دوشنبه 6 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبيرکل موتلفه: جنبش سبز از دختران خوش‌اندام برای تبليغات استفاده کرد، دستگيری و برخورد با سران فتنه به موقع صورت خواهد گرفت، ايلنا

پس از اينکه موسوی قبول کرد تا تعدادی ازصندوق‌ها باشماری شود شياطين مجاهدين و مشارکت پس از ملاقات ما،نزد او رفته و سوال کردند آيا به اين کار رضايت داديد؟


ايلنا: دبيرکل حزب موتلفه اسلامی گفت : اشتباه استراتژيک يک اصول‌گرا موثرتر از اقدام دشمن است.
به گزارش خبرنگار ايلنا ،محمد نبی حبيبی شب گذشته در مراسمی که به مناسبت سالگرد راهپيمايی ۹ دی در دفتر حزب موتلفه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حوادث سال گذشته، تحليل اصلاح‌طلبان را از انتخابات اشتباه دانست و گفت: دلايل ديگری در همان روزها وجود داشت که نشان می‌داد انتخابات رياست‌جمهوری دهم يک انتخابات معمولی نخواهد بود و قرار است به اصل نظام ضربه زده شود.
وی با بيان اينکه تصور ما اين است که دشمن با روحيه براندازانه و به بهانه انتخابات به ميدان آمده است ، ادامه داد: بحث در انتخابات بسيار فراتر از رقابت رقبا بود و اصل بر اين بود که نظام لطمه ببيند و شواهد فراوانی در اين زمينه داريم.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تبليغات مير حسين موسوی و مهدی کروبی اظهارکرد : اين تبليغات شباهت‌های فراوانی با تبليغات‌های هيجان‌انگيز در کشورهايی که انقلاب مخملی در آنها رخ داده است، دارد.
وی، ايجادجو هيجانی با علامت‌های سبز و به ميدان آمدن همراه با تقدس را ،نمونه انقلابهای مخملی عنوان کرد و گفت: زمانی که يک سکولار به ميدان می‌آيد و می‌گويد خدا را قبول ندارم تکليف روشن است، اما وقتی که فردی با شال سبز و شعارهای انقلاب و پايبندی به ولايت فقيه و حضرت امام به ميدان می‌آيد، ممکن است خيلی‌ها را به اشتباه بياندازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حبيبی با اشاره به يکی از سخنرانی‌های خود که به دعوت دانشگاه نجف‌آباد اصفهان در روزهای پيش از انتخابات برگزار شد گفت: يک هفته قبل از حضور من در اين دانشگاه که مصادف بود با تبليغات انتخاباتی کانديداها، مهدی کروبی نيز به اين دانشگاه آمده بود اما طرفداران موسوی بلايی بر سر وی آورده بودند و بقدری به او توهين کرده بودند که وی عصبانی شده و گفته بود؛ بنده بيست سال است که در ميدان هستم آقای موسوی در اين بيست سال کجا بود؟ و بدين ترتيب برنامه‌ريزی شده بود تا تمام بلاهايی که بر سر کروبی آوردند به سر من هم بياورند و در سخنرانی من نيز اختلال ايجاد کنند.
وی ادامه داد: يکی از برنامه‌های آنها اين بود که وسط سخنرانی من ، عکس‌های موسوی را بالا و پائين می‌بردند و از ته دل به دولت فحش داده و به نفع موسوی شعار می‌دادند. البته اين افراد حدود هفتاد الی هشتاد نفر در ميان يک جمعيت ۱۲۰۰ نفری بودند اماجو را به دست می‌گرفتند.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: من از اين حرکت آنها ذره‌ای عصبانی نشده و به هنگام شعارهايشان به صندلی تکيه می‌دادم و پس از اينکه خسته می‌شدند سخنرانی خود را آغاز می‌کردم، البته نه با شعار بلکه با عدد و ارقام و واقعيت‌ها؛ اما اين جمعيت واقعا می‌خواستند سقف سالن را پائين بياورند، حال بايد پرسيد اين نوع تبليغات، تبليغات سالم وانتخاباتی است يا ناسالم و غيرانتخاباتی؟

تبيلغ برای ميرحسين با عشوه زنانه

وی با بيان اينکه اين موضوع در سراسر کشور وجود داشت، به تبليغات طرفداران موسوی در تهران اشاره کرد و گفت: دختران و پسران جوان با لباس و شال سبز در خيابان‌های شمال تهران حضور يافته و برای کانديدای خود تبليغ می‌کردند. البته از ميان دختران، آن خوش‌اندام‌ها را انتخاب می‌کردند که به‌عنوان نمونه ،دختری بر سر چهارراهی سر خود را به داخل ماشين آورده و با آن عشوه زنانه می‌گفت” يک يا حسين تا مير حسين”.

