دوشنبه 29 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گيدو وستروله: ايران پيش از کريسمس دو خبرنگار آلمانی را آزاد کند، ايلنا

وزير خارجه آلمان در مصاحبه با نشريه «بيلد آم زونتاگ» که دو تن از کارکنانش از ماه اکتبر در ايران در بازداشت هستند، از مقام‌های تهران درخواست کرد تا در ايام کريسمس امکان ديدار اين دو تن با خانواده‌هايشان را فراهم کنند.

ايلنا: وزير خارجه آلمان و هفت تن از رهبران مسيحی اين کشور از مقام‌های ايران خواستند تا در آستانه ايام کريسمس، دو خبرنگار آلمانی زندانی در ايران با خانواده‌های خود ديدار کرده و آزاد شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «گيدو وستروله»، وزير خارجه آلمان در مصاحبه با نشريه «بيلد آم زونتاگ» که دو تن از کارکنانش از ماه اکتبر در ايران در بازداشت به سر می‌برند، از مقام‌های تهران درخواست کرد تا در ايام کريسمس امکان ديدار اين دو تن با خانواده‌هايشان را فراهم کنند.
وی با اشاره به اين که «به شدت» برای آزادی اين دو تن تلاش می‌کند، گفت: «از دولت ايران می‌خواهم در ايام جشن کريسمس که در جهان اسلام نيز مورد احترام است، دست به اين حرکت انسانی بزنند.»
علاوه بر اين، هفت رهبر مسيحی آلمان نيز در مصاحبه با اين روزنامه خواستار آن شده‌اند تا پيش از شب کريسمس، اين دو تن به آلمان بازگردانده‌ شوند.
«روبرت زوليچ»، اسقف اعظم کليسای کاتوليک رم در آلمان، در مصاحبه با اين روزنامه خواستار «آزادی فوری» اين دو خبرنگار آلمانی شد.
بنا بر اين گزارش، خبرگزاری‌های ايران در تاريخ ۱۱ ماه اکتبر از بازداشت دو تبعه خارجی در تبريز که به گفته «غلامحسين محسنی اژه‌ای»، وزير اطلاعات ايران در حال مصاحبه با پسر «سکينه محمدی آشتيانی»، زن محکوم به اعدام بودند، خبر دادند.
مقامام‌های ايران اعلام کرده‌اند که اين دو تن با رواديد توريستی وارد کشور شده و اقدام به کار خبرنگاری بدون اخذ مجوز کرده بودند.
همچنين رئيس کل دادگستری آذربايجان شرقی نيز اتهام اين دو تن را «جاسوسی» اعلام کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016