یکشنبه 28 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحصن در برابر سفارت ايران در ايرلند برای آزادی نسرين ستوده، ۲۰ دسامبر

در پی فراخوان شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و شش تن از فعالان جنبش زنان، برای «آزادی نسرين ستوده»، جمعی از ايرانيان مقيم ايرلند روز دوشنبه ۲۰ دسامبر از ساعت ۱۰ صبح برای حمايت از اين حرکت،در برابر سفارت جمهوری اسلامی ايران در ايرلند تحصن می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شيرين عبادی و شش تن از فعالان جنبش زنان با صدور بيانيه ای اعلام کرده اند که در اعتراض به بازداشت نسرين ستوده و شرايط وی از روز دوشنبه ۲۰ دسامبر در برابر دفتر اروپايی سازمان ملل در ژنو تحصن خواهند کرد. تحصن اين هفت فعال جنبش زنان به صورت نامحدود است و تا زمان آزادی نسرين ستوده ادامه خواهد داشت.

در فراخوان صادر شده از سوی اين فعالين از کليه آزادانديشان جهان، فعالان حقوق زن و از اعضای خانواده جهانی حقوق بشر درخواست شده است در همبستگی با اين حرکت خواهران‌شان برای آزادی هرچه سريع‌تر نسرين ستوده به آنها ملحق شده و به هر شيوه ممکن، از پيوستن به تحصن گرفته تا ارسال ای‌ميل و نامه اعتراضی به دولت ايران، يا تجمع در مقابل سفارتخانه‌های ايران در کشورهای مختلف برای آزادی نسرين ستوده تلاش کنند.شيرين عبادی، خديجه مقدم، منصوره شجاعی، پروين اردلان، شادی صدر، آسيه امينی و محبوبه عباس‌قلی‌زاده امضا کنندگان اين فراخوان هستند.

در کشورهای ديگر نيز ايرانيان مقيم اروپا و امريکا در تدارک برگزاری تحصن‌هايی در برابر سفارت ايران در حمايت از حرکت فعالان جنبش زنان برای آزادی نسرين ستوده هستند.
نسرين ستوده از ۱۳ شهريور ٨٩ تاکنون در سلول انفرادی به سر می‌برد و به درخواست‌های مکرر او و وکلايش برای آزادی به قيد وثيقه توجهی نشده است، وی که پيش از اين نيز به مدت ۲۸ روز در اعتصاب غذا بود، از تاريخ ۱۳ آذر برای بار دوم و در اعتراض به عدم رعايت قوانين دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
بر اساس خبری که روز پنج شنبه منتشر شد نسرين ستوده، بر اثر ادامه اعتصاب غذای خشک و به دليل وخامت حالش به بهداری زندان متنقل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016