دوشنبه 6 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت‌های گسترده فعالين کرد در سنندج، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
شب گذشته، علاوه بر اعضای خانواده حبيب‌الله لطيفی چندين تن از فعالان سياسی و مدنی شهر سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

اين بازداشت‌ها پس از توقف حکم اعدام حبيب‌الله لطيفی دانشجوی کرد که با مخالفت بسياری روبرو شده بود، صورت گرفته است. شب گذشته اعضای خانواده حبيب‌الله لطيفی نيز بازداشت شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نعمت احمدی يکی از وکلای حبيب‌الله لطيفی به رهانا، سامانه خبری «خانه حقوق بشر ايران» گفته است که فکر نمی‌کند مشکل خاصی باشد و اعضای خانواده حبيبی به زودی آزاد می‌شوند.

همچنين احمدی علت دستگيری اعضای خانواده حبيبی را احتمالا تجمع و تحصن آن‌ها در مقابل زندان مرکزی سنندج به همراه مردم عنوان کرد.

اين وکيل دادگستری همچنين در مورد امکان اجرای حکم اعدام اين دانشجوی کرد پس از بازداشت اعضای خانواده به رهانا گفت:«با توجه به اين‌که توقف اجرای اين حکم به خواستی جمعی است و از طرف مسئولين قضايی متوقف شده ، امکان اين‌که اين حکم بی محابا اجرا شود وجود ندارد.»

شب گذشته نيروهای امنيتی با يورش به منزل حبيب‌الله لطيفی دانشجوی کرد محکوم به اعدام اعضای خانواده وی را بازداشت کرده و آن‌ها به مکان نامعلومی منتقل کردند. عباس لطيفی پدر حبيب لطيفی، دو تن از برادران به نام‌های اقبال و ايرج لطيفی، سه تن از خواهران به نام‌های الهه، شهين و بهار لطيفی ، همسر برادر حبيب به نام ژياتن متی‌پور شب گذشته بازداشت شده بودند.

سوگند حبيبی خواهر زاده کوچک حبيب‌الله لطيفی که تنها عضو بازداشت نشده اين خانواده است، به رهانا گفته بود: «نيروهای امنيتی که تعدادشان زياد بود يک باره وارد منزل ما شدند و خانه را مورد بازرسی قرار دادند.آن‌ها چهار کامپيوتر از خانه ما بردند و بعد به صورت من اسپری زدند که دو سه ساعت تنها در منزل بيهوش بودم.»

پدرام نصراللهی فعال کارگری و زندانی سياسی سابق، هاشم رستمی فعال کارگری، زاهد مراديان فعال کارگری، محمود محمودی روزنامه نگار، سعيد ساعدی روزنامه نگار، حميد ملک الکلامی فعال محيط زيست، سيمين چايچی شاعر و نويسنده، واحد مجيدی زندانی سياسی سابق، ژيان ظفری زندانی سياسی سابق از جمله کسانی هستند که شب گذشته بازداشت و نقطه نامعلومی منتقل شده‌اند.

آخرين خبرها همچنين از بازداشت مختار زارعی فعال کرد در شهر سنندج خبر می‌دهد. تارنمای کرديش پرسپکتيو خبر داده است که اين فعال کرد در تماسی تلفنی کوتاهی از بازداشت خود سخن گفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016