چهارشنبه 10 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش دو برابری زندانيان کانون اصلاح و تربيت تهران، مهر

رئيس کانون اصلاح و تربيت تهران با بيان اينکه تعداد مددجويان اين کانون امسال از ۲۰۰ به ۴۰۰ نفر افزايش يافته گفت: بر اساس آمار تحليلی پنجساله، ۸۸ درصد از نوجوانانی که وارد کانون اصلاح تربيت می شوند بدون سابقه، ۶ درصد با يکسال سابقه، ۴ درصد با دو سال سابقه و ۲ درصد بالای يکسال سابقه دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، علی رستمی امروز سه شنبه در مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسرای ويژه نوجوانان با بيان اينکه بيشترين آمار زندانيان کانون اصلاح و تربيت تهران را مجرمانی با جرمهای سرقت، ضرب و جرح و مواد مخدر تشکيل می دهند گفت: از تعداد ۴۰۹ مددجوی اين کانون ۳۲۳ مددجو پسر و ۳۲ مددجوی دختر هستند که دخترها بيشتر به علت روابط نا مشروع اصلاح می شوند.

وی افزود: بر اساس آمار تحليلی پنج ساله، ۸۸ درصد از نوجوانانی که وارد کانون اصلاح تربيت می شوند بدون سابقه، ۶ درصد با يکسال سابقه، ۴ درصد با دو سال سابقه و ۲ درصد بالای يکسال سابقه دارند.

رئيس کانون اصلاح و تربيت تهران آمار بازگشت زندانيان به کانون را ۷ تا ۱۲ درصد عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارها ۱۳ درصد مددجويان کانون اصلاح و تربيت را افراد بی سواد، ۴۰ درصد سواد تا مقطع ابتدايی، ۴۳ درصد با مدرک سيکل و ۴ درصد مقطع دبيرستان تشکيل می دهند که سن بيشتر آنها ۱۷ سال است.

رستمی در ادامه از افزايش آمار زندانيان کانون اصلاح و تربيت تهران خبر داد و افزود: در سال ۸۸ تعداد مددجويان کانون ۲۰۰ نفر بود که اين آمار در سال جاری افزايش دو برابری داشته است.

وی با بيان اينکه ۵۲ درصد مددجويان کانون کمتر از ۱۰ روز در کانون بوده و با قرار آزاد می شوند خطاب به قضات و مسئولان قضائی گفت: تلاش کنيم با مصلحت انديشی مناسب اين ۵۲ درصد هم وارد کانون نشوند.

رئيس کانون اصلاح و تربيت تهران اظهار داشت: اگر مسئولان قضائی ساعت ۱۰ شب از اين کانون بازديد کنند می توانند افزايش مددجويان را ببينند که در هر سالن هر شب بيش از ۲۰ نفر کف خواب بوده و تخت ندارند در حالی که در سال گذشته تخت اضافه داشتيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016