جمعه 3 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برای اولین بار اوراق قرضه ارزی در داخل کشور عرضه می‌شود، ايلنا

هر چند رقم دقیقی در این مورد نمی‌توان ارائه داد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در حدود ۲ میلیارد دلار ذخیره ارزی در اختیار مردم است و می‌توان از این پتانسیل برای توسعه پارس جنوبی که می‌دانی مشترک با قطر است، استفاده کرد.


ایلنا: برای اولین بار اوراق قرضه ارزی در داخل کشور عرضه می‌شود.
مجری انتشار اوراق مشارکت در شرکت نفت و گاز پارس ضمن اعلام مطلب فوق در گفتگو با خبرگزاری ایلنا افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر است برای اولین بار اوراق قرضه ارزی برای توسعه پارس جنوبی همزمان بازارهای بین‌المللی در داخل کشور نیز عرضه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد حسین موسوی‌زاده گفت: به این ترتیب برای اولین بار مردم این فرصت را می‌یابند تا از یک ابزار جدید مالی استفاده کنند.
او در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کنید بازار‌های داخلی قدرت جذب چه میزان از اوراق قرضه منتشره را داشته باشند، گفت: از آنجا که این اتفاق برای اولین بار صورت می‌گیرد نمی‌توان رقم دقیقی را ارائه داد.
او گفت: اما به هر حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که در داخل کشور، مردم بخشی از دارایی‌هایشان را به صورت ذخایر ارزی نگهداری می‌کنند و با این اقدام امکان دریافت سود برایشان فراهم می‌شود. اتفاقا سود مناسبی نیز برای این اوراق پیش بینی خواهد شد.
مشاور شرکت نفت و گاز پارس ایران در جواب این پرسش که رقم سود تعیین شده آیا همان ۸ درصد سودی متعلق به اوراق در خارج از کشور است یا تفاوت‌هایی را تجربه خواهد کرد، گفت: هنوز رقم دقیق سود معلوم نیست اما مطمئن باشید سود مناسبی خواهد بود.
او گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این اوراق در مناطق آزاد نیز عرضه می‌شود و هموطنان چه در داخل کشور و چه در خارج می‌توانند در توسعه پارس جنوبی مشارکت نمایند.
او درباره برآوردهای صورت گرفته درباره میزان ذخایر ارزی در دست مردم گفت: هر چند رقم دقیقی در این مورد نمی‌توان ارائه داد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در حدود ۲ میلیارد دلار ذخیره ارزی در اختیار مردم است و می‌توان از این پتانسیل برای توسعه پارس جنوبی که می‌دانی مشترک با قطر است، استفاده کرد.
او درباره قطعات این اوراق گفت: این اوراق در قطعات هزار، ‌پنج هزار، ۱۰ هزار، ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار یورویی عرضه خواهد شد.
وی درباره بانک‌های عاملی که قرار است این اوراق را عرضه کنند نیز گفت: بانک‌های سپه، تجارت و صادرات بانک‌های عامل عرضه این اوراق هستند و قرارداد‌ها منعقد شده و منتظر مجوز نهایی برای عرضه اوراق هستیم.
او گفت: در بودجه سال گذشته مجوز انتشار یک و نیم میلیارد دلار اوراق قرضه صادر شد و تا کنون یک میلیارد دلار از این رقم عرضه شده و ۵۰۰ میلیون دلار از این مجوز همچنان باقی است.
او گفت: در سال جاری نیز مجوز عرضه ۵ میلیارد یورو اوراق قرضه ارزی صادر شده است و به نظر می‌رسد دی ماه عرضه اوراق آغاز شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016