هرکه شم سياسی داشت،بوی توطئه را استشمام می کرد

حبيبی گفت: وسط کشيدن عده‌ای، ايجاد درگيری، تيراندازی و کشته شدن افرادی، توطئه بود که اگر کسی شم سياسی داشت حتما استشمام می‌کرد که تنها بحث انتخابات نيست.
وی با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته پيش از انتخابات گفت: در محدوده خدماتی شهر تهران آمارها نشان می‌داد که رای ميرحسين موسوی بيشتر از احمدی نژاد است، نظرسنجی که ما ۴ روز قبل از انتخابات گرفتيم نيز همين را نشان می‌داد و درست هم بود، اما متاسفانه طرفداران و مشاوران موسوی اين موضوع را به کل کشور تعميم دادند و شخص آقای موسوی نيز آمادگی ‌پذيرش اين موضوع را داشت.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد : در حالی که برای ما محرز بود که در استان‌های ديگر اينطور نيست و نظرسنجی هم در اين خصوص داشتيم.

خيانتکاران به موسوی گفتند که وی برنده است

وی ادامه داد: ديديم که خانم هاشمی رفسنجانی نيز روز انتخابات به هنگام رای دادن گفت که اگر مهندس پيروز نشود تقلب صورت گرفته. در مجموع خيانتکارها به مهندس موسوی رساندند که شما برنده هستيد و اين بنده خدا نيز همان شب، پيش از اتمام رای گيری در مصاحبه‌ای به طور قطع گفت که بنده پيروز انتخابات هستم. اين کار، يک عمل ناپخته سياسی بود، زيرا در تهران حتی تا ۲ بعد ازنيمه شب نيز در برخی مناطق مردم هنوز رای می‌دادند.

دستگيری گروه ۱۰۰نفره مجهز به سلاح و بی‌سيم

حبيبی با اشاره به حوادث پس ازانتخابات نيز گفت: وزارت اطلاعات در حد فاصل ميدان انقلاب تا ميدان آزادی يک گروه ۱۰۰ نفره را دستگير کرد که مجهز به سلاح‌ها و بيسم‌هايی بودند که ما مدل آن را در ايران نداشتيم و در برابر آن عاجز بوديم، اين گروه قصد داشتند وارد جمعيت شده و به کشتن مردم صرفنظر از اينکه از چه طيفی هستند بپردازد.
وی تصريح کرد: البته وزارت اطلاعات پيشتر از اين موضوع خبر داشت و همه را يکجا دستگير کرد و من تعجب می‌کنم چرا اين خبر را منتشر نکردند زيرا ماموريت آنها اين بود که بيايند در راهپيمايی‌ها و هر که هست را بکشند.اگر هر يک ازاين گروه ۱۰ نفر را می‌کشتند چه فاجعه‌ای را به بار می‌آوردند و کشورهای غربی چه می‌گفتند؟ اين درحالی است که يک نفر را خود آنها کشتند و چه جنجالی به پا کردند، آيا می‌شد با رخ دادن اين اتفاق آن را جمع و جور کرد؟ قطعا نظام با چالش روبه‌رو می‌شد.
حبيبی اضافه کرد: در مجموع تعدادی از بسيجيان شهيد شدند و تعدادی از آنها نيز کشته شدند و برای دشمنان ما در آمريکا، انگليس و فرانسه مسلم شده بود که با اين تمهيدات نظام سقوط خواهد کرد.
وی با بيان اينکه تمام اين فعاليت‌های صورت گرفته عليه نظام با هدف براندازی است اظهار داشت: ده‌ها شاهد برای اين ادعا و نظر خودداريم.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی تاکيد کرد: اما مردم صبورانه به وقايع نگاه می‌کردند، سکوت و خيانت خواص، حوادث و همه تبليغات دشمن را می‌ديدند و منتظر بودند در فرصتی پاسخ دندان شکن بدهند.

