جمعه 5 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام سعيدی، در نمازجمعه‌ قم : فتنه‌گران با اسراييل و انگليس به وحدت رسيدند، ايسنا

- تا فتنه گران دست از زشتی‌هابرندارند، ملت با آنها به وحدت نمی‌رسد

خطيب موقت نمازجمعه‌ی قم ،تصريح کرد: تا زمانيکه فتنه گران دست از زشتی‌های خود برندارند، ملت ايران با آنها به وحدت نخواهد رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی در خطبه‌های اين هفته‌ی نماز جمعه قم که در شبستان امام خمينی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، طی‌سخنانی با تبريک عيد سعيد غديرخم، اين هفته را هفته تجديد بيعت با ولايت دانست و افزود:‌امروز کسی که خود را متمسک به ولايت علی (ع) می‌داند، بايد مطيع مروج و متمسک به ولايت فقيه باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که تقويت ولايت فقيه تقويت اهل بيت (ع) است، افزود: ولايت فقيه از سوی اهل بيت مطرح شده است و در اين زمان نيز امام راحل و مقام معظم رهبری حقانيت شيعه را در قول و عمل به دنيا اثبات کرده‌اند.

خطيب موقت نماز جمعه‌ قم با اشاره به ديدار بسيجيان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبری در اين ديدار انسان بسيجی و نهاد بسيج را نهادی بی‌نظير معرفی کردند؛ چرا که هم فراگير است و هم بسيج دلهاست و در دل‌ها حکومت می‌کند.

وی افزود: بسيج همه جانبه است و در همه‌ی زمينه‌ها زمينه‌های اجتماعی نظامی ، علمی حضور دارد و رهبر معظم انقلاب دو رکن اخلاص و بصيرت را برای بسيج نام بردند که اين دو رکن با يکديگر هم افزايی دارد.

سعيدی اضافه کرد: رهبری در اين ديدار تاکيد کردند مهمتر از بسيجی بودن بسيجی ماندن است که بايد در اين راستا اخلاص و بصيرت را افزايش داد.

وی با بيان اين‌که مقام معظم رهبری در اين ديدار نيز به فتنه‌ی سال ۸۸ پرداختند، افزود: ايشان در اين ديدار فرمودند که برخی‌ها در اين فتنه بصيرت نداشتند و حقايق روشن را نديدند و برخی‌ها اين حقايق را ديدند، اما هوای نفسشان مانع شد تا حقيقت را قبول نکنند.

سعيدی افزود: رهبری از زمان آغاز فتنه تاکنون نقشه‌ها و توطئه‌های آنها را تذکر دادند تا بلکه سرانجام متنبه ازانحراف بازگردند، اما آنها به کارهای خود ادامه دادند و خار ورسوا و ذليل شدند و امروز نيز نمی‌توانند در جامعه سر بلند کنند.

وی عنوان کرد: کسانی نيز از روز اولی که فتنه شروع شد دم از اين می‌زدند که بايد برادری و اتحاد را برقرار کرد و امروز نيز منشور برادری را به رخ می‌کشند که آنها بايد بدانند تا وقتی فتنه گران دست از زشتی‌های خود برندارند، ملت ايران با آنها به وحدت نخواهد رسيد.

سعيدی ادامه داد: چرا رهبری با فتنه‌گران به وحدت نمی‌رسد؟ چرا که آنها با دشمن به سازش و وحدت رسيدند که خداوند نيز آن ها را نفرين کرده است و هر روز با کارهای خود به دشمن خوراک می‌دهند و آنها را تغذيه می‌کنند.

وی ادامه داد:‌آنها به دنبال هوای نفس خود رفتند و حب رياست خود را ترجيح دادند و دوستان و اهل بيت و شهيدان و رهبری و امام و ارزش‌ها را رها کردند و با اسراييل و انگليس به وحدت رسيدند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهيد مدرس اظهار داشت:‌شهيد مدرس ساحت روحانيت را حفظ کرد و امروز نيز از مجلسيان انتظار داريم راه آن شهيد را ادامه دهند و دغدغه‌ی خدمت به مردم را در خود تقويت کنند.

وی خاطر نشان کرد: سه قوه بايد بدانند که هيچ کس حق کم کاری ندارد و در آستانه‌ی اجرای طرح تحول اقتصادی نيز تفرقه، سد مهلکی برای اجرای اين طرح بزرگ است که با جز همدلی و همکاری همه ممکن نخواهد بود.

وی در پايان به برگزاری بزرگداشت شيخ عباس قمی اشاره کرد و گفت: اين عالم بزرگ حق عظيمی به گردن مسلمانان بخصوص شيعيان دارند که در اين مراسم بايد آثار ايشان که تاکنون مطرح نشده است، مطرح شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016