چهارشنبه 10 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وکيل شهلا جاهد پس از اعدام: محمدخانی آنجا بود هيچ نگفت، خانواده تا آخرين لحظه رضايت ندادند، کمپين بين المللی حقوق بشر

عبدالصمد خرمشاهی وکيل شهلا جاهد که در صحنه اعدام امروز صبح وی حاضر بود درگفت وگو با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « اصلا باورم نمی شود.حالم خوب نيست. شهلا فقط گريه می کرد هيچ حرفی نزد. رفتم جلو و بهش گفتم حرف بزن اما فقط گريه می کرد. خانواده مقتول تا آخرين لحظه رضايت ندادند. هر کسی که آنجا بود خواست تا آنها گذشت کنند اما متاسفانه نپذيرفتند. ناصر محمدخانی هم بود و هيچ نگفت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شهلا جاهد که به اتهام قتل لاله سحرخيزان ، همسر ناصر محمد خانی، فوتباليست معروف ايرانی در پاييز سال ۸۱ بازداشت شد، ساعت ۶ صبح چهارشنبه پس از ۸ سال زندان به دار آويخته شد.

عبدالصمد خرمشاهی درخصوص ناگفته های پرونده جنجالی شهلا جاهد و نقاط ابهامش به کمپين بين المللی حقوق بشر درايران گفت: « ديگر شهلا نيست. ديگر همه چيز تمام شد و پرونده بسته. ديگر اهميتی ندارد که درباره نقاط مبهم پرونده حرف بزنيم.»

به نقل از خبرگزاری ايسنا حکم اعدام شهلا جاهد با حضور قاضی عصمت ‌الله جابری، داديار اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران، پس از طی تشريفات قانونی، توسط اوليای دم لاله سحرخيزان اجرا شد.

شهلا جاهد که از ۹ سال پيش در زندان اوين بود چندی پيش در نامه ای به صادق لاريجانی، رئيس فعلی قوه قضائيه خواستار روشن شدن تکليف خود شد و نوشت: من که سه سال حبس داشتم، اکنون حدود ۹ سال در زندان تحمل کيفر می‌کنم و خواهشمند است برای رهايی از بلاتکليفی، استيذان پرونده‌ام را صادر فرماييد. به دنبال اين نامه رييس دستگاه قضا اعلام کرد حکم قصاص شهلا جاهد صادرشده و ديگر همه چيز به گذشت خانواده مقتول بستگی دارد.

در اين ۹ سال حکم اعدام شهلا جاهد به دستور مقام های ارشد قضايی سه بار متوقف شد و هفت قاضی نيز در جريان رسيدگی به پرونده حکم به بی گناهی او دادند. آيت الله شاهرودی، رييس وقت قوه قضاييه در بهمن ماه ۱۳۸۶ اعلام کرد که پرونده شهلا جاهد دارای ايرادهای شکلی و ماهويست و بايد تحقيقات از ابتدا آغاز شود و قاضی ديگری به پرونده رسيدگی کند. اين بار نيز بسياری گمان می کردند که در آخرين لحظات حکم متوقف می شود. طی روزهای گذشته سازمان عفو بين الملل در بيانيه ای خواهان توقف اجرای حکم اعدام شهلا جاهد شد.

به جز حجم زيادی از گفتگوها و يادداشت ها در مطبوعات درباره شهلا جاهد در اين هشت سال، فيلم مستندی نيز با عنوان « کارت قرمز» به کارگردانی مهناز افضلی درباره اين قتل جنجالی و رابطه شهلاجاهدا و ناصرمحمدخانی ساخته شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016