پنجشنبه 11 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حماس تحت شرايطی رفراندم را می پذيرد، راديو بين المللی فرانسه

رحمت قاسم بيگلو - "اسماعيل هنيه" رئيس دولت حماس در نوارغزه می گويد، تحت شرايطی سازمان تحت رهبری وی حاضراست انجام يک رفراندم درمورد "صلح با اسرائيل" را بپذيرد.
"يادآوری می کنيم که درمنشورحماس تاامروز نابودی کشور اسرائيل وتشکيل کشورمستقل فلسطين پيش بينی شده است.

به گزارش منابع خبری، برای اولين بار، يک رهبرسازمان بنيادگرای اسلامی حماس درفلسطين امکان صلح و شناسائی اسرائيل را تحت شرايطی می پذيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در منشور حماس سرزمين های منطقه در قبل از سال هزارونهصدو چهل هشت به عنوان کشورفلسطين شناخته می شود. اسماعيل هنيه که روزگذشته درمورد جنگ شش روزه هزارونهصدو شصت وهفت سخن می گفت، ازجمله به امکان صلح اشاره کردو گفت : شرط صلح با اسرائيل تشکيل يک کشورمستقل فلسطينی درسرزمين های قبل از جنگ شش روزه ازجمله نوارکرانه غربی رود اردن به پايتختی بيت المقدس، آزادی کليه زندانيان فلسطينی در اسرائيل و حل مشکل آوارگان فلسطينی خواهد بود. وی گفت تحت اين شرايط، حماس نتايج يک رفراندم درموردصلح با اسرائيل را، حتی اگر خلاف منشورو اصول اساسی حماس باشد، خواهد پذيرفت. اين درحالی است که برخی از رهبران حماس درماه های اخيربا پيشنهاد محمود عباس رئيس حکومت خود مختارفلسطين که خواستارانجام يک رفراندم در سراسر مناطق فلسطينی شده بود، مخالفت کرده بودند، و اين اولين باراست که اين امکان، هرچند تحت شرايطی ازسوی بالاترين مقام حماس مورد تائيد قرارمی گيرد. رهبرحماس درادامه سخنان خود گفت سازمان وی حاضراست با غرب برای دست يابی به حقوق فلسطينيان همکاری نمايد. يادآوری می کنيم که اتحاديه اروپا و آمريکا حماس را يک سازمان تروريستی ارزيابی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016