هوشياری مردم از خواص بالاتر است

حبيبی با اشاره به اظهارات ائمه جمعه يکی از استان‌های کشور مبنی بر اينکه “مردم تهران زحمت نکشند ما از همين جا تعدادی را می‌آوريم که جواب اينها را در تهران بدهند” اضافه کرد: هوشياری و بصيرت مردم تهران در حماسه ۹ دی واقعا از برخی خواص بالاتر بود.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی، مديريت و تدبير مقام معظم رهبری را نيز عامل مهم ديگر در کنار حضور مردم برای خنثی کردن فتنه عنوان کرد و گفت: کسانی که ادعای تقلب داشتند و هم اکنون نيز اين ادعا را مطرح می‌کنند شريک دشمن هستند، به‌عنوان مثال عنصری همچون تاج زاده در محفلی خصوصی می‌گويد تقلب ۱۰ ميليونی امکان ندارد اما باز عده‌ای اين حرف را تکرار می‌کند.
وی با اشاره به ديدار تعدادی از اعضای حزب موتلفه از جمله حبيب الله عسگر اولادی با مير حسين موسوی برای‌پذيرش بازشماری آرا اظهار داشت: پس از اينکه مهندس موسوی قبول کرد تا تعدادی ازصندوق‌ها باشماری شود شياطين مجاهدين و مشارکت پس از ملاقات ما ، نزد او رفته و گفته بودند آيا به اين کار رضايت داديد؟ بدين ترتيب وی را منصرف کرده بودند، زيرا خودشان می‌دانستند رضايت يعنی رو شدن دست‌شان.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی گفت: ۹ دی و حضور مردم توطئه‌ای را خنثی کرد که در بسياری از کشورها نظير چنين توطئه‌ای را نظام را ساقط کرده است.
وی اظهارکرد: البته من معتقد نيستم که فتنه ريشه‌کن و تمام شده است، زيرا تا زمانی که انقلاب هست اين شعارها و فتنه‌ها وجود خواهد داشت.
حبيبی با تاکيد بر اينکه روحيه ۹دی بايد زنده نگه داشته شود، رصد کردن سخنان، شعارها و توطئه دشمنان را از ديگر وظايف نيروهای انقلاب بر شمرد و گفت: اين طور نباشد که هر اتفاقی را به گردن دشمن بياندازيم، زيرا برخی اوقات ما نيز اشتباه می‌کنيم و همين موجب می‌شود که مردم به اشتباه بيفتد، اين که کسی خيال کند ۱۴ ميليون نفر مخالف انقلاب به موسوی رای داده‌اند اشتباه است.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی تاکيد کرد: بايد به بررسی و آسيب شناسی ريشه‌های حوادث بپردازيم زيرا ممکن است برخی از عوامل وقوع اين حوادث به خود ما باز گردد و تنها نبايد گفت که حرف و عمل ما هيچ عيبی نداشته و همه تقصير استکبار است.
وی ادامه داد: وقتی يک اصولگرا يک اشتباه استراتژيک مرتکب شود اثر آن می‌تواند از اقدامات و مقصود دشمن نيز بسيار بيشتر باشد.

زمان و نحوه برخورد با سران فتنه را به بزرگان نظام بسپاريم

در ادامه اين جلسه سوالی مبنی بر دستگيری و برخورد با افرادی که سران فتنه ناميده می‌شوند مطرح شد که محمد نبی حبيبی پاسخ داد: انقلاب در دوره بنی صدر تجربه موفقی دارد و بدين ترتيب اگر نظام در اوايل فتنه دست به اين اقدام می‌زد يک قهرمان‌سازی بيخودی ايجاد شده و عده‌ای واقعا قربت‌الی‌الله به مقابله و جنگ با نظام بر می‌خواستند.
دبير کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه پاسخ به اين سوال اظهار داشت: بنابراين اين اقدام (دستگيری و برخورد با سران فتنه) به موقع صورت خواهد گرفت، تشخيص زمان آن ممکن است در افراد متفاوت باشد، اما نظام در مورد برخورد با اين‌ها هيچ ترديدی ندارد و اينکه چه زمانی و چگونه بايد برخورد شود را بايد به بزرگان نظام سپرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016