دوشنبه 29 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نسرين ستوده طی تماس تلفنی خبر از شکستن اعتصاب غذايش را داد، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: امروز ۲۹ آذرماه ۱۳۸۹، نسرين ستوده طی تماس تلفنی با خانواده خود، خبر شکستن موقت اعتصاب غذايش را داد. به گفته رضا خندان، همسر اين وکيل در بند، نسرين ستوده از زندان اوين تماس گرفت و ضمن تاييد خبر وخامت حالش در روز چهارشنبه و انتقال اش به بهداری زندان گفت که موقتا به خاطر مسئوليت های مادرانه در قبال دو فرزند خردسال اش، اعتصاب غذای خود را شکسته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا خندان در مورد شرايط روحی همسرش گفت: «با توجه به صدای نسرين به نظرم رسيد که وضعيت جسمی بهتری نسبت به آخرين تماس اش که در اعتصاب غذا بود داشت و وضعيت روحی اش هم که مثل هميشه خوب بود» او سپس افزود: «نسرين به خاطر آن که هنگام تماش تلفنی، فرزندان مان (نيما و مهرآوه) هم در حال گوش دادن به مکالمه مادرشان هستند نمی تواند زياد در مورد وخامت وضعيت جسمی اش صحبت کند.» و سپس او اظهار اميدواری کرد که طی روزهای آتی بتواند طی ملاقات حضوری از وضعيت نسرين، بهتر باخبر شود.

نسرين ستوده، وکيل دادگستری و فعال جنبش زنان است که در روز ۱۳ شهريور ماه بازداشت و از آن زمان در بند ۲۰۹ زندان اوين بسر می برد. در ضمن دادگاه وی نيز روز ۲۴ آبان ماه، در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب، به رياست قاضی پيرعباسی و با تفهيم اتهامات «اقدام عليه امنيت ملی»، «تبليغ عليه نظام» و «عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر» برگزار شده است و هم اکنون نسرين ستوده منتظر حکم دادگاه است. اين درحالی است که اخيرا به وی تفهيم اتهام جديدی در مورد عدم حجاب رسمی تفهيم شده است و قرار است در دی ماه دادگاه وی برگزار شود.

نسرين ستوده طی بازداشت خود ۳ بار دست به اعتصاب غذا زده است که يک بار آن اعتصاب غذای خشک بودکه به مدت ۹ روز ادامه داشت. وی مجددا از روز ۱۵ آذرماه در اعتصاب غذا بود که امروز طی تماس تلفنی با همسرش اطلاع داد که اعتصاب غذای خود را شکسته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016