شنبه 27 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان مشترک شيرين عبادی، رئيس کانون مدافعان حقوق بشر و دبير اول سازمان گزارشگران بدون مرز برای آزادی نسرين ستوده

صد روز از بازداشت نسرين ستوده وکيل و مدافع آزادی بيان می‌گذرد. وی برای سومين بار دست به اعتصاب غذا زده است. شيرين عبادی، برنده ايرانی جايزه صلح نوبل و رئيس کانون مدافعان حقوق بشر، ژان فرانسوا ژوليارد ديبر اول سازمان گزارش‌گران بدون مرز و فرانسوا کانتيه رئيس سازمان وکلای بدون مرز فراخوانی برای آزادی اين وکيل مدافع زندانيان عقيدتی امضا کرده‌اند.
گزارش‌گران بدون مرز نگرانی خود را از تهاجم جمهوری اسلامی ايران به وکلا در شرايطی که زندانيان عقيدتی بيش از هر زمان ديگر به آنها نياز دارند، اعلام می‌کند. در ايران محاکمات روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران افزايش يافته است و شرايط زندان‌ها برای بازداشت‌شدگان بدتر شده است. بسياری از حرفه‌کاران رسانه‌ها همچون وکيل‌شان نسرين ستوده دست به اعتصاب غذا زده‌اند و در وضعيت بحرانی بسر می‌برند. از جمله محمد نوری زاد روزنامه‌نگار و مستند‌ساز که در تاريخ ٢٥ آذر ماه در بيمارستان بستری شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دفاع از نبرد نسرين ستوده با مرگ

نسرين ستوده در نگاه جمهوری اسلامی ايران سه جرم دارد، زنی‌ست که بر باورهای خود استوار مانده است، وکيل مدافع حقوق بشر است و شجاعت انتقاد از حکومت اسلامی را دارد.

نسرين ستوده، همواره شجاعانه و بی قيد و شرط، دفاع از روشنفکران، روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق زن و اقليت های ملی و مذهبی را پذيرفته است. او در پی سرکوب اعتراضات به انتخابات ٢٢ خرداد ١٣٨٨ وکيل مدافع همه‌ی مخالفان زندانی شد، که قدرت حاکم صدای اعتراض آنها را تحمل نکرد. در تعرض نظام به همکارش شيرين عبادی، برنده ايرانی جايزه‌ی صلح نوبل، آگاه از خطری که تهديدش می کرد، هميار کانون مدافعان حقوق بشر شد و به دفاع از آنان برخاست.

نسرين ستوده از ١٤ شهريور ماه ١٣٨٩ در انفرادی‌های زندان هولناک اوين بسر می‌برد و اغلب محروم از حق ملاقات با خانواده‌ی خود است. تحت شديدترين فشارها، در اعتراض به توهين و تحقيرهای بازجويان، دست به اعتصاب غذا زده است.

مبارزه‌ی او مبارزه‌ی ماست. بايد جامعه جهانی و همه‌ی شهروندان را برای نجات او‌ به تلاش واداشت. جمهوری اسلامی ايران می‌خواهد صدايی را خاموش کند که از پژواک آن می‌هراسد. حال که زورآزمايی با مرگ را بر ما تحميل کرده است. آزادی بايد پيروز شود. هيچ سرکوب و هيچ زندانی نمی تواند جامعه‌ی شهروندی جوان ايران را که نسرين ستوده يکی از سخنگويان آن است، از حرکت به سوی اينده باز دارد. ما نيز با او همصدايم. نسرين ستوده را زنده و آزاد ميخواهيم.

شيرين عبادی: برنده ايرانی جايزه صلح نوبل و رئيس کانون مدافعان حقوق بشر
ژان فرانسوا ژوليارد: ديبر اول سازمان گزارشگران بدون مرز
فرانسوا کانتيه : رئيس سازمان وکلای بدون مرز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016