شنبه 20 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکيل جريان جديد "جبهه انقلاب" متشکل از اصولگرايان و اصلاح طلبان، مهر

زنجان - خبرگزاری مهر: قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامی، عدم انسجام بين اصولگرايان را به عنوان يک تهديد ويژه دانست و از تشکيل جريانی جديد تحت عنوان "جبهه انقلاب" متشکل از اصولگرايان و اصلاح طلبان سخن گفت .
به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، پرويز سروری شامگاه پنج شنبه درجمع خبرنگاران،وجود تحول و تغييرات جدی در جبهه اصولگرايی و اصلاح طلبان را يادآور شد و افزود: در جريان اصولگرا متاسفانه گفتمان های جديد ايجاد شده است که وحدت و همگرايی اصولگرايان را تهديد می کند.

وی با بيان اينکه بسياری از اصولگرايان امروز عنوان می کنند که ما اعتقادی به وحدت اصولگرايان نداريم، گفت: برخی اصولگرايان اعلام می کنند اعتقاد و نيازی به وحدت اصولگرايان ندارند ، سبد آراء شان پر و مشخص است و وحدت را در پيروی اصولگرايان از خود می دانند.

سروری وجود تفکر مبتنی بر عدم وحدت اصولگرايان را به عنوان مسئله ای خطرناک که جريان اصولگرايی را تهديد می کند مورد تحليل قرار داد و افزود: بعد از فتنه سال ۸۸ آرايش سياسی در کشور بهم خورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تشکيل جريان جديد "جبهه انقلاب" از اصولگرايان و اصلاح طلبان

عضو فراکسيون اکثريت مجلس هشتم از شکل گيری جبهه و جريان جديد تحت عنوان "جبهه انقلاب" بعد از فتنه ۸۸ خبر داد و خاطر نشان کرد: بعد از فتنه ۸۸ کسانی از اصولگرايان ريزش پيدا کردند و کسانی از اصلاح طلبان رويش کردند و اين افراد در صحنه فتنه ۸۸ همديگر را پيدا کردند، همديگر را درک کردند و در کنار هم قرار گرفتند.

سروری سکوت و عدم موضع گيری برخی چهره های اصولگرا در فتنه ۸۸ را مورد انتقاد شديد قرار داد و افزود: سئوال ما از آقايان اصولگرا اين است شما درصحنه فتنه ۸۸ کجای مسئله قرار داشتيد و زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب سخنرانی فرمودند و مواضع و خطوط را روشن فرمودند در چه موضعی قرار گرفتيد و در غربال انقلابی که صورت گرفت کجا قرار داشتيد.

وی با بيان اينکه رويش ها و ريزش های سياسی صحنه فتنه ۸۸ ، صحنه سياسی کشور را به شدت متحول کرده است افزود: ما امروز با ساختار جديد سياسی مواجه هستيم و بايد اين رويش را درک و بر اين اساس حرکت کنيم.

آفت های اصولگرايی زياد شده است

سروری تاکيد کرد: برای حفظ نظام ولايی بايد آفت های موجود در طيف اصولگرايی را شناخته و برای رفع آنها تلاش کنيم که متاسفانه اين روزها اين آفت ها زياد شده است.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب، بسط گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه اجتماعی را يک وظيفه مهم در مقاطع مختلف به ويژه در مقطع کنونی دانست و تصريح کرد: برای حفظ گفتمان انقلاب اسلامی وجود تشکلی که بتواند موجب انسجام بين نيروهای انقلاب، بصيرت زايی و بدعت زدايی باشد به عنوان يک اصل مهم مطرح است.

سروری با تاکيد بر اينکه امروز دشمن و جبهه دشمن پيچيده شده و دشمن با همه توان و ظرفيت وارد صحنه شده است، خاطر نشان کرد: برای مقابله با توطئه های دشمن نياز به برخورد هوشيارانه با مسائل و شناخت ظرفيت ها و تهديدها داريم.

رئيس کميته امنيت داخلی مجلس با اشاره به تعبير مقام معظم رهبری ، از فتنه سال ۸۸ به عنوان رزمايش بزرگ سياسی ياد کرد و گفت: بحث فتنه تنها مختص به مقطع خاص نبوده بلکه همچنان ادامه دارد وبايد همواره آگاه بود و درمقابله با آن هوشيارانه و با برنامه ريزی عمل کرد.

سروری برنامه ريزی بلندمدت غرب و آمريکا در خصوص ايجاد فتنه در ايران را مورد تحليل قرار داد و افزود: همه اين ترفندها و برنامه ريزی ها برای بالا بردن فشار به ملت ايران است.

وی با تاکيد بر اينکه امروز عوامل فتنه، و تمامی عوامل درونگرا و برون گرا دست در دست هم دادند که نقطه حداکثر فشار را عليه جمهوری اسلامی ايران وارد کنند، ادامه داد: بايد همه آحاد جامعه در اين زمينه آگاهانه برخورد کنند.

مهدی هاشمی هزينه خود را زياد نکند

سروی يا بيان اينکه قراربازداشت در مورد مهدی هاشمی صادر شده است متذکر شد: مداراک و مستندات در مورد مهدی هاشمی روشن است و وی نبايد با تعلل در آمدن به کشور و حضور در دادگاه هزينه خود را زياد کند.

