک های برد بلند، مهر

سخنگوی رزمايش مدافعان آسمان ولايت ۳ ضمن تشريح مرحله نخست اين رزمايش از آغاز رزمايش مدافعان آسمان ولايت ۳ در نخستين ساعات نيمه شب گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، اميرسرتيپ دوم حميد ارژنگی سخنگوی رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت ۳ صبح امروز سه شنبه در منطقه عمومی رزمايش با اعلام اين خبر افزود: شروع رزمايش که به دستور امير سرتيپ خلبان احمد ميقانی فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم‌الانبياء(ص) از نيمه شب گذشته شروع شد، بلافاصله از طريق شبکه نظامی به کل نيروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نيروهای پدافندی، بسيج و نيروی انتظامی در سراسر کشور ابلاغ گرديد.

وی تفاوت رزمايش مدافعان آسمان ولايت ۳ را با رزمايش‌هايی که سالهای گذشته برگزار می‌شد را در فراگيری سطح کشور و همچنين مشارکت کليه نيروهای مسلح دانست و افزود: در مرحله اول اين رزمايش توسط سامانه‌های پدافندی از جمله سامانه‌های راداری، الکترونيکی و ديده‌بانی، عمليات کشف شناسايی دشمن که موسوم به نيروهای نارنجی هستند را با موفقيت انجام دادند و گزارش عملکرد خود را به سامانه فرماندهی و کنترل قرارگاه ابلاغ کردند که در اين راستا دستور عمليات مقابله با دشمن صادر گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امير ارژنگی اضافه کرد: همچنين با استفاده از سيستم موشکی ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا و همچنين جنگنده بمب افکن‌هايی که در مکان‌های از پيش تعيين شده مستقر بودند، عمليات کشف، رهگيری و حمله به دشمن را آغاز کردند که اين اقدام نيز با موفقيت همراه بود.

وی در بيان اهداف برگزاری رزمايش مدافعان حريم ولايت ۳ عنوان کرد: افزايش روحيه اعتماد به نفس و خودباوری در کارکنان پدافند و همچنين استفاده از مجموعه سامانه‌های جديد پدافندی از جمله سامانه های دفاعی، سيستم‌های موشکی برد کوتاه، برد متوسط و برد بلند و همچنين سامانه‌های راداری در بردهای مختلف فرکانسی که در داخل کشور بهينه سازی شده است و همچنين استفاده از سيستم شبکه يک پارچه ديده‌بانی در کل کشور را از جمله اهداف اين رزمايش است.

سخنگوی رزمايش مدافعان آسمان ولايت ۳ همچنين ارتقاء مهارت و آموزش‌های يگانهای نظامی سراسر کشور، انتقال تجربه، استفاده از پدافند غيرعامل و ارزيابی آن در کل کشور و استفاده از سامانه‌‌های جديد پدافندی را از ديگر اهداف برگزاری رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت ۳ عنوان کرد.

به گفته امير ارژنگی در اين مرحله همچنين يگان های حاضر اقدام مقابله با عمليات روانی دشمن فرضی وهمچنين انجام فعاليت های مردم ياری نموده و ميزان هماهنگی يگان های نيروهای مسلح در سراسر کشور مورد ارزيابی کارشناسان نظامی قرار گرفت.

وی در بخش پايانی سخنانش تصريح کرد: مرحله نخست اين رزمايش تا فردا چهارشنبه ادامه خواهد داشت که بلافاصله بعد از آن مرحله دوم رزمايش آغاز خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016