چهارشنبه 10 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهــــلا جــــاهد بامـداد امـروز اعدام شـد، او تا لحظه‌ آخر با گريه و التماس تقاضای گذشت داشت، ايسنا

شهلا جاهد متهم به قتل لاله سحرخيزان، همسر ناصر محمدخانی ـ فوتباليست سابق ـ به دار مجازات آويخته شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، اين حکم پس از تاييد ديوان عالی کشور و موافقت رييس قوه‌ی قضاييه با استيذان، پس از گذشت حدود ۸ سال از وقوع جنايت، ساعت ۵ صبح روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه در محوطه داخلی زندان اوين به مرحله اجرا درآمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکم قصاص با چوبه‌ی دار در حضور قاضی "عصمت‌الله جابری" داديار اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران پس از طی تشريفات قانونی، توسط اوليای دم لاله سحرخيزان اجرا شد.

***

۵۰ دقيقه‌ی پر اضطراب! حاشيه ‌نگاری از اجرای اعدام شهلا جاهد

حضور پرشمار خبرنگاران و خانواده‌ها در بيرون از زندان اوين

خبرنگاران رسانه‌های مختلف خبری برای پوشش مراسم اجرای مجازات "شهلا جاهد" در مقابل زندان اوين حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، درحالی که روز سه‌شنبه "عبدالصمد خرمشاهی" از ابلاغ اجرای حکم قصاص شهلا جاهد خبر داده بود، از حدود ساعت ۴ و ۳۰ دقيقه بامداد روز چهارشنبه ۱۰ آذر و پيش از شروع اجرای قصاص، خبرنگاران زيادی در محوطه‌ی بيرونی زندان اوين برای پوشش خبری اين اتفاق حضور يافته بودند که البته عکاسان خبری برای حضور در محل با محدوديت‌هايی روبرو بودند.

پيش از اجرای مجازات، خانواده‌ی اولياء دم وارد زندان اوين شدند و تا ۴۵ دقيقه پس از اجرای مجازات هيچ خبری به بيرون از محوطه زندان اوين راه ‌نيافت، اين درحالی بود که اکثر حاضران در بيرون از زندان، اميدوار به کسب رضايت و اجرا نشدن قصاص در لحظات پايانی صبح بودند.

ساعت ۵ و ۵۰ دقيقه بامداد وکيل شهلا جاهد با حضور در جمع خبرنگاران از عدم رضايت و اجرای قصاص شهلا خبر داد. در اين هنگام تعدادی از بستگان "شهلا" که راه به درون زندان نيافته بودند و در بيرون از زندان حضور داشتند، پس از شنيدن اجرای مجازات، به گريه و شيون پرداختند و جو بسيار سنگينی بر محوطه‌ی اطراف زندان اوين حاکم شده بود.

***

پس از اجرای مجازات قصاص "شهلا جاهد"
خرمشاهی: او تا لحظه‌ی آخر با گريه و التماس تقاضای گذشت داشت

وکيل مدافع "شهلا جاهد" به تشريح آخرين تلاش‌ها پيش از اجرای مجازات قصاص برای برقرای صلح و سازش پرداخت.

به گزارش خبرنگار حقوقی ايسنا، عبدالصمد خرمشاهی پس از اجرای مجازات "شهلا جاهد" در جمع خبرنگارانی که در محوطه‌ی بيرونی زندان اوين حضور داشتند، اظهارکرد: مسوولانی که از دستگاه قضايی در مراسم اجرای حکم حضور يافته بودند تمام تلاش خود را برای اخذ رضايت از اولياء دم به کار گرفتند اما متاسفانه نتيجه بخش نبود.

وی افزود: شهلا در لحظات آخر با التماس و گريه از خانواده "لاله سحرخيزان" می‌خواست که از قصاص او گذشت کند.

وی گفت: "شهلا" در لحظه اجرای مجازات فقط دعا می‌خواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016