جمعه 24 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در ۹ ماهه امسال؛ واردات شکر ۱.۷ برابر توليد آن بود، ايسنا

آمار نشان می‌دهد که در ۹ ماهه امسال واردات شکر به حدود يک ميليون و ۵۳۷ هزار تن رسيده است.

بر اساس آخرين آمار رسمی منتشر شده، در ۹ ماهه امسال، ۸۷۰هزار تن شکر در کشور توليد و در همين مدت يک ميليون و ۵۳۷ هزار تن شکر نيز توسط بخش خصوصی به کشور وارد شد و به اين ترتيب در ۹ ماهه امسال واردات شکر بيش از ۱.۷ برابر توليد داخلی اين کالا بود.

در سال گذشته در مجموع ۸۷۷ هزار تن شکر وارد کشور شد و کل فرآيند واردات نيز توسط بخش خصوصی انجام شده بود. کل واردات امسال شکر نيز توسط بخش خصوصی انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سال قبل هم‌چنين ۴۵۰ هزار تن شکر در کشور توليد شد. واردات شکر در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ به ترتيب حدود ۲۰ و ۲۵ درصد کاهش را نشان داد.

از سوی ديگر در سال گذشته ۴۵۰ هزار تن شکر در کشور توليد شد که نسبت به سال‌ ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ به ترتيب حدود ۱۸ و ۵۷ درصد کاهش را نشان داد.

از سال ۱۳۸۲ تاکنون بيش‌ترين واردات شکر به کشور مربوط به سال ۱۳۸۵ به حجم دو ميليون ۴۸۱ هزار تن بوده است و اين در حاليست که در همين دوره بيش‌ترين ميزان توليد داخلی شکر نيز مربوط به سال ۱۳۸۵ به حجم يک ميليون و ۲۵۸ هزار تن بوده است.

هم‌اکنون برزيل، هند، چين‌، آمريکا، تايلند، مکزيک، استراليا، فرانسه، پاکستان و آلمان جزو بزرگ‌ترين توليدکنندگان شکر در جهان و کشورهای برزيل، تايلند، استراليا، فرانسه، امارات متحده عربی، هند و گواتمالا جزو بزرگ‌ترين صادرکنندگان شکر در جهان محسوب می‌شوند.

نگاهی به آمار نشان می‌دهد که ايران هم‌اکنون يکی از ۱۰ واردکننده بزرگ شکر در جهان به شمار می‌رود. کشورهای روسيه، اندونزی، آمريکا، امارات متحده عربی، ‌اوکراين، کره‌جنوبی، چين، ژاپن و نيجريه از ديگر واردکنندگان عمده شکر در جهان هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016