پنجشنبه 11 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: گروه‌های شکست خورده در ترورهای اخير ايران نقش داشتند، فارس

خبرگزاری فارس: وزير اطلاعات با اشاره به ترورهای اخير دانشمندان ايرانی گفت: يکی از اقدمات جديد سرويس‌های اطلاعاتی غرب استفاده از گروه‌های شکست خورده‌ای است که در مقابل ايران نتوانسته‌اند به جايی برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحی ظهر امروز در سيزدهمين همايش شاخص‌های خط امام (ره) در قم اظهار داشت: يکی از مباحثی که حرف نخست را در نظام و نهضت انقلاب اسلامی می‌زند دشمن شناسی و شناخت دشمن است.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن عنوان داشت: جنگ نرم دشمن جنبه تدافعی دارد، دشمن می‌خواهد در مقابل هجمه سنگينی که امام خمينی(ره) با معماری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ايران بر عليه استکبار در تمام دنيا به وجود آوردند، ايستادگی کند.
وزير اطلاعات ادامه داد: هجمه نرم و سنگين امام خمينی(ره) تمام هستی دشمن و استکبار را زير سوال برد و در معرض تهديد سنگينی قرار داد و به همين خاطر است که در طول ۳۰ سال عمر انقلاب اسلامی، انقلاب ما با افت و خيزهايی همراه بوده است.
وی با اشاره به عملکرد مناسب دولت نهم ابراز داشت: با شکل‌گيری دولت نهم هجمه سنگين امام خمينی(ره) به جای خود بازگشت و بار ديگر دنبال می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* امام خمينی (ره) از غفلت و حماقت دشمن به بهترين وجه استفاده کردند
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی جنگ نرم دشمن را يکی از صحنه‌های نفس‌گير نظام جمهوری اسلامی در مقابل دشمن دانست و گفت: جنگ‌نرم دشمن با هيچ يک از درگيری‌ها قابل مقايسه نيست و امام خمينی (ره) دقيقا از غفلت و حماقت دشمن به بهترين وجه استفاده کردند.
وی تصريح کرد: در دوران حيات امام خمينی (ره) برخورد رسانه‌ها، حرکات و صحبت‌های امام(ره) منعکس می‌شد، اما بعد از رحلت امام خمينی(ره) دشمن هوشيار و متوجه اشتباهات خود شد و ما شاهد تحريم خبری رسانه‌های دشمن درباره سخنان رهبری هستيم.
وزير اطلاعات با اشاره به تجربيات غرب در دوران جنگ سرد و اتحاد جماهير شوروی بيان داشت: در اين دوران غرب به تجربه بزرگی دست پيدا کرد و به موقعيت‌هايی رسيد و طراحی‌های دراز مدتی را شکل داد.
وی با بيان اينکه استکبار به نکاتی در مورد ايران و جگ نرم دست يافته که بايد نسبت به آنها هوشيار باشيم، عنوان داشت: غرب دريافته است که فرهنگ، ‌استقلال‌جويی، اعتماد و خداجويی تا زمانی که در ميان مردم ايران وجود دارد اهدافش در جنگ نرم محقق نخواهد شد و اساس جنگ نرم همين است که می‌خواهد نظام حکومتی و باورها و ارزش‌های موجود در کشور را متحول کند.

* اگر کسی تصور کند که انتخابات سال گذشته دعوای ميان دو فرد بوده سخت در اشتباه است
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی خاطرنشان کرد: برای تحول در باورها و ارزش‌های موجود و نظام معرفتی از ۲۰ سال گذشته چندين موسسه در داخل کشور با طراحی آمريکايی‌ها شکل‌گرفته است، زيرا يکی از تاکتيک‌های دشمن استفاده از فرصت‌ها است.
وی انتخابات سال گذشته را فرصت مناسبی برای غربی‌ها دانست و تصريح کرد: اگر کسی تصور کند که انتخابات سال گذشته دعوای ميان دو فرد بوده است سخت در اشتباه است زيرا انتخابات فرصتی برای استکبار بود تا بتوانند نقش‌های برنامه‌ريزی شده خود را عملی کنند.
وزير اطلاعات با بيان اينکه سران و مديران فتنه با مقوله ولايت فقيه مخالف هستند، گفت: ولايت فقيه است که جلوی بسياری از کارها را می‌گيرد و نظام را کنترل می‌کند لذا به همين خاطر است که دشمن می‌خواهد با مقولاتی همچون سوداگرايی، پوچ‌گرايی و از خود بيگانگی آنها را جايگزين مقولات ما کند.

* تشکيل وهابيت صهيونيست و شيعه ‌صهيونيست اخطاری جدی است
وی خاطرنشان کرد: در ۲۵ سال گذشته تاکنون ۸۰ موسسه، بنياد و انجمن و شرکت متخصص جنگ‌نرم در مورد ايران راه‌اندازی شده که با بودجه‌های دو ميليارد دلاری در سال در حال فعاليت هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی با اشاره به تشکيل گروه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور برای جنگ نرم با ايران اظهار داشت: جريان گروه‌ها در جنگ نرم مانند گروه‌های تبشيری که برخی آن را کوچک می‌شمارند بايد مورد توجه باشند و به فعاليت‌های آن توجه کنيم، زيرا در سفر مقام معظم رهبری به استان قم نيز به اين مسئله اشاره شد و حوزه بايد پاسخگو باشد.
وی بيان داشت: صهيونيست در مسيری حرکت می‌کند که همه اديان را به سوی خود بکشد و همانطور که برای مسيحيت، مسيحيت صهيونيست شکل داد، وهابيت صهيونيست و شيعه ‌صهيونيست را هم راه اندازی کرده و اين اخطاری جدی است که ساده از کنار آن نبايد گذشت و موسسات علمی بايد برنامه‌ريزی کنند و کار محتوايی و فکری انجام دهند.
وزير اطلاعات تصريح کرد: نکته قابل توجهی که در فرقه‌های نوظهور همچون شيطان‌پرستی و فمنيست بايد به آن توجه شود آن است که فرقه‌های نوظهور در بخشی از کار خود از مذهب استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ناکارآمد جلوه دادن اسلام برای راهبری جامعه،‌ جداسازی بدنه اجتماعی و مردمی از حاکميت نظام با هدف ايجاد احساس درماندگی، استفاده از شبکه‌های ماهواره‌‌ای، تبليغ مکاتب انحرافی و جذب مريد در ميان جوانان و نوجوانان، آموزش برخی اقشار مانند دانشگاهی‌ها، فرهنگيان، پزشکان و خبرنگاران توسط سرويس‌های دشمن برای براندازی نظام و... از جمله محورهای فعاليت‌های دشمن عليه ايران در جنگ نرم است.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحی با اشاره به ترورهای اخير در کشور عنوان داشت: در اين ترورها يکی از اقدمات جديدی که سرويس‌های اطلاعاتی موساد و سرويس‌های اطلاعاتی انگليس انجام دادند، استفاده از گروه‌های شکست خورده‌ای بود که در مقابل جمهوری اسلامی ايران نتوانسته‌اند به جايی برسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016