وی با بيان اينکه مهدی هاشمی اگر مشکلی بنا به اعتقاد خود ندارد بيايد و ثابت کند، افزود: وی بايد همانند مردم در دادگاه حاضر شود و آخرش هم اين کار انجام می گيرد.

رئيس کميته امنيت داخلی کمسيون امنيت ملی مجلس با بيان اينکه مهدی هاشمی هزينه های خودش را بالا می برد، افزود: بنا به اطلاعاتی که می رسد مهدی هاشمی ماهی سه هزار دلار از دانشگاه آزاد حقوق می گيرد،برای چی حقوق می گيرد، هيئت امنای دانشگاه ازاد چه کار می کنند.

سروری با تاکيد بر اينکه عدالت بايد از بالا شروع شود، تاکيد کرد: آقايانی که مدعی عدالت هستند بايد در برابر قانون و عدالت تمکين کنند.

روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور کند است

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص روند رسيدگی به مفاسد اقتصادی گفت: روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور کند است.

سروری با استقبال از فعاليت های صروت گرفته در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: در گذشته به اين امر توجهی نشده بود ولی در حال حاضر توجه خوبی در مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته است ولی بازهم ناکافی است.

به گفته سروری زمانی که يک نفر وام ۱۵۴ ميليارد تومانی را بدون ارائه تضمين های محکم از يک بانک می گيرد، اين بيان کننده وجود فساد اقتصادی در کشور است.

عضو کميته امنيت داخلی کميسيون امنيت ملی مجلس گفت: با تلاش های صورت گرفته اميدواريم برخورد با مفاسد اقتصادی سرعت بگيرد تا مفسدان اقتصادی حاشيه امن نداشته باشند.

سروری در ادامه با اشاره به پرونده سکينه آشتيانی، موضع گيری سران کشورهای غربی را در اين خصوص تقبيح کرد و با تاکيد بر اينکه مجازات آشتيانی تنها بر اساس مجازات اسلامی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر اوليای دم تا حدودی از موضع خود در قبال اعدام خانم آشتيانی عقب نشينی کردند.

هزينه ۷۰ ميليون دلاری آمريکا برای رواج شيطان پرستی در ايران

وی به تلاش‌های آمريکا برای رواج شيطان پرستی در ايران اشاره کرد و گفت: آمريکا در اين زمينه ۷۰ ميليون دلار هزينه می‌ کند، تا بتواند به اهداف خود برسد.

نماينده مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر هوشياری و آگاهی جوانان در مقابل توطئه‌های دشمنان تصريح کرد: نبايد اجازه دهيم دشمنان به اهداف شوم خود برسند.

موضع گيريهای مشايی تناسبی با آقای احمدی نژاد ندارد

سروری با ابراز سردرگمی نسبت به موضع گيريهای اسفنديار رحيم مشايی رئيس دفتر رئيس جمهور تاکيد کرد: موضع گيری مشايی هيچ تناسبی با آقای حمدی نژاد ندارد.

وی آوردن ظرفيتهای جهان اسلام درانقلاب اسلامی را ازمهمترين توفيقات نظام اسلامی عنوان کرد و فزود: وی در تاجيکستان رفته وگفته من ثابت می کنم پيغمبر ايرانی است، بحث اسرائيل و مورد اسرائيل و مکتب ايرانی ساير موارد .

سروری تاکيد کرد: ما معتقديم جريان مشايی مغاير آن چيزی است که ما از آقای احمدی نژاد سراغ داريم.

وی ادامه داد : مشايی برای رياست جمهوری تمايل دارد، ولی بعيد می دانم در اين زمينه موفق باشد حتی الامکان آقای جنتی و ديگران گفته اند که ما تحت هيچ شرايط وی را تائيد صلاحيت نمی کنيم.

نماينده مردم تهران در بخش ديگری از سخنانش گفت : در فتنه پس از انتخابات متاسفانه برخی چهرها همانند آيت الله رفسنجانی و حجت الاسلام سيد حسن خمينی موضع گيری خاصی نکردند و آقای رفسنجانی علی رغم دفاع مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه بيانيه ای صادر نکردد.

امنيت کشور مطلوب است

رئيس کميته امنيت داخلی مجلس در ادامه وضعيت امنيتی کشور را علی رغم تهديدات گسترده از سوی کشورهای غربی و شرايط حاکم بر کشورهای همسايه مطلوب دانست و افزود: ايران در نقطه ای واقع شده است که تمام مرزش در آتش ناامنی ايجاد شده در کشورهای همسايه می سوزد.

وی با بيان اينکه بنا به اعتراف کشورهای جهان و طبق تعاريف استاندار جهانی ايران علی رغم توطئه های امريکا و بسياری از توطئه های خارجی و فتنه داخلی و همچنين هجمه رسانه ای از امن ترين کشورها درمنطقه و جهان است، گفت: ايران علی رغم همه اينها کشوری امن و با ثبات است.

احتمال بازگشت کارگزاران در دولت بعدی

سروری با تاکيد بر اينکه دولت اصلاحات بيشترين استفاده را از کارگزان در ترکيب دولت خود کرد، افزود: کارگزاران کسانی هستند که اعتقادی به کار سياسی ندارند وتنها به قدرت می انديشند و ورود آنها درقالب و لباس جديد دردولت بعدی دور از انتظار و غير قابل تصور نيست و اين امر امکان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016